Announcement

Collapse
No announcement yet.

ik ben nieuw en heb vraag :P

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

ahaa ik heb dus eigenlijk een contorl mixer nodig om liedjes op je pc te mixen

als ik het goed begrijp

maar miscien kan je me beter op msnn helpen als je wil

is een beetje lastig om deze heele topic vool te schrijven :wink:

Comment

ghehe... zit op me werk dus geen MSN... en zal pas na het weekend tijd hebben. Je mag hier zoveel spammen als je wilt zolang je maar een beetje on topic blijft.

Comment

in dat geval check even deze: http://www.bax-shop.nl/bax-shop.nl/b...dj_control.htm

die zijn redelijk ok, software meegeleverd en gaat gewoon over USB kabel...

Comment

maar ik koop zoon control mixer sluit ik aan op me pc
          maar heb ik nou een versterker nodig?
          en wat is een versterker precies?

Comment

Re: ik ben nieuw en heb vraag :P

Originally posted by Stephanie!
            Originally posted by DJ-Fistful
            wat het ik dan alemaal nodig voor als ik ga mixen?
            Talent.....
            kort,krachtig, en niks gelogen.
            dit met 6 letters, Hulde :D :lol:

Comment

Beetje een bullshit antwoord wel, want met alleen talent red je het toch echt niet...

Wel een typisch geval van het feit dat er geen stomme vragen bestaan maar wel stomme antwoorden. (hier tenzijde latende hoe je vragen van stomme mensen dient te betitelen)

Dit jochie (sorry maar dat ben je nog met 10 jaar) stelt inderdaad echte beginnersvragen maar geef hem op zn minst antwoorden waar hij iets mee kan.

Comment

Originally posted by LorddeWorde
                Dit jochie (sorry maar dat ben je nog met 10 jaar) stelt inderdaad echte beginnersvragen maar geef hem op zn minst antwoorden waar hij iets mee kan.
                Met de grote Tiesto-hype (om het zo maar even te noemen) willen ineens complete 10-jarige volksstammen dj worden. Net als vroeger piloot of brandweerman. Allemaal denken ze dat ze met een megntafeltje en een paar platenspelertjes er zijn en ook een tweede Tiesto gaan worden.

Ze vergeten alleen 1 ding, voor deze tak van sport heb je naast goede kennis van zaken ook talent nodig ipv alleen de benodigde spullen en eventueel een opleiding. Zonder dat heb je geen schijn van kans.....

Comment

Originally posted by Stephanie!
                  Originally posted by LorddeWorde
                  Met de grote Tiesto-hype (om het zo maar even te noemen) willen ineens complete 10-jarige volksstammen DJ worden. Net als vroeger piloot of brandweerman. Allemaal denken ze dat ze met een megntafeltje en een paar platenspelertjes er zijn en ook een tweede Tiesto gaan worden.

Ze vergeten alleen 1 ding, voor deze tak van sport heb je naast goede kennis van zaken ook talent nodig ipv alleen de benodigde spullen en eventueel een opleiding. Zonder dat heb je geen schijn van kans.....
                  Misschien nog wel belangrijker; Goede contactuele eigenschappen en wat fatsoenlijk lef.

Comment

Wat ik bedoelde is dat voor deze tak van sport (zoals dat zo mooi door Stephanie werd uitgedrukt) meer nodig is als alleen talent. alleen een goede techniek of alleen de beste apparatuur. Het is, zoals haast alles in deze grote boze wereld een combinatie van factoren.

Je moet kunnen netwerken, een uitgebreide muziekkennis hebben, met je materiaal om kunnen gaan, het talent hebben om de juiste plaat op het juiste moment te draaien, de vloer kunnen lezen en zelfs het geluk hebben om op het juiste moment op de juiste plaats te zijn...

En ja, onder de 15-16 is het wannabee-gehalte vrij hoog, maar laten we alsjeblieft de mogelijke talentjes niet met het badwater weggooien...

Comment

ik bemoei me er ff mee

ik heb talent 8) 8)

geef aub antwoord op me laatste vraag)

Comment

Heb je speakers op je computer aangesloten? Ja? nou dan heb je geen versterker nodig... althans als die speakers goed genoeg klinken voor je.

Een versterker is een apparaat waar je geluidsbronnen (cd spelers/platenspelers/mengpanelen) op kunt aansluiten waarvan dit apparaat het geluid dan versterkt en naar je speakers stuurt.

Comment

ok bedankt

maar moet ik nou persee zoon speciale cd speler zoals deze=

of kan ik gewoon me stereo instelatie gebruikeN?

Comment

ik neem aan dat je stereo niet een CD-speler heeft waarbij je de pitch kunt veranderen, toch?
                            Dan kun je dus ook niet mixen met dat ding. En het hoeft niet meteen het duurste apparaat te zijn natuurlijk ;-) Pioneer decks zijn wel voor gevorderden, zal ik maar zeggen.

Als je een versterker bedoelt, kun je ook die van je stereo-set gebruiken, mits er een geschikte ingang/aansluiting (tulpstekkers) op je set zit.

Comment

Originally posted by Near_Earth_Object
                              ik neem aan dat je stereo niet een CD-speler heeft waarbij je de pitch kunt veranderen, toch?
                              Dan kun je dus ook niet mixen met dat ding. En het hoeft niet meteen het duurste apparaat te zijn natuurlijk ;-) Pioneer decks zijn wel voor gevorderden, zal ik maar zeggen.

Als je een versterker bedoelt, kun je ook die van je stereo-set gebruiken, mits er een geschikte ingang/aansluiting (tulpstekkers) op je set zit.
                              maar je kan toch met je mixer dan pitchen

dus dan als je dan je stereo op je mixer aansluit dan gaat dat toch?

Comment

uhm, alleen als je mixt met een digitaal dj-programma op je laptop; en dan ook nog alleen met een daarop aangepaste mixer;

anders kan dat dus niet; tenminste, als je met cd's wilt draaien.

Comment

Working...
                                X