Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aansluitings vragen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aansluitings vragen

hallo,

Bij een vriend heb ik laatst een beetje leren mixen en dat ging best goed.
    Hij heeft gewoon simpel een mixer en een Traktor/VDJ.

Nu heb ik via via een mixer van Gemini ( ps525) kunnen regelen en traktor via mijn vriend. Helaas is mijn vriend nu ff op vakantie dus hij kan mij niet helpen aan te sluiten.

Hoe sluit ik mijn mixer aan op mijn computer. Ik heb een 5.1 Creative soundblaster geluidskaart dus dat zit goed.

Groeten

Uismanius

Heel simpel, tenminste in VDJ wel, zal ook zo bij Traktor werken. Bij soundconfig moet je aangeven dat je een externe mixer hebt, oftewel, dat je linker deck door een andere plug je pc uitgaat. En je rechter weer door de andere. Deze sluit je aan op je mixer (dmv jack-tulp(rood-wit)kabeltjes ). Linker op links, rechter op rechts;). Dan zit er op je mengpaneel een master out. Deze sluit je aan op je boxen (van je pc oid) of je versterker..

Comment

maar ff kijken hoor.

Ik heb 5 gaten in mijn geluidskaart: zwart groen roze blauw geel

en op mijn mixer: master booth rec - ln4 ph2/ln3 - ln2 ph1/ln1-

Waar moet wat in want ik weet niet welke ik moet gebruiken.

Sorry ik weet alleen hoe het ding moet gebruiken.

Volgens mijn geluidsman gozer in het winkelcentrum had ik maar 1 kabel jack-tulp nodig maar toen deed ie het niet.

Wat heb ik dan nog meer nodig?

Bedankt voor je hulp alvast

Comment

nja, iig 2 dus, maar ik denk dat je iig de groene als kanaal 1 gebruikt. Die gaat in een line ingang, en een van de andere kleure (behalve roze en blauw, das microfoon en lijningang) sluit je aan op een andere line ingang op je mixer...;)

Comment

line out op line in

dus je hebt als het goed is 2x line out op je pc die gaan op de line in van je mengtafel

je mengtafel gaat dan weer met master out naar je versterker

en klaar is jij ;)

Comment

oja

en idd je config in het programma even goed zetten

ps line!!!! geen ph das een platenspeler ;)

Comment

Originally posted by marcello
              line out op line in

dus je hebt als het goed is 2x line out op je pc die gaan op de line in van je mengtafel

je mengtafel gaat dan weer met master out naar je versterker

en klaar is jij ;)
              \

Wat nou als ik geen versterker er tussen wil? Ik heb er wel 1 maar ik zou hem graag terug willen leiden naar mijn computer zodat ik kan opnemen of heb ik nu ideen die nergens over gaan.

hoe weet ik wat op mijn computer line out is?

Er staat trouwens Ph. Ik typte het gewoon domweg over.

Ten tweede: Er zijn 2 rode wit combinaties bij de line in.

Net boven de faders die de geluids sterkte regelen zie je een switch staan met:

Ph-1 ln 2 ph2 Ln 4
              ln-1 ln3

nu kan ik dus bij beide knopjes tussen die 2 kiezen. Welke moet in nemen. Want dan weet ik namelijk waar ik het in moet doen.

Comment

Die moete overeen komen met de ingangen die je gebruikt op de achterkant. Zo heb je bijv. 4 kanalen op een 2 kanaals..;)

En die versterker gewoon laten staan, sluit de boel aan op je pc speakers, en opnemen doe je door vanaf de record uitgang (oid) naar je line ingang (blauw) van je pc te gaan. Opneem programma, en huppa..;)

Comment

Originally posted by Stefjuuh
                  Die moete overeen komen met de ingangen die je gebruikt op de achterkant. Zo heb je bijv. 4 kanalen op een 2 kanaals..;)

En die versterker gewoon laten staan, sluit de boel aan op je pc speakers, en opnemen doe je door vanaf de record uitgang (oid) naar je line ingang (blauw) van je pc te gaan. Opneem programma, en huppa..;)
                  dus opnemen en alle shit zit ik aan 3 stekkertjes die ik al nu heb.

speakers gewoon op mijn computer aansluiten of kan dat ook op het mengpaneel?

Hartelijkdank je hulp, ik begin het al te begrijpen.

Comment

je kunt m terug leiden met de rec naar de pc op de line in

dan kun je ook nog je stereo op je master out aansluiten heb je het helemaal goed aangesloten ;)

Comment

Dus:

2 stekkertjes tulp-->jack. Line out(comp)groen en geel naar line in (Mengpaneel)
                      1 Stekkertje Tulp--> jack rec (mixer) naar line in (comp) blauw
                      1 Stekkertje Tulp--> Tulp Master out(Mixer) naar Aux in (Stereo)

Zo toch?

Dat met die stereo zou mooi zijn want mijn compu boxen zitten in mijn lcd scherm maar die geven niet echt geweldig geluid.

Comment

jah.. prima..;), had t niet beter kunnen zeggen..!

Comment

Ok ik heb alle kabels maar er gaat wat fout

want alle muziek zit op 1 channel. Ik heb nu trouwens VDJ.

kennelijk doe ik iets verkeerd maar wat?

Comment

Instellingen? Als die goed staan, kan dat kloppen. Vdj doet af en toe raar. Stuur anders even een mailtje naar VDJ, die kunnen je vast wel helpen.

Comment

Het antwoord op al je gezeik! Er zijn 2 mogelijkheden:

1. Je koopt nog een geluidskaart ( extern ) en je koppelt met die draadjes
                              die je nu ook hebt de externe kaart aan line 1/2. Je koppetl met een andere
                              draadje je internet kaart ( groene output ) naar line 1/2. Vernader je instellingen
                              op je pc dat je 2 kaarten hebt en ook bij je programma en voila!

2. Ik had dit probleem ook. Ik heb een usb-mixer gekocht ( zelfde als een mixer
                              maar dan met usb! aanslting ) en sloot heb aan men pc door 2 usb poorten
                              te gebruiken. Je stelt in dat usb 1 1ste kanaal in en usb 2 2de kanaal. Je kan
                              dan ook nog eens met je mixer ( externe mixer ! ) mixen. Miss denk je, ja
                              weggegooide geld?! NEE! Je kan je mixer ook gebruiken als je met cd's of met
                              vinyl later wilt gaan draaien. Want er zit gewoon ook een line ingang op.
                              Stel ook dan ff je programma in dat je usb poorten gebruikt als geluid!

Ik heb zelf een NUMARK DM 950 USB!!!!!!!!!!! voor maar 135!!!!!!!

Comment

Working...
                              X