Announcement

Collapse
No announcement yet.

Goedkope en toch beetje fatsoenlijke boxen.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Gisteren heb ik een zelfbouw kist van zo'n 1,5 m breed en 0,5 m hoog gratis gekregen van iemand.
    Er zitten 2 Visaton FR 30's in. Dit is wat ik op internet kon vinden over die dingen.

-8 Ohm
    -übertragungsbereich fc - 12000hz
    -mittl kennschalldruck 96 db
    -resonanzfrequenz 80 hz
    -Qts 0,91
    -Qms 4,3
    -Qes 1,14
    -Vas 88 l
    -belastbarkeit 100/160 watt

Wat is nou Qts, Qms enz.?

Plaatjes wat ik op internet heb gevonden.

Comment

Dat zijn de zogenaamde Thiele-Small parameters van de luidsprekers

Qes
      Electrical Q (=damping), lower value means higher damping. It describes a drivers ability to resonate at fs based on electrical means.
      Qms
      Mechanical Q (=damping, lower value means higher damping). It describes a drivers ability to resonate at fs based on mechanical means.
      Qts
      Total damping (parallel coupling of Qms and Qes).
      Vas
      Equivalent Volume of air to Cms.
      Fs
      Free air resonance frequency of driver.

Met behulp van deze parameters kan je de luidsprekers vergelijken en de behuizingen afstemmen op de speakers.

Comment

Oh ja als ik de gegevens zo bekijk zijn het mid-bas speakers, ontworpen voor het bereik tussen de 100 - 500 Hz, voor gebruik in closed box of bass-reflex bereik. Verwacht er niet te veel van, de theoretische SPL waarde zal zo rond de 93dbA (1m/1Khz) zijn. (uiteindelijke waarde hangt van de kast af.)

Comment

Ik zou zeggen , kijk eens op www.kieskeurig.nl daar staan de prijzen bij , je kan zien welke winkels ze verkopen, en het belangrijkste natuurlijk hoe ze zijn? alles op die site is profesioneel getest dus ik denk dat als je bij boxen ofzo iets kijkt dat er wel wat voor je tussen staat ;)

Comment

Working...
          X