Announcement

Collapse
No announcement yet.

Goedkope en toch beetje fatsoenlijke boxen.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Goedkope en toch beetje fatsoenlijke boxen.

Ik heb nog goedkope en toch een beetje fatsoenlijke boxen nodig. Nou zocht ik op internet en kwam ik bij bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/ terecht. Tot mijn verbazing zie ik dit:

en dit:

Wat moet ik hier van verwachten? En is dit wat voor een beginner die nog nooit echt gedraait heeft?

Er zit altijd een zekere verhouding in prijs en kwaliteit......dus trek je eigen conclusie maar :idea:

Comment

Maar wie weet nog goedkope boxen dan?

Comment

Die speakers die je gratis bij een bepaald biermerk krijgt zijn redelijk goedkoop al zeg ik het zelf 8)

Comment

Het ligt helemaal aan wat je ermee wil doen. Als je de buren op stang wil jagen zonder dat de geluidskwaliteit je stoort koop dan dit soort prut. Als je hier echt concerten mee wilt doen... handen af van deze meuk...

Alle waar is naar zijn geld en wat niks kost kan dus ook niks zijn en in de geluidstechniek is dit echt zo. Ik heb daar in de vergangenheid nog eens een leuk episteltje over geschreven... (ff zoekfunctie gebruiken dus)

In het algemeen is het beter om door te sparen voor kwalitatief beter materiaal. Zeker in het begin als je nog niet zoveel business hebt is het beter om gewoon dry-hire in te huren. Voor zo'n 75 euro huur je dan een professionele set, veel beter voor jou om mee te werken en voor het publiek om aan te horen. Als je dan later meer business hebt gewoon iets goeds kopen.

Comment

En Dap Mc 8 of 10 dan? of 200w skytronic?

Comment

Tsja, bij ons roepen we altijd beter 10 DAP's in de container dan één on-stage... zegt dat genoeg? :twisted:

Comment

Hoezo dat dan weer. Ik ben beginnent hoor en heb nog nooit echt gedraait op feesten. Daarom wil ik een beetje beginners boxen.

Comment

Dan vind ik het advies van Joosd erg goed 8)

Comment

hier op deze site kan je ook speakers kopen:
                    Op Licht.nl ontdek je alles over licht en ook slimme verlichting. Licht uw huiskamer of bedrijf op via onze informatie.

ik ben zelf begonnen met zulke speakers:

groetjes rodney

Comment

Ik hem ook zon skytec 200 watt op me kamer staan. Maar das ook alleen geschikt voor de echt kleine feestjes.

Comment

ik heb gewoon 150 watt op me kamer staan en daar draai ik ook mee maar ik ga nieuwe speakers kopen en dat is bij elkaar 2100 watt
                        maar ik draaide dus altijd met 150 watt p.s dus 300 watt

groetjes rodney

Comment

Als je alleen thuis draait ben je beter af met een paar goede, zuivere monitor boxen als met dit soort prut. Hiermee verknal je alleen maar je gehoor...

Wat ik al zei, als je ergens dan ooit nog eens op een feestje gaat draaien kan je beter profi spul huren, daar ben je beter mee af en meestal ook nog goedkoper.

En wattage zegt niks... SPL is alles. Met andere woorden als je dan zo nodig iemand advies wilt geven, verdiep je dan in de zaken en houd anders je mond...

Comment

Zelfs de hersteller Beltec geeft geen uitgebreide technische info over deze speakers... dat zou genoeg moeten zeggen denk ik.

Kijk eens naar de Yamaha AX serie of de goedkopere JBL's ietsjes duurder maar wel waar voor je geld... maar waarom dat soort boxen als je er alleen thuis mee draait? Dan ben je beter af met een goede monitorset kijk bijvoorbeeld eens naar de ALESIS M1 520 Active. Die krijg je zo onder de 200 euro, dat lijkt duurder, maar omdat ze aktief zijn hoef je er geen versterker bij te kopen. En het geluid is veel maar dan ook veel beter.

Comment

Working...
                            X