Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuw, wilt misschien beginnen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuw, wilt misschien beginnen

Dag Deejays,

Ik draai al een tijdje met Virtual DJ, nu heb ik er niet zo'n verstand van, maar soms kan ik wel goed mixen. Maar je moet dan de tracks hebben die een beetje dezelfde beats hebben.

Ik vind dit heel erg leuk om te doen, ik heb laatst een mengpaneel van m'n broer gekregen. ( Hij heeft nu een nieuwe ;) )

Het is een:

ETP ! PWR-M6X

ook heb ik nog wat boxen over om te gebruiken. Kan ik de home cinema ofzo erop aansluiten op de receiver?

Maar is dit wat? en wat raden jullie mee aan om te beginnen? ik wil graag met cd's draaien/mixen. Wat moet ik er nu nog allemaal bijkopen?
    Wat raden jullie mij aan?

lees het forum door, je bent niet de eerste!

Comment

Ooh, voordat ik vergeet.

Ik heb al doorgespit. Maar ik kom er echt niet uit. Ik weet wel hoe forums werken hoor. ;)

Maar toch kom ik er echt niet uit, er is zoveel apparatuur.

Anyway, m'n budget ligt bij de €250 euro.

Comment

is dat zo'n ding!?

maar dan nog de vraag?! je bedoeld van je pc naar je hifi?! dat kan/is mogelijk....
        pc gaat naar een van de lijn ingangen en master out naar je HiFi

Comment

Originally posted by DAY-ONE
          is dat zo'n ding!?

maar dan nog de vraag?! je bedoeld van je pc naar je hifi?! dat kan/is mogelijk....
          pc gaat naar een van de lijn ingangen en master out naar je HiFi
          Ja dat is hem, een uh, ja ik denk dat ik dat dan maar ga doen.
          Nog aanraders voor CD decks etc. Ik zit al op Feedback te kijken.
          En er is zoveel keuze. Wat zijn volgens jullie goede CD Decks?
          En is deze mixer ook een beetje goed?

En:

Ik bedoelde m'n home cinema set met receiver en speakers. :wink:
          Maar het gaat me nu meer om welke set ik het beste kan aanschaffen om het te leren etc, ik wil ook gaan leren mixen en wil er best veel tijd insteken. Ik heb goed gevoel voor muziek, draai vaak muziek. En m'n broer is zelf al DJ op de radio dus dat is ook weer handig. ;)

Comment

2e hands pioneer cdj 100s, is genoeg voor een beginner om het te leren.

Comment

Maar z'n budget is daar net te klein voor lijkt me... Ik zou zeggen, proberen in winkels en misschien kan je beter nog even doorsparen, want dan kan je een stuk betere apperatuur kopen!

Comment

Koop een simpele dual cd speler voor 200-250 euro, die gaan naar je mixer, en de OUT/MASTER van je mixer naar je Versterker (je HC-set), Ik heb het zelf ook ongeveer zo staan, alleen dan met mijn pc ertussen. Heb een Citronic cd-1.2 (200 euro) gekocht, en ik ben er wel tevreden mee, zeker voor dat bedrag. Koop daarbij nog een mooi headphone (sennheiser hd-202?(30 euri)) en je bent klaar om te gaan oefenen. Nadeel is wel dat er geen loopfunctie op die cd speler zit, wat het mixen met radio edits enz. lastiger maakt.

Comment

Working...
                X