Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mixen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mixen

Hey ik heb gister 2 koolsound draaitafels + koolsound mixer aangeschaft best goed spul volgens mij (in zijn prijsklasse), ik ben er dus een beetje mee aan het prutsen geslagen, maar het mixen van de platen wil nog niet echt lukken. Beats lopen niet echt goed gelijk etc., moeilijk om gelijk te krijgen vind ik ook trouwens. Hebben jullie tips voor mee om het mixen goed onder de knie te krijgen? Het is pas de eerste dag, maar toch.... kan ik toch wat doelgerichter oefenen :wink: .
    Alvast hartstikke bedankt.

ik neem 1 les op te leren vliegen maar lukt me nog steeds niet om een boeing 747 te besturen

lijkt heel vaag maar is hetzelfde als wat je schrijft ;)

gewoon een paar makkelijke platen proberen te mixen

neem bijv de 2 laatste nummers van bob sinclair

Comment

TIP:
      Oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen en oefenen!!

Natuurlijk lukt het niet na 1 dag!
      Het zal je na 1 maand nog niet lukken!

Gewoon doorzetten.

Comment

Originally posted by DJDyno
        .....
        Natuurlijk lukt het niet na 1 dag!
        Het zal je na 1 maand nog niet lukken!

Gewoon doorzetten.
        En als je eindelijk denkt dat je het doorhebt, en strak mixt, en vervolgens luister je dat mixje een jaar later terug, ben je nog steeds niet tevreden, geloof me!

Of heeft iemand je wijs gemaakt dat je dat wel even kon doen?

Hoe dan ook; zoals al enigszins uitgelegd hierboven;
        OEFENEN! tot je erbij neervalt. Begin met 2 simpele platen, die "kaal" en eenvoudig zijn;
        ene plaat laat je lopen, terwijl je probeert de andere plaat via je koptelefoon gelijk te krijgen; en dan gooi je 'm er doorheen......

Ik wil niet zeggen dat het een maand duurt voordat je een plaat mixt, maar je hebt er wel tijd voor nodig;

En als je het thuis onder de knie hebt, en voor het eerst voor publiek je kunstjes moet vertonen, kom je erachter dat dat weer een heel ander verhaal is!

Oefenen dus.....

Comment

Oefennen oefennen oefennen

Zal nooit helemaal perfect zijn.

P.S. \sorry voor spelling

Comment

hoe meer je oefent, hoe sneller je ook kan mixen,
            en na een paar jaar, kan je om de paar seconde een nieuw eplaat ingemixt hebben!

inspelen op het publiek is puur ervaring wat je op moet doen. dat leer je niet thuis,

Comment

iets wat mij veel heeft opgeleverd is de beats tellen...

steeds met de bas meetellen 1,2,3,4,1,2,3,4

Op die manier kun je ook uittellen wanneer een break begint enzo...

Begin ook met platen pas op de laatste 2 minuten erin te mixen... dan is de kans 90% dat er geen break meer komt waar je door verrast kunt worden.

en verder is de belangrijkste tip al gegeven: OEFENEN!!!!

Comment

Dat zie je inderdaad vaker dat dj's dat doen
                Goeie Tip :D

Comment

Originally posted by Joosd
                  iets wat mij veel heeft opgeleverd is de beats tellen...

steeds met de bas meetellen 1,2,3,4,1,2,3,4

Op die manier kun je ook uittellen wanneer een break begint enzo...

Begin ook met platen pas op de laatste 2 minuten erin te mixen... dan is de kans 90% dat er geen break meer komt waar je door verrast kunt worden.

en verder is de belangrijkste tip al gegeven: OEFENEN!!!!
                  na een aantal jaren merk je dat je niet meer hoeft te tellen je bouwt een gevoel voor het mixen en merkt dat het dan als vanzelf gaat

ben zelf al jaren bezig en merk nu pas dat dat gevoel eraan begint te komen
                  dus succes in de jaren ben al bijna 9 jaar bezig! waarvan 5 met beatmixen

Comment

Re: Mixen

Originally posted by Dj_Leon
                    Hey ik heb gister 2 koolsound draaitafels + koolsound mixer aangeschaft best goed spul volgens mij (in zijn prijsklasse), ik ben er dus een beetje mee aan het prutsen geslagen, maar het mixen van de platen wil nog niet echt lukken. Beats lopen niet echt goed gelijk etc., moeilijk om gelijk te krijgen vind ik ook trouwens. Hebben jullie tips voor mee om het mixen goed onder de knie te krijgen? Het is pas de eerste dag, maar toch.... kan ik toch wat doelgerichter oefenen :wink: .
                    Alvast hartstikke bedankt.
                    oefenen is inderdaad de boodschap.Ik heb het zelf ook helemaal alleen onder de knie moeten krijgen.Wat altijd wel helpt is een boek kopen met veel tips en tricks.Altijd nuttig.
                    Het is spijtig genoeg moeilijk textueel uit te leggen hoe je je beats synct maar check youtube!
                    op www.youtube.com staan zeer veel filmpjes met tips en hoe je je beats gesynct krijgt etc.
                    zeker doen
                    alvast veel succes ermee!

Comment

Misshien moet je DJ Tutor is gebruiken ! ?

DJ Tutor aka Johnathan Lewis makes tutorial videos on how to become a DJ, how to mix and on general Dj and business related questions.

Comment

Working...
                      X