Originally posted by eddzdead
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hoe werd jij dj?
Collapse
X
-
Re: Hoe werd jij dj?
ik ben begonnen op mijn pc :P kwas net jarig geweest en ik besloot dat ik maar is een ''Klein Cadeautje'' wou :P
en zo kreeg ik me hardware gwn een beringer 2000, versterker en boxen :P maar ik ga nu over op vinyl denk ik.
Mvg. Marc
Comment
-
Leuke topic, ik wist geeneens dat deze bestond!
Ik ben eigenlijk min of meer noodgedwongen begonnen.
Mijn leven is altijd al vol met muziek geweest, ik speel vanaf m'n 8ste trompet en na in tal van orkesten gezeten te hebben speel ik nu nog steeds en ben daarnaast muzikaal leider (soort dirigent) van 3 carnavalsbands. In september start ik met een opleiding aan het conservatorium voor dirigent.
Maar terug naar het Dj verhaal.
Ik had (nu ongeveer anderhalf jaar geleden) met een vriend van me een eigen licht- en geluid productiebedrijfje.
We werkten onder andere voor 4NGME (afsplitsing van id&t) en waren actief op de (grotere) schoolfeesten.
Tot in maart vorig jaar op onze eigen school het budget zo klein was dat we naast een fatsoenlijke setup geen dj meer konden huren! Nou ja, maar een UDG mapje aangeschaft en begonnen!
Later op m'n werk (een partycentrum) vertelt dat als ze eens een DJ nodig hadden ze me wel konden vragen. Sindsdien sta ik daar gemiddeld toch weer een 2 keer per maand.
En toen kwam daar nog een licht en geluid bedrijf bij (het mijne bestond ondertussen niet meer) en sinds januari werk ik ook voor hen.
Dus iets wat eigenlijk noodgedwongen begon is uitgegroeid tot een hobby, muziek was al mijn passie en door het draaien is deze alleen maar groter geworden!
Comment
-
Mijn vader had een collega die geregeld bij ons over de vloer kwam. Hij werkte als vrijwilliger bij een lokaal radiostation bij ons in de stad. Hij was daar technicus en verzorgde op de donderdagavond een radioprogramma. Ik mocht toen wel eens bij hem komen kijk in de studio en dat vond ik helemaal geweldig. Ik volgde op donderdagavond altijd judolessen en de studio zat naast het sportcentrum. Dus steeds na het trainen, kijken in die studio. Hij vertelde toen dat er na zijn uitzendig altijd een programma volgde waar ook live dj's kwamen draaien. Het was een soort kopie van het programma Dance Department van Wessel van Diepen. Daar zag ik dan ook op 13 jarige leeftijd voor het eerst een Dj live een set draaien. Dat vond ik zo gaaf, dat ik met mijn krantenwijkje gespaard had voor 2 draaitafels en een mixer. Zo is het eigenlijk gaan rollen. Later draaide ik eens op schoolfeestjes en in buurtcentra's en zo ging dat steeds verder....
Comment
-
Tjah hoe ben ik dj geworden?
Altijd al geintreseert in muziek geweest, en mijn pctje was ook mijn hobby zo een beetje klote met VT DJ en zo kreeg ik al snel creatieve mixjes op mijn pc te staan.
Toen ging ik stage lopen bij een evenementen bureau en een klant van ons had nog 2 pioneers staan die niet veel cdjes meer te lezen kregen. die pioneers gekocht (rib uit me lijf) en zodoende ben ik dj geworden.
Groeten Ruurd
Comment
-
Re: Hoe werd jij DJ?
Originally posted by DJ-Ruurd";p=" View Post
Toen ging ik stage lopen bij een evenementen bureau en een klant van ons had nog 2 pioneers staan die niet veel cdjes meer te lezen kregen. die pioneers gekocht (rib uit me lijf) en zodoende ben ik DJ geworden.
Groeten Ruurd
Dan ben je wel meteen heeel netjes begonnen :lol: :lol:
Comment
-
Ben in de jaren 80 begonnen met het presenteren van een Dance programma op een aantal radiostations. Thuis al bezig met mixen vanaf 15 jaar......3 jaar later 2 Technics aangeschaft van vakantie geld. In verschillende clubs binnengelopen...en gewoon begonnen.
Ben nu 28 jaar verder.....en nog steeds bezig....
Comment
-
Maar weer eens wat actiever worden op het DJ forum. :)
Hoe ik begonnen ben. Nu ja, ik kon vroeger een gozer die was DJ in een jongerencentrum in de buurt. Ik verzamelde en had veel muziek, en hij ook, en we leenden wel eens wat van elkaar. Toen er DJ plekken open kwamen in dat jongerencentrum was ik een van de gegadigden. ik overleefde mijn proefavond zonder al te grote rampen, en zo ben ik er ingerold. Dat was in 1991. Doe dat DJ werk nu al 17 jaar. En nog niet op uitgekeken. Vanavond weer aan de boemel. :)
Comment
-
pff..
ik krreeeg een audio set van mijn oom. een denonversterker van 240 watt en 2 grote watergekoelde speakers. van dynamic audio . samen met 1 cd speler en een dubbel cassete dek,
toen een jaar later kreeg ik voor kerst een 5 kanaals mixertje en me pa sloot dat zodoende aan ik was toen een jaar of 13 ik vondt dit geweldig. de passie voor muziek groeide en groeide ik had echt al super veel cd's en als mensen een kadotje wouden geven op een verjaardag zaten er minstens 5 cd's bij. gewoon dus simpel draaien met een dvdspelertje er bij. later gingen ik en me pa een dj meubel bouwen dit was echt kicke geworden nu ik eraan terug denk maar hij moest helaas uit elkaar wegens ruimte gebrek. ik wou hem zo graa houden dat mijn pa hem gehalveerd had. maar ook dit bleek een paar maanden later niet te doen en moest hij helaas uit elkaar.:( had hem nu wel graag gewild.
later kwam mijn tante nog met 2 dezelfde speakers aanzeten en heb ik er nu 4. inmiddels ook table tops aangeschaft van die simpele dingetjes en een numark dxm01 mixer., toen is de koorts nog hoger gegaan wat betreft muziek . draaide af en toe op kinderfeestjes en ben ook bij feesten van vrienden gaan draaien. dit vondt ik zou gaaf dat iedereen losgaat op de door jou uitgekozen plaatjes. dit geeft je een machtig gevoel.
ben nu aant sparen voor 2x reloops rpm2 white en een rmx30 white menpaneel. kan het over 2 a 3 weekjes kopen :D
maar zo ben ik verslaafd geraakt aan dj. :P mensen vermaaken met jou muziek. dat is zo vet:D
Comment
Comment