Announcement

Collapse
No announcement yet.

geluidskaart.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• geluidskaart.

hallo forumleden, pas beginnend kom ik 2 kleine problemen tegen. Ik heb mijn platenspeler en laptop aangesloten, en beiden geven een minder geluid. Als ik een beetje wat wil horen, moet ik echt alles voluit zetten, heeft dat te maken met mijn geluidskaard van de laptop? en hoe zit het met de draaitafel, waarom is die ook van mindere kwaliteit? Als het inderdaat aan de geluidskaart ligt, kan ik dan zomar zonder meer een nieuwe geluidskaart er in laten zetten? wat kost dat dan? vel vragen, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen. groeten, Cj.

Re: geluidskaart.

Uhm...
    Als het het alletwee niet goed doet heb je toch iets verkeerds gedaan denk ik:P
    En een geluidskaart heb je in verschillende prijsklasses dus hoeveel heb je te besteden? En zo'n kaart douw je er zo in, no problemo :!:

Comment

waarop heb je je platenspeler en laptop aangesloten?

Comment

Heb je wel een voorversterker ertussen? (eventueel ingebouwd ergens)

Comment

platenspeler moet wel op een phono ingang zitten anders moet je hem heel hard zetten om wat te horen

Comment

Ja, versterker ertussen lijkt me. Je zet normaal ook een versterker tussen je platenspelers en je boxen, dus hier moet dat ook denk ik.

Comment

Ik heb tussen mijn platenspelers mixer en computer geen versteker staan..

hierbij heb ik de mixer via de line ingang van me geluidskaart gestoken, dan de configuratie van je volumes goed zetten en voila, (bij mij dan toch)

in feite door je platenspelers op een phono ingang aan te sluiten worden die al versterkt dacht ik.. (hier kan ik ook gruwelijk naast zitten)

edit1:

ff verkeerd gelezen zit geen mixer tussen, dan moet er idd iets tussen wat je platenspelers versterkt (in mijn geval dus de mixer).

Comment

diverse reactie;s

Super, bedankt voor jullie reactie's. even wat meer details: ik heb een kubus de US BLASTER USB 7011 Deze bestaat uit een dubbele cd speler, helemaar onderin een apparaat: Max Gear 7136. Er zitten achterop diverse aansluitingen: l/n 1 t/m 5 PH 1,2 EN 3 En er zitten schakelaars voor ln1/ph2 ln3/ph2 en ln5/ph3 verder nog LN 6, 7 EN 8.

Ik had de laptop aangesloten op LN 1 en de platenspeler op LN 7 aan de voorkant op het paneel zitten de schuiven. 2 en 3 voor de cd's en 1 en 4 voor resp laptop en platenspeler. verder nog een schuif voor ''master''.

boven de schuiven bevinden zich nog schakelaars: boven de eerste schuif: ph1/Ln1-Ln2 2E SCHUIF: ph2/Ln3-Ln4 3e SCHUIF: ph3/Ln5-Ln6 en de 4e Schuif: Ln7-Ln8 en nog een schakelaar boven Master:mono-stereo.

Voor wat betreft de laptop is het mij duidelijk, daar moet dus gewoon een goede geluidskaart in. moet ik dan exten of in laten bouwen? de kosten maken me niet zoveel uit, als het maar goed werkt.

De platenspeler heb ik nog geen oplossing voor.

ik hoop weer op jullie recties. groeten,. Cor

Comment

heb je het manual wel doorgelezen?,

dan had je denk ik geweten dat je de platenspelers aan moet sluiten op je phono ingang en dan de switch goed, hetzelfde voor de cd-spelers echter deze op de line ingang zetten. moet zetten, de mixer sluit je vervolgens aan op je line-in van je geluidskaart of mic wat jij wilt...

Goeie geluidskaart ligt er puur aan wat je wilt doen, ik gebruik mijn onboard geluidskaart... (puur voor thuis wat mixen)

Comment

Ik gebruik ook onboard... is goed zat om een demo-tje mee op te nemen o.i.d.

Om een andere kaart in je laptop te zetten is overigens nog niet echt zo gedaan... je zult dan naar een PC-card (PCMCIA) of USB geluidskaart moeten kijken. De kaart op zich vervangen in de laptop zal niet gaan aangezien deze op het moederbord zit.

Comment

Er zat geen manual bij. de complete kubus was al voorzien van de dubbele cd speler, en was evenals de versterker al aangesloten. daar heb ik dus niets aan hoeven te doen.Als ik het dus goed begrijp moet ik hem dus niet op Ln 7 zetten maar bijv op schuif 2 waarbij ik dan de cd speler op ln 4 aansluit, en de platenspeler op PH 2. Dan moet ik het schakelaartje overhalen op het paneel wanner ik wil switchen tussen cd 2 en de platenspeler?

Comment

jah precies alleen als ik jouw goed begrijp heb jij zat kanalen om je cd-spelers op aan te sluiten en 2 phono kanalen voor je platenspelers, dan hoef je dus niet te switchen tijdens het mixen, (dat is wel zo handig)..

maar idd, ik geloof dat je hem wel door hebt.

2de hands gekocht?, apart dat er geen handleiding bij zat

Comment

reactie

Nee, niet 2e hands bij Goris in Delft. met alles mee, lampen, rookmachine, bellenblaas machine,boxen en trus stellage. Maar nergen een gebruiksaanwijzing, maar met behulp van het forum kom iker vast wel uit.

Comment

dat komt wel goed,

je hebt toch mijn nieuwschierigheid gewekt wat ben je van plan? zo te horen heb je veel dingen aangeschaft.

Comment

reactie

Gewoon eerst een beetje klein beginnen, kijken wat ik tegenkom, en dan maar zien of ik het leuk genoeg vindt om er serieus mee aan de slag te gaan. Ik heb al diverse aanvragen liggen, maar ik wil vooralsnog eerst rustig starten.

Comment

Working...
                              X