Announcement

Collapse
No announcement yet.

Probleem, HELP me met mijn cadeau!!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Probleem, HELP me met mijn cadeau!!!

Hallo beste DJ's,

Ik heb een probleem namelijk dat ik totaal geen verstand heb van DJ apparatuur.

Mijn vriend is binnen kort jarig en hij houdt wel van. Hij speelt soms als hobby in bepaalde feestjes voor vrienden. Hij heeft een eigen mixer maar volgens de bronnen blijkt het een mixer te zijn met weinig aansluitingen en effecten. Vraag mij niet wat dat inhoudt. Ik zoek voor hem een mixer ter waarde van 400 euro. Kunnen jullie mij aantal mixers aanraden waarvan hij denkt, woww!!!!

Alvast bedankt!

nou nou, zo'n vriendin wil ik ook wel ;-)

Als je een redelijke FX-mixer wilt, zou ik even rondneuzen bij wat DJ-shops;
    (staan wel wat shops op dit forum genoemd, als ik me niet vergis....)

Ligt er een beetje aan wat de eisen van je vriend zijn; het verschil tussen dergelijke mixers is in die prijscategorie en de dure mixers is vrij groot namelijk, en dan vooral qua effecten-kwaliteit. En hoeveel kanalen heeft ie nodig?
    Wat aansluitingen betreft; vrijwel alle mixers hebben standaard aansluitingen; enige extra-optie is bijv. een USB aansluiting, maar dat is vaak ook weer meteen een stuk duurder....

Als het gewoon voor thuis is, en die jongen is niet al te verwend;
    om wat opties in jouw prijsklasse te noemen; Reloop RMX-40 DSP, Gemini PS-03, Ecler NUO-2, Numark DXM-06, etc.

Bij de meeste sites kun je ook wel wat recensies vinden van die mixers; zou ik zeker even bekijken voordat je wat koopt.
    Dat Reloop-ding heb ik voor thuis ook, en die bevalt prima; kan alleen niet goed tegen stof; Effecten zijn wat minder gelikt en strak dan de veel duurdere mixers, maar dat kun je ook niet verwachten in die prijscategorie. Als ik je omschrijving goed begrijp, heeft ie dus meer dan 2 kanalen nodig, en wat effecten; dan kom je al snel bij zoiets als die Reloop (4-kanaals) of Gemini (3-kanaals) terecht.

Andere optie is trouwens een Behringer-mixer, maar die raad ik je niet aan, aangezien ik daar vooral slechte recensies van heb gezien.

Maar goed, dat hangt dus allemaal af van je eisen. Wellicht hebben mensen hier nog wat betere tips??

Succes in ieder geval ;)

Comment

Hoi,

Bedankt voor de informatie. Ik lees over reloop toch positieve review. Dat het binnen de prijscategorie toch wel een goede mixer is. Hij kost op een site 475 ongeveer. Zou ik hem voor goedkoper kunnen regelen of staan de prijzen vast.

Groetjes,

Comment

kan veel goedkoper hoor!

Voor 475 heb je bij sommige shops de USB-variant. Geen idee of je dat nodig hebt;
        de versie zonder USB-aansluiting is verder exact hetzelfde, en is te koop voor veel minder. (eurootje of 369, als ik me niet vergis)

Even googelen, of hier op het forum even zoeken naar (web-)shops.

Paar voorbeeldjes waar de Reloop RMX-40 DSP te vinden is; www.discoparadijs.nl, https://www.bax-shop.nl/bax-shop.nl/...ax-shop.nl/.nl, www.djgear.nl, etc.

Zoals gezegd; kep ' em zelf ook, en vind 'm prima, zeker voor die prijs!

Comment

Je zou ook kunnen kijken naar de Pioneer DJM-400. Wel maar twee kanalen, maar wel een super goed ding volgens mij (alhoewel ik er zelf nog nooit mee gespeeld heb).

Comment

Idd, zat ik ook al aan te denken, hij is wel iets te duur (470 euro) maar deze heeft 2 kanalen tegelijk. Elk kanaal bestaat feitelijk uit 2 kanalen, die je kan "switchen". Hierop zitten 2 line ingangen, en 2 line/phono ingange (dmv switch). Phono is nodig voor platenspelers. Met deze pioneer weet je zeker dat je kwaliteit in huis haalt! Ben zelf ook (jaja, nog steeds.. :lol: ) voor een djm 400 aan het sparen.

