Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mixer aansluiten op computer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mixer aansluiten op computer

Yo mensen heb deze aansluitingen gekocht:

Hoe moet ik deze aansluiten? Als in welk gaat op mijn mengpaneel? En moet hij dan op cd/line/phono staan? Wil ik wel ff weten voor ik mijn laptop opblaas. :P

Re: Mixer aansluiten op computer

Originally posted by Dj_Leon
    Yo mensen heb deze aansluitingen gekocht:

Hoe moet ik deze aansluiten? Als in welk gaat op mijn mengpaneel? En moet hij dan op cd/line/phono staan? Wil ik wel ff weten voor ik mijn laptop opblaas. :P
    Rood zwart iedergeval in je mixer! Weet neit wat voor mixer je hebt, maar als er een record uitgang opzit moet je mm cker daarin stoppen, anders op je booth of op je master! De lange zwarte gaat in je pc, meot je ff kijken of je een "line-in" ingang hebt.

Comment

Ik heb het geprobeerd, via de geluidsrecorder, maar de kwaliteit ervan is echt belabberd. Weet iemand software om het op te nemen?

Comment

De tulp in je mengpaneel ja en de minijack in je line in of eventueel de microfoon ingang. Download vervolgens geheel gratis audacity en ga aan de slag. Vaak moet je trouwens je pc zacht laten opnemen en je mengpaneel hard laten uitsturen. Dat is bij mij de beste kwaliteit

Comment

Goeie kabel gekocht en mixer als je NIET serieus wilt gaan draaien met
          je pc. Als je serieus wilt gaan oefenen met je pc dan raad
          ik je aan een usb mixer te kopen. Die maakt gebruik van 2 usb
          ingangen van je laptop en het lijkt dan alsof je laptop 2 cd spelers is.
          Je moet wel een bijbehorend programma downloaden zoals

VISUAL DISCOMIX DJ PRO!!!

Zelf gebruik ik deze. als je deze download krijg je een demo waar je gewoon
          mee kan draaien. Je kan alleen niet scratchen ( wat toch kut is op pc ) en je
          kan niet 1/2/4/8 herhalen. Alleen 16/32. Lukt ook prima mee!!!
          Ik draai al een tijdje met laptop en usb-mixer. Kheb gewoon feesten
          met dit gedraait en lukt me goed! Aangenomen voor een kleine locale-zaal
          als DJ voor dat zaaltje :P Maar ik wil later wel serieus met cd's werken omdat
          pc gewoon nog net iest te onhandig is. Cd spelers staan ook overal dus das
          hadniger. Hoef dan niet men laptop mee te nemen en men speciale mixer :wink:

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Nog vragen?, repply maar!

Comment

Originally posted by Dj_Leon
            Ik heb het geprobeerd, via de geluidsrecorder, maar de kwaliteit ervan is echt belabberd. Weet iemand software om het op te nemen?
            total recorder is een goeie recorder.Je kan elk bestand formaat zelf kiezen en de kwaliteit zelf bepalen tot 1500 enzoveel kbps wat studio wav kwaliteit is.

Nu als je een record uitgang hebt moet je de zwarte en rode pin daar inderdaad op aansluiten en de andere pin op je microfoon ingang van je pc.Stel, je hebt geen record uitgang op je mixer maar wel een fx-uitgang zoals op de urei mixers dan moet je proberen van hem daar op aan te sluiten, ik deed dit alvast me de mijne en de kwaliteit is super .Zie wel dat je het signaal naar de fx-uitgang insteld op master.
            Succes ermee!

Comment

kan je met dat kabeltje ook opnemen met je pc?

Comment

T leuke van geluid kabeltjes is dat er geluid doorheen kan van links naar rechts en anderzom. Je normale tulpjes werken tog ook als je ze anderzom aansluit ;)

Ja dus als je ze maar ipv in je pc line out en mengpaneel line in in je pc line in en je megpaneel line out steekt he

Comment

Working...
                X