Announcement

Collapse
No announcement yet.

merken gear...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• merken gear...

Beetje rondneuzend, informatief, en toch met de kriebels een setje aan te schaffen kijkend of het dj-en ook voor mij is weggelegd, zie ik vaak Numark, Citronic, Denon, Gemini, en enkele anderen die me zo niet te binnen schieten voorbij komen. Hoe zit dat nu met bijvoorbeeld bovenstaande merken. Goed genoeg voor het begin, en mocht het lukken eens een kleine feestje enzo, of niet? En wat is het grote voor/nadeel van een dubbele cd-speler met zo'n losse controle unit, of twee tabletops zeg maar?

Voor zover ik van eisen mag spreken, meer mijn idee...;

* In elk geval met cd's draaien.
    * Geen vertragenen tusen op knoppie drukken, en echt iets gebeuren dus.
    * Goed, maar goed is ook goed, gezien eigenlijk 1ste instantie 'test' is, dus wel lowbudget.
    * Elk advies is welkom!Een miskoop maken lukt iedereen als het moet, dus vandaar de vraag aan jullie kenners!

Dank jullie wel.

Uit jou rijtje zou ik zeker voor denon gaan! Pioneer is beter (mijn mening maar de mening van veel mensen) maar ook stukke duurder.

En het voordeel van ene losse control unit is dat hij beter in een rack of flightcase valt in te bouwen. Veel dj's hebben hun mengpaneel met daaboven de controlunit ingebouwd en daaronder de cd slots.

v.b.

middelste plaatje goed de control unit te zien. De lades zitten eronder

Comment

Ik denk dat je met bijna alle merken wel een (klein) feest op kan zetten. (als het maar geen skytech is :P) Ik zou zeggen, gewoon veel verschillende cd-spelers uitproberen en dan zelf kiezen!

Dan over tabletops en dual-cd-spelers:
      Veel mensen (ik ook) vinden tabletops fijner, omdat je dan (meestal) een jog-wheel hebt, waardoor je cd-speler weer meer de draaitafel nadert. Ook zitten er vaak meer features op een tabletop speler dan op een dual speler.
      Wat ook fijn is aan een tabletop, is dat je veel meer ruimte hebt. Een controller-unit voor je duals is een stuk compacter, maar dus ook meer priegelwerk.

Wat wel (helaas) zo is, is dat tabletops vaak een stuk duurder zijn, dus als je begint kan ik je beter dual cd-spelers aanraden.

Comment

Hey :D bedankt voor de reply's!
        In principe is het verschil tussen de duals en tebletops dus eigenlijk puur het gebruiksgemak, en grote lijnen. Ik moet zeggen dat dat me ook het meest aanspreekt (vraag me niet waarom, misschien omdat je dat 'kent uit de discotheek' :roll: ?).
        Daarbij kijk ik, gezien het dus zoals beschreven een soort van try-out is of ik het onder de knie krijgen kan, in zoverre dat ik er een hobby van maken wil, dat kun je van te voren nauwelijks zeggen denk ik,al is mijn interesse enorm, je moet toch de praktijk beheersen, maar daarbij kijk ik dus regelmatig naar gebruikte gear, vanwege de prijs. Vaak kom ik daar dus bijvoorbeeld bovengenoemde merken tegen, maar begrijp ik nu goed, dat die in principe in mijn geval allemaal gewoon voldoen 8) ?
        thnX again!

Comment

Pioneer veel duurder dan Denon? Koop een cdj 200, en je krijgt, (als je gevoel voor gear hebt) een big smile.. :D

Comment

Originally posted by Stefjuuh
            Pioneer veel duurder dan Denon? Koop een cdj 200, en je krijgt, (als je gevoel voor gear hebt) een big smile.. :D
            je hebt voor dat geld bij denon wel meer functies. (Zoals scratchen al werkt dat niet fantastisch vind ik)

Het is bij pioneer vs denon bij de goedkoopste apperatuur vind ik dus kiezen voor een goede speler voor het echte werk. Betrouwbaar enzo dus. (pioneer)

Of leuk om beetje mee te rommelen en thuis nieuwe mee dingen uit proberen. (denon)

MAar er zijn ook dj's die liever voor denon gaan dan pioneer. Proberen dus.

Comment

@ Jobbieboy:

Vraag me toch ernstig af of jij van beide merken weleens een speler onder handen hebt gehad als ik zo je reactie lees.

Denon, leuk voor thuis. Hele goede grap!

