Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dap k-115

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dap k-115

Hoi, van de koda ben ik afgestapt. Omdat mijn buget niet groot is ben ik na wat rond kijken de dap k-115 tegen gekomen. Volgens sommige recenties die ik gelezen hebt schijnen ze best aardig te zijn. Maar of het echte van recencies zijn of van de fabrikant weet ik niet? Heeft iemand ervaring met deze speakers???

Chill Tha Bass

Goeie speakers. 6 van deze dingen en je kan 200 mensen zoet houden!
    Mooie geluid, geen flut tweeters of dat soort shit. Als je het geld hebt moet je
    deze kopen. Je kan natuurlijk altijd duurdere kopen maar deze zijn meer dan
    hun geld waard!

Kijk eens op bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/.nl want de reviews daar zijn van consumenten. Ik weet
    niet of de k-115 er staat ( denk haast wel ). Je kan ook ( als je het dan nog niet
    geloofd :wink: ) mailen naar bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/. Ze zijn daar eerlijk over de spullen
    en zullen flut dingen dan ook afraden en goeie dingen aanprijzen.

Maar eeh als je niet zo grote budget hebt weet ik niet of dit goed is.
    2x k-115 en een bijbehorende palladium en kabels kost al gauw rond de 600 a 700 euro :wink:

Op wat van feesten ga je draaien en hoeveel man?
    ik hoor het nog wel!

Comment

Bedankt voor je reaktie! Ik wil er 2 aanschaffen en ik zag ze staan voor 189 euro per stuk. Dus dat vond ik wel redelijk en ik heb er goeie dingen over gelezen. Verder wil ik nog niet zo groot gaan beginnen omdat ik nog veel ervaring op wil doen. Ik heb al een paar keer voor familie gedraaid in een buurthuis en tuinfeestjes met matige apparatuur. Nou ben ik voor een buurtfeest gevraagd en ben daarom opzoek naar leuke speakers voor weinig geld. Beetje bij beetje wil ik goed spul aanschaffen. Uiteindelijk wil ik wel voor een groter publiek draaien. Nou zag ik ook de BEHRINGER B212 eurolive voor 159 per stuk staan, Zijn dit ook redelijke speakers? Of zijn ze niet te vergelijken met de dap k-115???

Groetjes Chill Tha Bass :D

Comment

Behringer ziet er goed uit. Ik heb ff een review gekeken van bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/ en
        1 daarvan was niet tevreden of de hoge tonen. Dat heb je wel eens bij de
        merken die gaan besparen omdat ze het goedkoop willen verkopen zodat
        het aantrekkelijker is. Ik heb geen ervaring met de behringer. Maar het is maar
        30 euro minder dus ik zal vooral de k-115 doen omdat die het echt goed doen. Voor
        de rest heb je dan ook nog eens een 15" ipv 12" :wink:
        Maar meer kan/durf ik niet te zeggen omdat ik geen ervaring heb met de
        behringer.

2 van deze dingen kan je 80 man ong. aan. Deze speakers zijn goede speakers
        voor als je later gaan uitbreiden want ze zijn ook nog eens goeie topjes als
        je later meer bas wil en je kan altijd van 2 x k-115 4 x k-115 doen en je knalt
        stukken beter!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, suc6!

Comment

Dank je wel!!! Ik ga voor de k-115 zeker omdat ik later wil uitbreiden met dezelfde speakers + subs. Maar voor nu is 2 wel genoeg. Ik had alleen nog 1 vraag. Wat raad je me aan voor versterker??? (watt) Ik heb nu een hele oude akai am 2200 uit het jaar nul. Ik heb geen idee hoeveel watt versterker ik nodig heb.

Groetjes Chill Tha Bass

Comment

Alsje.

Dap heeft een versterker dat er precies! bij past. MAAR... jij wilt later uitbreiden
            en dan moet je weer een versterker kopen en die 2 versterkers met bijv
            een x-over met elkaar verbinden. Kost intotaal meer geld. Wat je ook kan doen
            is een verseterker kopen waar bijv uiteindelijk 4 k-115 oppassen of 4 k-115
            en nog subs

2x k-115 = palladium p-1200 ( 400 rms @ 8 ohm ) 349,- Dit past dus precies!!!
            4x k-115 = palladium p-2000 ( 750 rms @ 8 ohm ) 419,- Niet 800 rms maar dat speel je altijd save :wink:

Als je dan nog subs wil moet je wel nog een verstker kopen:P ik weet zelf
            niet zo gauw een versterker die 4x k-115 en 2 subs aan kan. Moet namelijk
            dan ong 1100 rms @ 8ohm zijn:lol:

Stel dat je de p-2000 koopt ( wat ik zal doen als je later nog uitbreid )
            dan heb je dus meer vermogen gemiddeld ( rms ) dan je eingelijk kan.
            Wat je dan doet is dit, je sluit 1 box aan de linker/rechter kanaal. Je zet
            de andere box ook op de linker/rechter kanaal. Wat je dan doet is dat je
            de 750 rms vermogen verdeeld over 2 boxen. Zo krijgt ieder box dus 375 watt.
            Dat kunnen die boxen makkelijk aan. Rms is namelijk 400. Zo kan je de volume
            knop dus altijd in het midden doen MAAR alleen maar van die ene kanaal
            waar je die 2 boxen hebt aangesloten. Laat die andere kanaal dan maar
            helemaal dicht!
            Als je later uitbreid met nog 2x k-115 sluit je die 2 andere op de andere kanaal
            en dan heb je dus 4 boxen die lekker hard knallen!

Khoop dat het lukt! :wink:

Comment

Thanxx, je hebt me enorm geholpen met jouw uitleg. Nou snap ik het tenminste beter. Ik ga morgen bij Peter Verspuy Muziek in Barendrecht kijken. Hopelijk kan ik het dan ook gelijk ff horen hoe ze klinken. Ik laat wel weten als ik ze heb gekocht. In ieder geval Bedankt dat je ff de tijd heb genomen om mij op weg te helpen.

Groetjes Chill Tha Bass

Comment

Working...
              X