Hallo leden,
Ik ben Eddy, beetje audiofiel, woon in Groningen stad en ben 36 jaar.
eigenlijk heb ik mij aangemeld voor maar enkele vragen, waar ik zelf niet zoveel verstand van heb.
ik heb een woonkamer van 5x4 meter.
hou van harde muziek, die zuiver moet klinken.
hiervoor heb ik 2 Bryston eindversterkers, mono geschakeld (400watt - 8 ohm) op een Bryston voorversterker aangesloten.
ik draai met een normale Onkyo cd-speler met variable uitgang.
![](http://www.chrisisaak.nl/eddy/bryston3b.jpg)
De dempingsfactor van de e.v. is meer dan 500.
goed nu komt het probleem.
Ik heb deze monsters aangesloten op en setje Infinity Renaissance 80.
dezen hebben een fantastisch hoog & midden bereik, maar het laag is een aanfluiting!
simpel een subwoofer aanschaffen gaat niet qua aansluiting, bovendien zal de 8" woofer van de Infinity vrolijk uit zijn banden klappen.
Deze set heb ik extra bij mijn hometheatre staan, en gebruik ik dus slechts enkele malen per week, een half uurtje per dag, om mijn buren niet steeds hun servies te laten opvangen :lol:
okay.. de speakers moeten weg, en om Tannoys te kopen van duizenden euro's, heb ik niet.
ik zoek dus PA speakers zonder sissend hoog en bonzend laag!!
hier moeten jullie mij bij helpen, want luisteren gaat moeilijk in dit wereldje.
Mijn Brystons worden vaak in studio's gebruikt en heb zeker vertrouwen in deze eindtrappen, dat ze PA's makkelijk kunnen aansturen.
Wat ik zelf via internet heb gevonden zijn:
JBL EON 1500 a € 300,- p.st.
JBL JRX 115 of 125 met 118 sub
Mackie S215 of S225 met S218s sub
is dit wat voor in de huiskamer om doof te worden, of kan ik beter (voor een voor mij onbekend) ander merk gaan?
bvd
Eddy
edit: typefoutje verwijderd
Ik ben Eddy, beetje audiofiel, woon in Groningen stad en ben 36 jaar.
eigenlijk heb ik mij aangemeld voor maar enkele vragen, waar ik zelf niet zoveel verstand van heb.
ik heb een woonkamer van 5x4 meter.
hou van harde muziek, die zuiver moet klinken.
hiervoor heb ik 2 Bryston eindversterkers, mono geschakeld (400watt - 8 ohm) op een Bryston voorversterker aangesloten.
ik draai met een normale Onkyo cd-speler met variable uitgang.
![](http://www.chrisisaak.nl/eddy/bryston3b.jpg)
De dempingsfactor van de e.v. is meer dan 500.
goed nu komt het probleem.
Ik heb deze monsters aangesloten op en setje Infinity Renaissance 80.
dezen hebben een fantastisch hoog & midden bereik, maar het laag is een aanfluiting!
simpel een subwoofer aanschaffen gaat niet qua aansluiting, bovendien zal de 8" woofer van de Infinity vrolijk uit zijn banden klappen.
Deze set heb ik extra bij mijn hometheatre staan, en gebruik ik dus slechts enkele malen per week, een half uurtje per dag, om mijn buren niet steeds hun servies te laten opvangen :lol:
okay.. de speakers moeten weg, en om Tannoys te kopen van duizenden euro's, heb ik niet.
ik zoek dus PA speakers zonder sissend hoog en bonzend laag!!
hier moeten jullie mij bij helpen, want luisteren gaat moeilijk in dit wereldje.
Mijn Brystons worden vaak in studio's gebruikt en heb zeker vertrouwen in deze eindtrappen, dat ze PA's makkelijk kunnen aansturen.
Wat ik zelf via internet heb gevonden zijn:
JBL EON 1500 a € 300,- p.st.
JBL JRX 115 of 125 met 118 sub
Mackie S215 of S225 met S218s sub
is dit wat voor in de huiskamer om doof te worden, of kan ik beter (voor een voor mij onbekend) ander merk gaan?
bvd
Eddy
edit: typefoutje verwijderd
Comment