Hoe en waarom zijn jullie Dj's ,,dj geworden.. ??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hoe werd jij dj?
Collapse
X
-
Via mijn werk als vrijwilliger bij het GGZ. Daar zat iemand een keer in de kantine cdtjes op te zetten voor een andere.. Dat wilde ik ook een doen, cd's gaan verzamelen en me verdiepen in muziek en wat men leuk vond en zodoende vondik het leuk..dat is alweer 3 jaar geleden.
Comment
-
Ik hield van muziek en techniek. Ook van computers. Ik had toen ik 8 was ofzo een oude versterker en een casettedeck van me pa gekregen waar ik helemaal blij mee was :p. Al die stekkertjes vond ik prachtig. Toen kwam ik een keer voor maarliefst 8 euro een tweedehands mengpaneeltje zonder crossfader enzo tegen (wist ook nog niet dat dat bestond) Ik ging een beetje bij de musical in groep acht enzo bij het geluid helpen. Later kreeg ik steeds meer interesse in techniek en in muziek tot ik uiteindelijk bij het dj'en uitkwam.
Comment
-
bij mij de eerste keer uit verplichting, t'jeugdcafe waar ik werkte zat stampvol en de dj die afkwam was ziek, resultaat geen dj :( , nja dan hebbe ze aan mij gevraagd of ik da wou proberen en aangezien het wel deftig was vroegen ze mij het volgende weekend terug te draaien etc, maar nu vrage ze mij al op feestjes
(daarmee da'k het met mijn pc alleen wou proberen, in dat cafee heb ik alles dus moet ik mij niets aanschaffe, misschien later dat ik wat hardware koop, k'zie wel)
that's my story :D :D :D
Greets Xadan
Comment
-
Originally posted by jobbieboyIk hield van muziek en techniek. Ook van computers. Had toen ik 8 was ofzo een oude versterker en een casettedeck van me pa gkregen waar ik helemaal blij mee was :p. Al die stekkertjes vond ik prachtig. Toen kwam ik een keer voor maarliefst 8 euro een tweedehands mengpaneeltje yonder crossfader enypo tegen (wist ook nog niet dat dat bestond) Ik ging een beetje hbgij musical in groep acht en yo bij het geluid helpen. Later kreeg ik steeds meer interesse in techniek en in muziek tot ik uiteindelijk bij het DJ'en uitkwam.
Comment
-
hoe ben ik begonnen ?
jah ook vroeger met oude bandrecorders en platenspelers aan het werk
was toen een jaar of 8 op mijn 14e kreeg ik een alecto mengtafel
en had toen 1 cd speler en 1 cassette speler
later kwam hier een md speler bij
mijn ouders hadden in die tijd een eigen bedrijf in verkoop en verhuur van pro licht geluid en karaoke
en met mijn eerste verdiende centjes bij een antiquariaat kocht ik een dap800 cd speler met een dap m7 die ik overigens nog heb voor de fun ;)
die dap 800 heb ik maar een week gehad en was toen alweer verkocht
meteen een dap1000 besteld en daar heb ik een 3 jaar op lopen draaien
in die tijd kwam ik in contact met een drive inn die veel gear bij ons kocht en ben toen op een beruchte avond (nacht van stadskanaal) bij hem een uurtje gaan draaien en toen is de virus echt doorgeslagen
ik had toen al wel een beetje verstand van hoe alles werkte en dat hielp enorm
die drive inn stond elke week 2x ergens en was een zeer goed lopende show en toen ik er wegging hadden ze een geluidsset van 13kw rms vermogen!!!
een 30 parren 4 highend scans
tarantulla center pieces
etc etc
per vrachtauto vervoerd!!
die show stond ook elke week bij een cafe en daar ben ik later vast gaan draaien
daar een paar jaar gedraaid en kwam toen ik contact met een discotheek in dwingeloo, number one
draaide nog wat bij cafe de jutter daar heb ik nog vrij lang gedraaid
af en toe maakte ik wat uitstapjes met stephanie*dj van hier ;)
oa de dj expo 2005 gedaan voor pioneer
naar oostenrijk geweest om te draaien
bij bijna alle regionale discotheken heb ik hier al wel gestaan ook omdat ik veel roadshows doe voor oa simone fm
tegenwoordig heb ik een plannig die nu al bijna vol staat tot eind dit jaar
draai ik in grote discotheken en draai leuke shows
dus met vastberadenheid en doorzettings vermogen kan iedereen een eind komen in deze wereld maar het is hard werken en vooral veel netwerken!
