Announcement

Collapse
No announcement yet.

Een GROOT probleem

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Een GROOT probleem

Hey...

Ik zocht even voor wat DJ feedback, en dit forum lijkt me wel geschikt, ik heb mij net aangemeld.
    Oke, hier issie:

Ik ben ongeveer al een jaar aan het produceren, maar steeds heb ik geen goede opbouw. En ik weet ook niet goe ik het moet leren! :oops:
    Zou iemand mij kunnen helpen?

goed luisteren naar andere nummers

je kunt op dit forum onder produceren/ eigen producties wat dingen posten voor feedback

Comment

TIP:
      Probeer een nummer na te maken!

Niet echt helemaal natuurlijk, maar de hoofdlijnen van een nummer.

Dit sla je op en gebruik je als richtlijn voor de rest van je nieuwe CD. :wink:

Comment

Pas een jaar aan het produceren......

De eerste nummers waarvan ik achteraf zeg: "Mjah, dat is wel oke" maakte ik pas na 5 jaar produceren.

Comment

DJ_Arno als eerste welkom bij de club.

Er zijn in mijn optiek 5 stappen van produceren of tenminste vuistregel.
          1. Sound:: je eigen sound of hoe die moet klinken.. Beat, Melodie, Break
          2. Analyse:: Hoe wil je je nummer laten opkomen.midden stuk/eindstuk en hoe wil je de climax in je nummer bereiken..met welk intrument/melodie en beat.
          3. Doel:: nou ja doel is het simpelste natuurlijk. wil je een hit en genoeg geld aan verdiennen of door andere djs's dit laten draaien in hun mix set. (zo zijn er nog meer doelen die je kunt vast stellen)
          4. Studio:: hoeft geen HItech app. aanwezig te zijn... ik doe het maar met een amd 64 3500+ Ableton bij en klaar nou ja klaar...soundforge is mijn ding en hoort er natuurlijk ook bij.
          5. Partners:: zoek iemand dat goed is in breaks (als jij beter bent in melodie) ga samen werken dat helpt een hoop.

Maar de beste nummers komen altijd vanuit een remix situatie, dus zou ik je adviseren om eerst een goede remix in elkaar te zetten en vanuit die situatie verder breien.

Comment

Okydoky, zal ik doen!

Comment

Working...
            X