Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat voor mixer zal ik nemen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat voor mixer zal ik nemen?

Hey iedereen,

Ik erger mij kapot aan het feit dat als ik muziek vanaf mijn pc op mijn stereo wil luisteren, mijn stereo kapot gaat. Nou was ik bij een vriend en die zei: je moet er een mixer tussen doen. Hij draait zelf in Italiƫ en hij heeft mij een beetje leren mixen met virtual dj. Nu vindt ik het ook leuk en wil ik een goede mixer voor mijn verjaardag vragen. Ik weet dat Pioneer het beste merk is maar dat vindt ik iets te overdreven duur. Kan iemand mij advies geven over een goed merk met betrouwbare tweekanaals mixers?

Alvast bedankt.

Re: Wat voor mixer zal ik nemen?

Originally posted by T-style
    Ik erger mij kapot aan het feit dat als ik muziek vanaf mijn pc op mijn stereo wil luisteren, mijn stereo kapot gaat
    Dat moet je eens nader uitleggen......

Comment

Stereo

Mijn pc en stereo zijn verbonden met een aux kabeltje. Als ik een week lang mijn stereo met me pc gebruik om muziek af te spelen, gaat het beeld weg van mijn stereo. Bij mijn oude stereo ben ik alsnog blijven afspelen en nu is die kapot. Nu heb ik een andere stereo en bij die herhaald het proces zich dat het beeld weggaat, alleen nu haal ik dan voor een paar dagen de aux eruit en luister ik dan op mijn (veeel te kleine) pc spiekertjes.

Comment

beeld op je stereo?

je hebt een kleine jack-plug in je geluidskaart gedaan, en de tulp in je stereo?

dit moet gewoon goedgaan hoor:)

Comment

je moet gewoon een kabel van je pc boks naar de line in van je stereo doen ( gewoon cd line in ) die kabels zijn makkelijk te koop ( die worden ook gebruikt om je mp 3 aan te sluiten op je radio en bij sommige suround sets)

Comment

Beeld

Sorry met 'beeld' bedoelde ik het display van mijn stereo.

Comment

Originally posted by DaNny
              je moet gewoon een kabel van je pc boks naar de line in van je stereo doen ( gewoon cd line in ) die kabels zijn makkelijk te koop ( die worden ook gebruikt om je mp 3 aan te sluiten op je radio en bij sommige suround sets)
              Dat gebruik ik al :wink:

Comment

hhhmmm ik kan me alleen voorstellen dat je een goedkope radio heb die het 'vermogen' niet aan kan.. ik weet namelijk wel als je de stereo vol uit zet en je pc erop aansluit die wel eens uit kan vallen ..

en anders gewoon een mixer ertussen .. dat werk sowieso wel

Comment

hhhmmm ik kan me alleen voorstellen dat je een goedkope radio heb die het 'vermogen' niet aan kan.. ik weet namelijk wel als je de stereo vol uit zet en je pc erop aansluit die wel eens uit kan vallen ..

en anders gewoon een mixer ertussen .. dat werk sowieso wel
                  Of het dan zal werken weet ik niet. Te hoog uisturen van je pc kan een kapotte versterker of kapotte speakers veroorzaken naar mijn idee. Je beeldscherm moet veilig zijn. Wat voor stereo heb je als ik vragen mag? en weet je wel zeker of het door je pc komt?

Comment

Ik heb een (toen = twee jaar geleden)vrij nieuwe philips Fw C330 kapot gemaakt en nu is een 20 jaar ouwe AKAI ook kapot aan het gaan. Ik weet vrij zeker dat het door mijn pc komt want zodra ik het aux kabeltje eruit trek, doet alles het weer op en aan mijn stereo.

Ik vindt het leuk en aardig dat jullie me helpen, maar dit waren eigenlijk geen antwoorden op mijn vraag: Wat voor mixer zal ik nemen :? :wink:

Comment

PS

PS:

Ik bedoel dus is behringer (zag ik staan vrij goedkoop) ook goed.
                      En is nunmark ook goed?

Comment

Voor mijn gevoel zijn de meeste dingen wel goed. Maar als je iets echts goed wil, moet je gewoon voor pioneer of ecler gaan voor een mixer (denk ik)...

As always, goedkoop is duurkoop, maar dat betekent niet dat zoiets meteen kapot gaat, het is gewoon van slechtere kwaliteit dan de duurdere merken.

Dus ik raad je aan om zelf te gaan proberen bij een winkel bij jou in de buurt. Wat vind je fijn en wat niet, gewoon lekker veel proberen en dan je keuze maken.

Comment

Bedankt!

Ok bedankt!

Comment

jij heb denk k zoiets gezien als de behringer djx 700 .. rond de 180 eu dacht ik

Zoiets is wel goed genoeg om wat te mixen enso maar als je echt veder wil zou je tog ook naar de duurdere klasses moeten kijken

Comment

jij heb denk k zoiets gezien als de behringer djx 700 .. rond de 180 eu dacht ik

Zoiets is wel goed genoeg om wat te mixen enso maar als je echt veder wil zou je tog ook naar de duurdere klasses moeten kijken
                              Geen Behringer kopen! Faders zijn waardeloos, als je mm als een dj gebruikt gaan de eerste faders binnen een half jaartje wel kraken. Dit is neit een probleem dat met 1 mixer is voorgevallen, maar met een stuk of vier!

Comment

Working...
                              X