Announcement

Collapse
No announcement yet.

ik ben nieuw en heb vraag :P

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ik ben nieuw en heb vraag :P

Hallo ik ben martin en ben 10 jaar,
    okee beetje jong maar ik zou super graag eindigen in de disco.
    waar kan ik nou het best beginnen?

bij visual dj ?

of kan ik beter gaan mixen
    met een mengpaneel?

wat het ik dan alemaal nodig voor als ik ga mixen?

mengpaneel is altijd beter maar computer kun je mee beginne tot je zeker bent dat je door wilt gaan. Anders is het ook meteen een hoop geld wat je over de bank smijt ;)

Comment

gewoon lekker rustig aan beginnen

kijk wat rond voor een simpele mengtafel
      mix wat op de pc en over een tijd ga je je vanzelf wat verder oriƫnteren

Comment

Behringer heeft goedkope 2 kanaals mixertjes waar je het aardig op kunt leren... ik geloof dat je die voor 75 euro al hebt... je moet er echter niet te veel van verwachten.

Ow ja... en wil je eventueel met platen gaan werken... ga dan eens bij een kringloop langs... daar heb ik op jou leeftijd voor FL 7,50 platenspelers gehaald met pitch control... en zelfs eentje met direct drive 8O lekker goedkoop en handig om mee te beginnen.

Comment

Re: ik ben nieuw en heb vraag :P

Originally posted by DJ-Fistful
          wat het ik dan alemaal nodig voor als ik ga mixen?
          Talent.....

Comment

dus ik kan beter een plaatenspeler kopen en een mengpaneel en lekker rustig beginnen?

Comment

Het fysieke mixen vind ik zelf veeeel leuk dan achter virtual dj of iets dergelijks gaan zitten... Of je dan met platen of cd's gaat werken moet je zelf weten. Op zich heb ik het idee dat met platen mixen beter is om te leren mixen... komt net iets meer bij kijken dan bij cd's... bij cd's grijp je al snel terug op cuepoints en dergelijke.

Comment

Originally posted by Joosd
                bij cd's grijp je al snel terug op cuepoints en dergelijke.
                is daar wat mis mee dan dat is tog ook gewoon echt mixen?

Ik zou juist voor cd gaan omdat je dan makkelijker aan nummers komt (bij ons in de buurt geen plpatenszaak wel cd zaken) en je sjouwd een hoop minder.

MAar de keuze is aan jou...

Comment

Originally posted by jobbieboy
                  Originally posted by Joosd
                  bij cd's grijp je al snel terug op cuepoints en dergelijke.
                  is daar wat mis mee dan dat is tog ook gewoon echt mixen?

Ik zou juist voor cd gaan omdat je dan makkelijker aan nummers komt (bij ons in de buurt geen plpatenszaak wel cd zaken) en je sjouwd een hoop minder.

MAar de keuze is aan jou...
                  Is niets mis mee begrijp me niet verkeerd... ik draai ook met cd's. Maar ik merk dat ik gruwelijk traag ben als ik met platen ga draaien... daardoor moet je wat meer je best doen en gaat dus minder vanzelf, in mijn ogen leer je dus meer van het draaien met platen.

Comment

okee dus ik ga wel in plaats van een plaatenspeler een cd spler halen

maar dan wel een dubbele cd speler

Comment

Niet zo snel oordelen joh :) Gewoon een paar keer proberen in een DJ zaak en kijken wat jij fijner vindt...

Comment

ik heb nu dss dj, dat mixen gaat wel lekker

net een mix van 29 min gemaakt

ik ga nu gewoon lekker sparen voor een mooie mixer

maar kan je je mixer ook aansluiten op je pc?

Comment

Ja, op je PC's geluidskaart zitten als het goed is MiniJack aansluitingen.
                          Je uitgang - waar normaal je boxjes op ingeprikt zitten verbind je met een jack op cinch verloopkabel (kan je bij elke electroboer wel halen) naar je mengpaneel. Het geluid van je PC loopt nu naar het kanaal van je mengpaneel waarop je hem hebt ingeprikt.

Andersom is ook mogelijk (als je bijvoorbeeld een set wilt opnemen op je PC met behulp van Audiomagic of Audicity) dan is er een cinch uit voor tape of boot en die prik je dan (met zo'n zelfde verloopkabeltje) in de line-in jack van je soundcard.

Comment

ik ga zondag naar de computerbeurs

daar ga ik wel ff zoeken naar zoon kabeltje

en dan neem ik wel een mixer van 75 tot 100 euro

die sluit ik dan aan op me pc en die liedjes kan ik dan heopelijk mixen op me mixer

Comment

als je de faders van dat programma wil besturen met je fysieke mixer dan moet je niet een standaard mixer hebben maar een controller... tenminste als ik je vorige post goed begrijp...

Kijk hier eens naar misschien bedoel je zo iets: http://kontrolprodj.com/

Ga je namelijk een normale mixer pakken heb je twee onafhankelijke geluidsbronnen nodig... dit kunnen bijvoorbeeld twee geluidskaarten zijn in je PC.

Comment

Working...
                              X