Announcement

Collapse
No announcement yet.

kwaliteit?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• kwaliteit?

Hallo iedereen,

Ik draai met cd's en heb altijd al op 320 kbps gedownload.Nu sinds kort komen de WAV files ook meer en meer voor(1500 enzoveel kbps) maar deze zijn wel een pak duurder.
    Nu is de vraag of het de moeite waard is om dat extra geld uit te geven aan de wav tracks, of juist niet?
    Is er dus echt wel een groot verschil te horen in je set als je draait met 320 kbps of met 1500 kbps?
    Wat ik ook zou kunnen doen is mijn tracks met 320 kbps door steinberg clean laten lopen zodanig dat ik elk tekortje kan wegfilteren.
    help me out here!

greetz,

RUEZ 8)

Re: kwaliteit?

Originally posted by ruez
    Hallo iedereen,

Ik draai met cd's en heb altijd al op 320 kbps gedownload.Nu sinds kort komen de WAV files ook meer en meer voor(1500 enzoveel kbps) maar deze zijn wel een pak duurder.
    Nu is de vraag of het de moeite waard is om dat extra geld uit te geven aan de wav tracks, of juist niet?
    Is er dus echt wel een groot verschil te horen in je set als je draait met 320 kbps of met 1500 kbps?
    Wat ik ook zou kunnen doen is mijn tracks met 320 kbps door steinberg clean laten lopen zodanig dat ik elk tekortje kan wegfilteren.
    help me out here!

greetz,

RUEZ 8)
    Nouja volgens mij maakt het echt geen zak uit. Als je draait in een club ofzo staat de muziek zo hard dat je wav echt niet meer kunt onderscheiden.

Comment

thx voor de respons:)
      ik hoop dat je gelijk hebt.

Comment

320 is bijna cd kwaliteit....bij dance muziek zal je er weinig tot niets van het verschil merken....

belangrijker gaat het worden als je wil gaan remixen/editen dan is wav (lossless, raw) een van de codecs wat je wil gaan gebruiken..

Tegenwoordig zijn de mp3 compressies aardig goed

Comment

ok super bedankt!
          Dat was juist wat ik wou horen:)

Comment

zelfs het verschil met 192kb/s hoor je niet echt in een club , vinyls laten ook krakjes , en bij mijn ervaring the people dont care

Comment

Originally posted by distefano
              zelfs het verschil met 192kb/s hoor je niet echt in een club , vinyls laten ook krakjes , en bij mijn ervaring the people dont care
              Mee eens; hoewel 320 kbps toch wel wat voller klinkt hoor.
              Maar inderdaad, het geluid staat vaak zo hard dat je het verschil niet echt hoort in en club.

Comment

Originally posted by distefano
                Het verschil tussen 192 en 320 hoor je wel degelijk....ook in een club!!

Comment

Dan heb je het over getrainde oren Stephanie... denk je dat een normale clubber het verschil zal horen?

Ik denk dat de meeste het niet eens in de gaten hebben... al sta ik soms in een club en hoor dat een dj er zooitje van aan het maken is kan er goed een vriend van me naar me toe komen en zeggen " ooooh die vent is echt goed aan het draaien man!" zo is het ook met de kwaliteit lijkt me.

Comment

Originally posted by Joosd
                    Dan heb je het over getrainde oren Stephanie... denk je dat een normale clubber het verschil zal horen?

Ik denk dat de meeste het niet eens in de gaten hebben... al sta ik soms in een club en hoor dat een DJ er zooitje van aan het maken is kan er goed een vriend van me naar me toe komen en zeggen " ooooh die vent is echt goed aan het draaien man!" zo is het ook met de kwaliteit lijkt me.
                    Da's wel zo; dat probleem ken ik; loop je je te ergeren aan sketchy overgangen (vooral als ik zelf draai....) terwijl niemand ook maar iets verkeerds hoort!

En het feit dat weinig mensen het verschil in geluidskwaliteit horen, heeft ook te maken met het feit dat de meesten het verschil niet eens KENNEN! Als je altijd en overal MP3 vandaan loopt te trekken, hoor je dat verschil niet meer...

Comment

kwaliteit hoor je zeker, leg maar eens de orginele versie op cd, en een kopie naast elkaar. en dat die vriend naar je toe komt, is gewoon pure smaak,

als je geen dj bent let je niet op ze mix tricks enzo, puur op wat hij draaid, ze platen keuze. en dat is het belangrijkste 8)

Comment

Originally posted by Joosd
                        Het zal zeker de bezoekers opvallen, echter zullen zij de vinger niet op het punt kunnen leggen. Zij zullen het geluid in de club over het algemeen als minder kwalificeren.

Comment

inderdaad!

en dat is zonde;)
                          dan trappen ze niet de dj naar beneden maar de club, terwijl er echt een prachtsetje kan hangen.

hetzelfde als de dj niet weet om te gaan met zijn gains..
                          dat soms 1 plaat hard klinkt en de andere zacht, EN dat het overstuurd kan klinken door de gain,

terwijl dat niks met de club te maken heb.

ik heb zelf als resident in een club gedraaid die echt TOP installatie had, zo spat zuiver en zwaar.
                          maar als sommige dj's aan het draaien waren dat Zuiver ver te zoeken was.

dus niet downloaden maar gewoon kopen, je verdiend je geld er toch mee?
                          en als je download, 320 kb pakken.

Comment

Ging het hier niet over betaald downloaden dan?? :lol:

Comment

dat heb ik gemist:)
                              excuses:)

Comment

Working...
                              X