Comment

Ik heb met geen van beide echt ervaring, maar kan me voorstellen, dan dj's de duurdere denon wel zal waarderen, vanwege de draaiende platter. Maar, als ik dan een filmpje op youtube zie (cdj1000, denon ?? en technics cd speler), dan vraag ik me af waar al die knopjes voor nodig zijn, bij pioneer zitten ze niet.. 8O

Comment

Tjonge jonge jonge zeg.... Moet het weer duur, duurder, duurst??

Als je al die effecten ongein en Alpha/beta track optie's weg denkt, draai je met een denon 2000 of 2500 net zo'n strakke mix als met de nieuwste Pioneer. Natuurlijk, je kan er meer mee maar hoeveel heb je nou THUIS nodig???

Comment

Originally posted by djtnox
                    Tjonge jonge jonge zeg.... Moet het weer duur, duurder, duurst??
                    Uh...als het ff niet hoeft juist niet :lol: !

Originally posted by djtnox
                    Als je al die effecten ongein en Alpha/beta track optie's weg denkt, draai je met een denon 2000 of 2500 net zo'n strakke mix als met de nieuwste Pioneer. Natuurlijk, je kan er meer mee maar hoeveel heb je nou THUIS nodig???
                    Oke, ik begrijp dat jij andere zuggesties hebt voor 'thuis'.Ben benieuwd!
                    En die je noemt, zijn dual cdspelers,geen tabletops, niet ?(of zoek ik fout :oops: )

Comment

Originally posted by DJCASE
                      @ Jobbieboy:

Vraag me toch ernstig af of jij van beide merken weleens een speler onder handen hebt gehad als ik zo je reactie lees.

Denon, leuk voor thuis. Hele goede grap!
                      Ik vergeleek de goedkopere spelers. Dus de cdj 200 met de denon dns 100. Verder kun je best met een denon in het echt draaien maar de scratchfunctie van de 1000 zou ik thuis wel mee rommelen maar in een club niet. Dit omdat ik dat niet fantastisch vind werken omdat je echt moet drukken tijden het scratchen.

Comment

Wat is 'maxgear' eigenlijk voor iets... 8) ?
                        (Gezien mijn bovenstaand oogpunt ;) ;'thuis hobbyen en kijken of de hobby geschikt blijkt')

Comment

denon en pioneer zijn A merken die beide goed voldoen en hebben beide hun min puntjes jah ook pioneer heeft min punten!

numark, citronic, gemini en ga zo maar door is eigenlijk allemaal wel b segment en dan heb je de skytec en de dap dingen die B en C kunnen zijn

denk even aan de dap 1000 wat echt een leuke speler is zoveel te lager je gaat zoveel te erger het word maar stanton oa heeft dezelfde spelers als dap komt nml gezellig bij dezelfde fabriek weg!!

maar denk dat je toch ergens in de b segment in een wat hogere speler moet zoeken bijv een dap 800/ 1000 kan je nml uit ervaring vertellen dat deze helemaal niet zo erg zijn om mee te draaien en toch wel redelijk stabiel zijn

succes

Comment

Denon en Pioneer zijn beiden OK, gewoon kijken wat je er mee wilt en wat je het makkelijkste vind om mee te werken.
                            Een tijdje terug alweer moesten bij ons in de club waar ik resident was de spelers vervangen worden. we hebben gewoon met alle DJ's een test gehouden en vervolgens Denon genomen. Omdat die op alle fronten beter waren als de Pioneers, let wel op de door ons gestelde eisen en ervaringen.

Omdat ik Denon gewend ben, vind ik het een ramp om met Pioneers te moeten werken, vooral met de kleintjes in de serie (100&200) de traagheid met wisselen van CD's in vergelijking tot de kleine Denons en de uitermate blikkerig aandoende effecten zijn echt een tegenvaller, voor dat geld kan je gewoon veel beter krijgen, zeker als je de zogenaamde OEM merken ook mee gaat nemen in de vergelijking. Over de 800 en 1000 versus de 3500 van Denon laat ik me niet uit, die machines liggen niet in het budget voor een beginner. En qua kwaliteitsverschil moet je echt oortjes hebben om Denon het voordeel te geven.

Comment

idd denon en pioneer zijn aan elkaar gewaagt maar ligt er ook net aan wat je gewent bent

als je de apres en feestdj's zou vragen kom je uit op denon en dateq
                              als je club r&b etc dj's zou vragen kom je uit op pioneer

Comment

Working...
                              X