Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audition trackselectie maken??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Audition trackselectie maken??

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag: ik ben net begonnen met het DJ vak en ik mix met TraktorDJ 3. Nu kan ik daarmee een mix opnemen en dan wordt dit vanzelfsprekend 1 nummer. Nu gebruik ik daarnaast het programma Adobe Audition om de zaak te bewerken. Nu zou ik graag willen weten of iemand weet hoe ik mijn mix in kan delen in losse nummers zodat het niet 1 nummer is maar dat je op de CD kan selecteren tussen de gemixte nummers.

De gouden tip is mij zeer welkom en wordt dan ook rijkelijk beloond met een heel groot DANKJEWEL!!

Groeten,

Neo

Het knippen van een mix doe ikzelf met NERO. Voor een precieze uitleg zou ik even moeten kijken hoe het ook al weer werkt.

Comment

thx

Bedankt!!

Ik wacht geduldig af...

Neo

Comment

Ik gebruik meestal Cooledit (of idd Nero) voor dergelijke geintjes;

Zelf doe ik het zo (als het één wav/mp3-file is);

-Extra versie van gehele mix saven.
        -Mix openen, en vervolgens van het begin van de mix tot aan de eerste overgang selecteren. (het liefst even inzoomen, en de "marker" op een punt plaatsen waar de geluidsgolf de nul-lijn snijdt)
        -Deze track opslaan met "save as" als bijv. "track 01".
        -vervolgens ditzelfde geselecteerde deel deleten.
        -Dan selecteer je opnieuw het gedeelte van begin track 02 tot de volgende overgang en die sla je op als "track 02". Dan weer het geselecteerde deel deleten.
        Voor alle volgende nummers doe je dus precies hetzelfde, en zo ga je door tot en met de laatste track van je mix.
        -Alle losse tracks pleur je in een CD-brand programma (in mijn geval Nero); wel even checken of de volgorde klopt!
        -bij de settings stel je de tijd tussen de nummers in op 0.
        -Nero vertelt je dan dat je voor het begin van de eerste track een pauze van een paar seconden moet houden; dan klik je gewoon op OK.
        -Als je 'm dan brandt, heb je als het goed is een hele mix, inclusief afzonderlijke tracks, op CD staan; uiteraard altijd ff checken of alles goed is gegaan.

Ik weet niet of dit de handigste manier is, maar zo doe ik het meestal; let er even op dat je bij het begin van elke nieuwe plaat een geschikt punt in de mix uitzoekt; dat het een beetje logisch klinkt; bijv. steeds aan het begin van een 4/4 maat; of wanneer de strings, of de baslijn van de nieuwe plaat erin komt; wat je maar wilt.

Hopelijk kun je hier wat mee! Succes in ieder geval ;)

Comment

Originally posted by djtnox
          Het knippen van een mix doe ikzelf met NERO. Voor een precieze uitleg zou ik even moeten kijken hoe het ook al weer werkt.
          Idd niet moeilijk doen als het makkelijk kan... ik gebruik ook altijd Nero. Je selecteerd gewoon de track en die plaats je op de "lege" cd en voordat je gaat branden kies je voor de eigenschappen van die track. Bij het meest tabblad kun je dan slices/indexes markeren en op die manier je mix opdelen in meerdere nummers.

Comment

Originally posted by Joosd
            Idd niet moeilijk doen als het makkelijk kan... ik gebruik ook altijd Nero. Je selecteerd gewoon de track en die plaats je op de "lege" cd en voordat je gaat branden kies je voor de eigenschappen van die track. Bij het meest tabblad kun je dan slices/indexes markeren en op die manier je mix opdelen in meerdere nummers.
            Juist, dat bedoel ik ja!!

Comment

Originally posted by Joosd
              Ik wil m'n mix altijd eerst bewerken. en m'n computertje kan inmiddels geen te grote bestandjes in een keer aan, omdat het een rotzooi is op m'n harde schijf. (ja, ja, ik weet het.....) Daarom knip ik 'm eerst in stukken, en plak ik 'm weer in elkaar met Nero ;-)
              Ik doe soms dus graag moeilijk :oops:

Comment

thx

Jangens,

Hartstikke bedankt voor alle tips, heb ik alleen nog een vraag. Ik heb nu versie 5.5 van Nero, kan het daar ook mee?

Neo

Comment

YESSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!

YES Yes Yes!!

Ik heb het net gedaan met mijn versie van Nero, FANTASTISCH!!

Ik ben jullie ZEER dankbaar, dit is kicken, kan ik mijn eerste echte eigen mix gaan maken.

Nu moet ik alleen nog iets weten: Hoe kan ik met TraktorDJ 3 mijn niet hoorbare deck afluistern met een koptelefoon voor ik hem doormix?? En wat voor apparaat heb ik nodig om mijn koptelefoon aan te sluiten. Ik gebruik momenteel mijn koptelefoonaansluiting van mijn laptop als output naar mijn versterker. Wie heeft de gouden tip??

Wederom alvast bedankt!!

Neo

Comment

laptop.. eeehhm.. gaat lastig worden.. 2de geluidskaart doet wonderen iig, zal een externe voor jou worden denk

Comment

Originally posted by Stefjuuh
                      laptop.. eeehhm.. gaat lastig worden.. 2de geluidskaart doet wonderen iig, zal een externe voor jou worden denk
                      Wederom NEE! Ook bij een flaptop is een tweede geluidskaart niet nodig. Kijk bij je geluidsinstellingen of je die op "4 speakers" kan zetten. Dan kan je speler 1 aan line 1/2 toewijzen en speler 2 aan line 3/4. Dit stuur je naar twee kanalen van je mengpaneeltje en Voilla, je kan voorbeluisteren.

Comment

?

Bedankt voor de tips,

Er zijn toch ook van die losse usb kastjes waarop je een versterker kunt aansluiten?? Hier kun je toch ook een koptelefoon op aansluiten? Mijn enige koptelefoon aansluiting is nu bezet als line out naar de versterker..

Neo

Comment

als je geen 5.1 oid op je laptop hebt, maar alleen groen, roze, blauw...

Comment

Originally posted by Stefjuuh
                            als je geen 5.1 oid op je laptop hebt, maar alleen groen, roze, blauw...
                            Hmm, ik gebruikte in 1999 al een soundblaster Live en dat was nog geen 5.1 volgens mij... Kijk toch maar eens in je instellingen 8)

Comment

Aloha!!

Ik heb gekeken bij de instellingen en ik heb de mogelijkheid om hem op quadrofonisch te zetten.

Neo

Comment

Working...
                              X