Announcement

Collapse
No announcement yet.

Speakers Of Monitors

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Speakers Of Monitors

Speakers of monitors? Wat is chiller?
    Ik wilde ze bestellen bij www.djstunter.nl , maar daar staat een fucking beschrijving van allemaal geweldige technische aspecten waar ik geen reet van snap! Help me out!

De Laters!

MOD EDIT: Gewoon normale kleuren en lettergrootte gebruiken aub!

Het zou iig een stuk chiller zijn als je gewoon in het wit typt.

Comment

kijk eerst eens bij onze djwoordenboek op de main page ;)

dan weet je iig wat je vraagt want vraag me af of je weet wat het verschil tussen een monitor of speaker is!!

Comment

Nee dude laat ik het even anders stellen. Is het chill om een versterker te hebben met boxjes erop of gewoon gelijk die zooi op monitors maarjah monitors lijkt me alsnog wel chiller maar wat betekend al die zooi bij de overuitgebreide uitleg/beschrijving?

(sorry voor het lettertype je moest toch niet huilen ofzo he? :( )

Comment

sorry voor het lettertype je moest toch niet huilen ofzo he?
          ik wil je gewoon een normaal antwoord geven ik verwacht ook een normaal antwoord terug en ik heb je post niet aangepast!

dus graag even normaal want we gaan normaal met elkaar om op dit forum!!!

dan nu

een monitor is een speaker die naar je toe gericht staat dus zit een schuine kant aan zodat ie op de grond kan liggen !
          of ze moeten al als side fill gebruikt worden dan zijn ze normaal
          vaak is een monitor een 12/2 speaker

dus een 2weg speaker met een 12"woofer erin

dit kan actief zijn dus dan zit er een versterker bij in

of je hebt de gewone speakers die ga je dan appart voeden dmv een versterker maar kan ook weer actief zijn

oftewel zijn erg veel mogelijkheden mogelijk!

Comment

Niet dat ik ervaring heb, maar ik denk dat het alleen nut heeft in grotere zalen, ik heb bij mn werk een bar, waar 1 speaker feitelijk schuin achter het sound hoekje staat, dus dat zou een monitor ook niet echt nodig zijn toch?

Comment

monitor is in feite gewoon een referentie speaker
              en dan maakt het niet uit wat het is!

maar er zijn wel types die zijn uitgerust met voordelen voor een monitor speaker

Comment

Ik heb mezelf geleerd zonder monitor te draaien, dit omdat het ten eerste beter voor je oren is en je het geluid in de zalen hoort waar je staat te draaien. Dus ik zou voor de normale boxen gaan.

Comment

Dan heb jij nog nooit in een grote zaal gedraaid, Joey.

Comment

idd monitor is eigenlijk een must have bij grote zalen of openlucht
                    gewoon heel simpel je krijgt anders zo'n mingel moes van geluid en ook zit het vaak niet op tijd (en nu komen de djs naar voren die veel vaker draaien)

doordat het geluid een afstand aflegt komt het later bij jou aan
                    een speaker op jou gericht kan op 10meter afstand al wel een kwart seconde later zijn

probeer hier maar eens op te mixen zeker als het dan nog groter wordt qua zaal

dus monitor op kleine zaal niet verschrikkelijk nodig maar met grotere zalen en een erg brede opstelling van speakers een absolute MUST HAVE

Comment

Edit:

sorry verkeerde post

Comment

Originally posted by marcello
                        idd monitor is eigenlijk een must have bij grote zalen of openlucht
                        gewoon heel simpel je krijgt anders zo'n mingel moes van geluid en ook zit het vaak niet op tijd (en nu komen de djs naar voren die veel vaker draaien)

doordat het geluid een afstand aflegt komt het later bij jou aan
                        een speaker op jou gericht kan op 10meter afstand al wel een kwart seconde later zijn

probeer hier maar eens op te mixen zeker als het dan nog groter wordt qua zaal

dus monitor op kleine zaal niet verschrikkelijk nodig maar met grotere zalen en een erg brede opstelling van speakers een absolute MUST HAVE

Blijft een kwestie van oefening hoor! Er gaat wel eens wat mis, zelfs in de wat grotere zalen, geloof me; en dan is het toch fijn om zonder monitor te kunnen mixen!
                        Gewoon over je koptelefoon. Is lastiger dan het lijkt, maar zeker de moeite waard om onder de knie te hebben;

MET monitor blijft uiteraard het prettigst ;-)

Comment

ik mix 7 van de 10 keer in me koptelefoon,

puur omdat ik lange tijd in een discotheek gewerkt heb waar geen monitor was, alleen zaal geluid,

alle discotheken waar je verder komt, en me eigen nieuwe vaste discotheekje, hebben wel monitor,

werkt toch wel prettig om daarop te mixen.

Comment

Psies, gewoon op je headphone vertrouwen, kom je niet snel voor nare verrassingen te staan :wink:

Comment

OK laten we beginnen met in welke situatie je draait.
                              Thuis op je slaapkamer, via Nearfield Monitors
                              in zalen, via zaalgeluid/ koptelefoon / evt midfield monitors of gewone boxen.
                              Grote zalen / buitenevents via Stage monitoren

Er zijn monitors en monitors, met andere woorden waar wil je ze voor gebruiken?

Comment

Working...
                              X