Comment

Dat meissie zegt toch echt dat ze EN maar 400 euro te besteden heeft EN dat de huidige mixer van haar vriend TE WEINIG aansluitingen heeft.....
              Verder graag wat FX erop, en in die prijsklasse zit je dan dus niet te zoeken naar een mixer van de marktleider, lijkt me.

DJM is dus te duur, en heeft slechts 2 kanalen.
              Daarnaast is er voor zover ik weet nauwelijks nog een 2-kanaals mixer te vinden die NIET zowel phono als line ingangen heeft; waarschijnlijk heeft ie die dus al.

Als je met zo'n 2-kanaals kreng met 3 decks wilt mixen, werkt dat dus niet; d'r is niks zo klote als de hele tijd switchen tussen phono en line om te kunnen mixen. in feite heb je dan dus nog steeds maar 2 kanalen; je kunt ze namelijk niet simultaan gebruiken.

Ik wil verder niet zeiken hoor, maar ik geef simpelweg antwoord op haar vraag, en ook nog eens binnen de door haar gestelde criteria.

Anyway; de keus is aan haar, nietwaar ;)

Comment

behringer kloon van de djm 600

is geen top ding maar zit wel alles op wat je nodig bent
                alleen jammer van die faders dat ze niet algoritmisch zijn maar verder voor het geld een leuk ding!

Comment

Ja als er nadrukkelijk wordt vermeld dat hij te weinig kanalen heeft op het moment, neem ik aan dat het gaat om iets anders dan of meer dan 2 cd-spelers en 2 platenspelers (bijv. laptop, midi, etc / 3 cd spelers).

Als dat correct is, dan zou ik de Reloop RMX-40 DSP adviseren in deze prijsklasse.

Heb ik echter nog wel een vraagje: waarom zou graag effecten erop willen hebben?

Comment

Originally posted by Near_Earth_Object
                    Dat meissie zegt toch echt dat ze EN maar 400 euro te besteden heeft EN dat de huidige mixer van haar vriend TE WEINIG aansluitingen heeft.....
                    Verder graag wat FX erop, en in die prijsklasse zit je dan dus niet te zoeken naar een mixer van de marktleider, lijkt me.

DJM is dus te duur, en heeft slechts 2 kanalen.
                    Daarnaast is er voor zover ik weet nauwelijks nog een 2-kanaals mixer te vinden die NIET zowel phono als line ingangen heeft; waarschijnlijk heeft ie die dus al.

Als je met zo'n 2-kanaals kreng met 3 decks wilt mixen, werkt dat dus niet; d'r is niks zo kl*te als de hele tijd switchen tussen phono en line om te kunnen mixen. in feite heb je dan dus nog steeds maar 2 kanalen; je kunt ze namelijk niet simultaan gebruiken.

Ik wil verder niet zeiken hoor, maar ik geef simpelweg antwoord op haar vraag, en ook nog eens binnen de door haar gestelde criteria.

Anyway; de keus is aan haar, nietwaar ;)

Daarom had ik in eerste instantie ook niet gereageerd

Comment

djx 700 ;)

Comment

de 700? voor dat geld kan ik beter krijgen, ik vind dat de voorgestelde mixer inderdaad beter voldoet aan de criteria die de lieve vriendin gesteld heeft... Als alternatief zou inderdaad de Behringer in aanmerking kunnen komen. Qua prijs kwaliteitsverhouding niet slecht en als je goed voor het ding zorgt valt het wel mee met rotte faders. Voor de dame die deze vraag stelde, de Behringer mengpanelen van de DJxxx serie staan erom bekend nogal gevoelig te zijn voor stof, dus het is zaak ze goed af te dekken als ze niet gebruikt worden.

Comment

Originally posted by Near_Earth_Object
                          Oeps, sorry :oops: Lees soms iets te snel.... :P

Comment

Originally posted by YOguM
                            Je zou ook kunnen kijken naar de Pioneer DJM-400. Wel maar twee kanalen, maar wel een super goed ding volgens mij (alhoewel ik er zelf nog nooit mee gespeeld heb).
                            Raad je ook mensen aan voor de trein te springen als het een goed dign lijkt terwijl je het zelf nooit gedaan hebt??? :twisted:

Comment

Bedankt lieve mensen voor al jullie reacties. Ik kom nog op terug.

Comment

Working...
                              X