Comment
-
enorm liefde voor muziek en grote interesse voor alles wat hierachter schuilt.Aldus begonnen met een jb -systems setje en twee belt drive draaitafels.
En zo verder gegaan tot nu en dat is dan weer een goeie 4jaar later.En nu begin ik rustig aan, aan de kost te geraken.
Comment
-
zoals al vaker genoemd;
grote liefde voor muziek, maar overdonderd door electronische muziek;
het was alsof alles op z'n plek viel.
Eerste keer dat ik Steve Mason op z'n wereldberoemde radioshow hoorde mixen (toen was ik 14), was ik verkocht; gewoon het idee dat je met meerdere platen/elementen een totaal nieuw iets kon scheppen, vond ik geweldig!
En dat vind ik nog steeds! Heeft weliswaar een paar jaar geduurd voordat ik de juiste apparatuur had, maar de zekerheid dat ik dat MOEST doen, was er toen eigenlijk al ;-)
Van het een komt het ander; ik kocht een Reloop beginnerssetje met een Numark mixer, m'n eerste plaatjes, en inmiddels is dat ontaard in een belachelijke vinyl-verslaving (zullen er tegen de 3000 zijn inmiddels, terwijl ik toch altijd vrij selectief ben geweest), en in de loop van het proces kwam het zelf muziek maken er ook nog eens bij.....
waarom is elke hobby die ik heb zo %%#$&^-duur......
Comment
-
Ik ben begonnen door Ben Liebrand.
Dat was nog vóór de uitvinding van de CD! 8O
Na het beluisteren van duizenden minimixjes en grandmixen van de Meester, ben ik begonnen met 2 cassetterecorders.
Dat waren van die pauze-stop mixjes. Wat zeg je? Pauze-stop mixjes! Je speelt op 1 cassettdeck een mummer af. Op de andere neem je elke keer een stukje muziek op, spoelt em terug, neem weer dat stukje op (of een ander), enz. Zo heb ik ooit het nos radio journaal opgenomen en helemaal "verknipt" met de pauze-stop-techniek! :wink: :lol:
Toen ik eind 1990 vaak in een discotheek in Den Haag kwam en de DJ's aldaar (darkraver, gizmo, norman) zag draaien, wilde ik dat ook.
Later kreeg ik de oude draaitafel van mijn vader. Het was een Technics, MET pitch-control, maar het was geen SL1200. Toen heb ik een heel goedkoop mengpaneeltje kunnen kopen, met 2 schuifjes. Kanaal 1 hard en zacht, en kanaal 2 hard en zacht, meer kon ik er nite mee doen.
Toen ik na een tijdje nóg een draaitafel kocht (een Dual :?: ) kon ik beginnen met "draaien".
Nu, bijna 17 jaar later, heb ik redelijk goede spullen staan en mijn platencollectie rijkt al weer over de 2200.
Maar ik ben het ook nog lang niet beu, ik geniet nog elke keer als ik op een feest sta te draaien, maar zelfs ook als ik thuis mijn buren sta te pesten. :wink:
Comment
-
Originally posted by DJDynoDat waren van die pauze-stop mixjes. Wat zeg je? Pauze-stop mixjes! Je speelt op 1 cassettdeck een mummer af. Op de andere neem je elke keer een stukje muziek op, spoelt em terug, neem weer dat stukje op (of een ander), enz.
Comment
Comment