Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf DJ set voor 11 jarige

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aanschaf DJ set voor 11 jarige

Graag wil ik advies over het volgende:

Mijn zoontje is behoorlijk besmet met het muziekvirus, en wil al z'on 1,5 jaar gaan "draaien".
    Hij heeft hiervoor een budget bij elkaar gespaard van z'on € 650,- (incl een stukje sponsering) en wil dat gaan besteden.
    Ik ben enkele keren met hem op pad geweest om me hierin te verdiepen, maar oei oei, wat een hoop keus.
    2e hands ben ik persoonlijk een beetje bang voor gezien de weinige ervaring op dit gebied
    We hebben wat op een rijtje gezet, maar is dit een verstandige keus.
    Mengpaneel van JBSystems Talent 4 kanaals mengtafel met per kanaal toonregeling, en 2 microfoonkanalen.
    Als alternatief van Behringer de VMX 1000 7 kanaals mixer met ook per kanaal toonregeling( beide ongeveer dezelfde prijsklasse)
    Dubbele CD speler van JBSystems MCD 570 (genoeg mogelijkheden voor beginner????) of als alternatief DAP 600-D ( maar volgens mij is deze niet MP3 ondersteunt, jumpstyle downloaden).
    Versterker JB systems VX 700 ( 2x 350 bij 4 ohm, 2x200 bij 8 ohm) of Behringer A-500 ( 2x 230 bij alleen 4 ohm)
    Boxen beginnen we met een gekregen setje van PSS gezien hij op zolder slaapt en "draait" zal dit toch wat rustig aan moeten.
    Is dit iets of zijn er mensen die me sommige dingen echt afraden, of juist andere alternatieven aanraden ( klein beetje rekening houdend met het budget)
    Schroom niet om te zeggen waar het op staat.

Eigenlijk is de keus vooral aan jezelf hoor; als beginner is het vooral van belang om "feeling" te krijgen voor het mixen, platenkeus, eigen stijl vinden, etc.
    Na verloop van tijd komt toch het moment dat je voldoende ervaring hebt om te weten wat je precies nodig hebt, en wat niet.

Daarom is het vooral goed om met een niet al te duur setje te beginnen, dat voorzien is van de belangrijkste elementen;
    onmisbaar voor een basis set-up;
    - 2- of meerkanaals-mixer met minstens EQ voor hoog, mid en laag, eventueel een crossfader, aparte volumeregeling voor koptelefoon.
    Behringer is op zich wel ok; maar 7 kanalen is wel erg veel voor een beginners-set.
    Een goeie koptelefoon met een redelijk bereik is wel belangrijk, en wat CD-spelers betreft; liefst even proberen en wat uitleg vragen; en binnen de gewenste prijscategorie diegene nemen, die het prettigst in gebruik is. Dat verschilt per persoon natuurlijk. Om te checken welke apparatuur het meest geschikt is, zou ik zeker ook even een paar online recensies bekijken; van de meeste gangbare merken en types is wel enig commentaar van kopers op internet te vinden. Inderdaad wel even navragen of je ook MP3 kunt afspelen.

Versterker etc. kun je meteen goed doen, en een dure kast kopen, maar theoretisch kan het ook op een relatief simpel versterkertje. Dit is wederom een eigen keus; voordeel is wel dat je een goede versterker lang kunt gebruiken, ook wanneer tezijnertijd wat nieuwe apparatuur wordt aangeschaft.

Risico van te dure en te uitgebreide apparatuur is bij beginners altijd dat men er misschien toch op uitgekeken raakt en/of toch niet helemaal blijkt te zijn wat ze verwacht hadden. Dus te dure spullen kopen is niet zo verstandig. En tweedehands is uiteraard een optie, maar gezien het genoemde budget moet daar wel een acceptabel nieuw setje voor te krijgen zijn.

Onderstaande links verwijzen naar enkele sites/winkels die DJ-sets ook als totaalpakket aanbieden; dan weet je zeker dat het bij elkaar past.
    Zo zijn er nog veel meer van dit soort shops te vinden.

Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.

Andere optie is om bijvoorbeeld eerst eens virtueel te gaan draaien; oftewel met software-DJ programma's en daarop aangepaste mixers/controllers. Maar nogmaals; is vooral een kwestie van eigen voorkeur en grondig rondvragen.

