Announcement

Collapse
No announcement yet.

TT Pitch Probleem

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• TT Pitch Probleem

ok, ik zit dus met een probleem, en is btje moeilijk uit te leggen, maar ik doe mn best.

ik heb 2x citronic pd-1 mkII

2 platen linker deck = 170 bpm, rechter 169 bpm

nu wil ik de linker instarten op rechts, gepitched tussen -0.2 - -0.4.

dat loopt voor een tijd prima, maar nu wil ik het anders om doen, dus moet de rechter deck omhoog gepitched worden, precies tegenover gestelde lijkt mij, maar dan gaatie te langzaam, en moet ik hem pitchen rond de 2. :S

nog een keer geprobeerd maar dan met een andere plaat:

linker 174 bpm, rechter 170 bpm (zelfde plaat als net)

en nou komt et, als ik de linker pitch tussen de -0.2 - -0.4 looptie alsnog gelijk aan de rechter plaat :S

hoe kan da nou? ben al paar dagen zo bezig en weet maar geen oplossing, zijn mn draaitafels dan stuk ofzo?

iemand enig idee, alvast bedankt

Het kan zijn dat je pitch niet zo secuur is... één tip... let niet op die procenten maar luister naar de muziek.

Comment

Luister naar de muziek !

Comment

is er niet een manier om het wat beter af te stellen?

Comment

Originally posted by elektromnia
          Volgens mij niet en als mensen al zeggen dat het wel kan, nog steeds niet doen! De kans dat je je pitch verder naar de klote helpt is erug groot! Wil je een strakkere pitch moet je of naar technics of naar oem-bakken over stappen.

Comment

Originally posted by cudcrackin
            Originally posted by elektromnia
            Volgens mij niet en als mensen al zeggen dat het wel kan, nog steeds niet doen! De kans dat je je pitch verder naar de kl*te helpt is erug groot! Wil je een strakkere pitch moet je of naar technics of naar oem-bakken over stappen.
            Pitch is bij de meeste TT's wel degelijk af te stellen met een stelschroefje; maar dan gaat het om kleine aanpassingen; je gebruikt het stroboscoopje bij de zijkant van je draaiplateau als richtlijn; wanneer de betreffend rij met "bolletjes" op de draaischijf stil lijkt te staan, staat ie precies goed afgesteld op 33 of 45 toeren.
            Om te checken of je pitch afwijkt, hoef je dus eigenlijk alleen maar te kijken of die "bolletjes" op dezelfde plek blijven staan; als dat niet het geval is, of ze "schommelen" heen en weer, dan wijkt je pitchcontrol dus af.

Maar ik ben het eens met eerdere opmerking, dat je er beter niet zelf mee kunt kloten.

Betere draaitafel kopen, of ermee leren omgaan :)
            (zelfs technics krijgen het na verloop van tijd hoor!)

En wat mixen betreft; nooit vertrouwen op percentages, BPM-counters, of wat dan ook; die dingen zijn nooit exact; en al staan ze gelijk, dan nog is het afhankelijk van het type plaat dat je wilt mixen; soms klinkt een mix namelijk veel beter en natuurlijker als de pitch er heel iets naast zit.

Na wat oefening is er niks nauwkeuriger dan het menselijk oor; gewoon vaak doen, en blijven oefenen!

Comment

je niet focussen op getallen en je platendraaiers!!
              gewoon luisteren tot het goed zit.
              Het kan inderdaad zijn dat je draaiers niet goed zijn afgesteld.
              Deze zijn wel bijstelbaar maaar het is nog altijd best dat je dit niet zelf doet om het erger maken te vermijden.

Comment

dat zeg ik.....

Comment

Jah, was me ook al opgevallen, heb ik een ander topic ook al gezegd dat ie een beetje in de herhaling valt.

Comment

Working...
                  X