Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gear voor digitaal draaien

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gear voor digitaal draaien

Hey,

Ik wil digitaal gaan draaien met ableton live.
    Mij vraag is welke gear ik het beste kan aanschaffen.
    Ik wil er een laptop bij die ik alleen voor ableton gebruik en verder dus weinig hoeft te kunnen.

Welke laptop raden jullie aan voor een zo laag mogelijk budget, maar toch van redelijke kwaliteit (niet voor grote feesten oid, gewoon voor een beginende hobby DJ)

alvast bedankt,
    Bas

We zeggen wel eens RTFM!!!

Anders gezegd, als je ableton aanschaft zit daar een handleiding bij en daarin staat precies wat je flaptopje moet kunnen.

Heb je ableton op een andere manier in je bezit gekregen?? Zoek het dan maar lekker zelf uit.

Ik weet het, hard en absoluut niet sociaal maar als oprecht eerlijke dj zul je mijn sinische reactie vast wel begrijpen.

Comment

Ik heb t zelf gekocht, geloof het of niet.
      Ik heb de handlijding gelezen, maar ik vraag het OOK aan jullie (aangezien er hier toch wel veel verschillende menignen naast elkaar te vinden zijn, van veel ervaren DJ´s), is hier iets fout mee?

Maar als je geen antwoord wilt geven, geen probleem, ik slaap er niet slechter van.

Comment

Dan is het goed, we gaan voor je aan de slag!!

Comment

zullen we zijn boekingen dan ook maar overnemen

maar even serieus!

staat idd in de handleiding precies wat je moet doen en wat je er precies voor nodig hebt
          was dus eigenlijk helemaal niet zo'n slecht antwoord
          denk niet dat je van ons kunt verwachten dat we het ook nog komen aansluiten ;)

Comment

ja ik snap jullie punt wel, en als jullie zeggen dat deze handleiding goed is, volg ik deze graag.

Dank voor jullie help :wink:

Comment

Bassuh :-)

Ableton draai ik hier op een amd 64 3500+ opzich geen problemen mee...ik zou dat ook als minimum aanhouden..let wel..de samples wat je gaat gebruiken moeten op de zelfde schijf als waar ableton op geinstall is (C: dus)

wat je tegenwoordig vaker ziet zijn de mac's icm ableton/traktor A&H Xone:3d

maar uit eindelijk ligt de keus aan jou natuurlijk...als het een pc/lappie zou ik eentje bij dell laten samenstellen. en mac tja..spreek voorzich..

Comment

Re: Gear voor digitaal draaien

Originally posted by Basseh
                Welke laptop raden jullie aan voor een zo laag mogelijk budgetBas
                Een "duur" programma als Ableton en dan bezuinigen op de hardware waar je het op laat draaien? Da's een Yoko Radio in een Hummer stoppen!

Maar goed, de minimale specs staan in het manual en als ik me niet vergis ook op de website. O ja, en als je optimaal met Ableton live wilt gaan draain moet je er eigenlijk ook die hele mooie A&H mixer erbij hebben.

Comment

@Stephanie!: Ik heb ableton voor mijn verjaardag + sinterklaas + kerst gekregen, zelf heb ik 100 euro bijgelegd.

Aan kado's kom ik de komende tijd dus niet meer :wink:, dus de rest zal ik zelf moeten financieren. Vandaar dus de wat rare verschillen in prijsklasse.

Ik ga gewoon sparen en dan maar wat geduld hebben. Ik krijg hier dan wel wat voor terug natuurlijk. Ik zit de denken aan een Dell.

Een Mac neem ik niet simpel omdat ik, stel ik stop om welke reden dan ook met het DJ zijn, een Mac niet compitabel is met veel software.

Bedankt voor jullie hulp :)

Comment

Originally posted by djtnox
                    We zeggen wel eens RTFM!!!

Anders gezegd, als je ableton aanschaft zit daar een handleiding bij en daarin staat precies wat je flaptopje moet kunnen.

Heb je ableton op een andere manier in je bezit gekregen?? Zoek het dan maar lekker zelf uit.

Ik weet het, hard en absoluut niet sociaal maar als oprecht eerlijke DJ zul je mijn sinische reactie vast wel begrijpen.
                    ik ben echt een MF piraat wat dat betreft maar heb hem toch ook helemaal door hoor :twisted:

Comment

Working...
                    X