Succes in ieder geval!
    Last edited by edwin; Wednesday-18-11-2009, 13:10.

Comment

Reloop RMX-40 BPM € 239,00 (mengpaneel)
      Numark CDN-22MK4 € 259,00 (cd-spelers)
      American Audio HP-700 € 49,00 (hoofdtelefoon)

maakt €547 (prijzen van http://www.bax-shop.nl/ , dus online winkel)

Als boxen kun je gewoon een huis-tuin-en-keuken stereo-setje pakken.
      Het mengpaneel en de hoofdtelefoon zijn wat mij betreft aanraders (in die prijsklasse). De cd-spelers ook, maar daar zou je eventueel nog iets meer geld in kunnen steken.

Tweede hands kan men natuurlijk wat mooiere spullen kopen, maar niet iedereen houdt er van om 2e hands te kopen.

Succes en vragen kan altijd ;)

Comment

Ik heb zelf een citronic cd-1.2 gekocht bij http://www.bax-shop.nl/, deze kostte mij 200 euro. (cd speler)
        Deze werkt prima voor een beginner, wil bij gebrande cd's nog wel eens een nummertje niet willen lezen. (deze heeft ook geen mp3, maar aangezien ik legaal en heeel braaf cd's koop, beperkt mij dat niet)

Zelf ga ik voor een duur mengpaneel, maar er zijn er een aantal die een Behringer DJX 700 hebben staan (4kanaals)
        Hier heb ik zelf geen ervaring mee. Lees even rond op dit forum

Als koptelefoon heb ik een Sennheiser HD-202 gekocht. Deze was voor mij 30 euro, gekocht bij de plaatselijke electronica-zaak.

Totaal van deze set komt dan op 430 euro.

Boxen kun je beter laten, tot hij ergens gaat draaien, kun je ze altijd huren, en als hij vaak op die plek draait, uiteindelijk kopen.

Groeten, Stef

Comment

Hallo jongens/meisjes, bedankt voor deze reactie's

Ik ga me nu wat verder verdiepen in deze materie en zal zeker de genoemde spullen nakijken.
          Heel handig trouwens die site van bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/ met daarop recenties van verschillende produkten.
          Moet ik wel zeggen dat de meningen ook hier behoorlijk uiteen kunnen lopen.
          Nog een vraagje trouwens, wij fixeren ons op dit moment op 19 inch app. gezien dit dan wat makkelijker te transporteren is (indien ingebouwd) en wat beter beschermd(denk ik), maar beperkt dit de keus/prijs wellicht of heeft dit nog evt andere nadelen.

Comment

Voor alle serieuze apparatuur is wel een flightcase op maat te vinden. Dus 19"is niet bepaald leidend bij de aanschaf.....

Comment

idd en zou in eerste instantie niet wat kopen wat totaal niet werkt maar ook geen top of the bill ga gewoon lekker in het midden segment zitten

bijv een dap1000 heb hier jaren mee lopen draaien en je kunt er goed je ei in kwijt en heeft eigenlijk alles aan boord wat je als je een beetje wilt mixen nodig hebt

en is geen astronomisch bedrag!

simpele mengtafel erbij
              leuke headphone

en dan is ie verzekerd dat ie de eerste 3 4 jaar leuk kan spelen

Comment

aanschaf

Ik ben zover dat ik denk te weten wat we aan gaan schaffen.
                De keus is gevallen op Behringer ( ik weet inmiddels dat de meningen daarover zeer verdeeld zijn ), maar een vader van een schoolvriendje doet proffesioneel geluid verhuren en verzorgen en hij heeft Behringer toch hoog staan. is tevens ook altijd handig met advies en zo.
                Goed de Behringer VMX 1000 mengtafel icm de A 500 versterker van Behringer.
                En de MCD 570 van JB Systems als dubbele CD/MP3 speler.
                Boxen en hoofdtelefoon hebben we al (nog) en moet voorlopig voldoen daar het toch veel oefenen op zijn kamer wordt.
                Eerste "opdracht " is wel binnen voor hem, bij een nichtje van mij gevarieerd familiefeestje.
                We zullen zien.
                In ieder geval iedereen bedankt voor zijn adviezen.

Groetjes Henk en Jari

Comment

Working...
                X