Announcement

Collapse
No announcement yet.

Weer die real beginner met een vraag!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Weer die real beginner met een vraag!!

Ik noem mezelf DJmaster, omdat ik geen ander naam weet en wat ook grappig is ik heet Darren John, dus DJ :lol: Maar ik heb virtual DJ nu gekocht en dus vraag ik of iemand mij wil helpen?

Alvast bedankt
    GR
    DJ Master :!:

Re: Weer die real beginner met een vraag!!

O,ja ik heb ook nog een vraag: Ik wil coole loops of samples maar ik snap nie egt alles. Als iemand erover weet, TELL ME PLEASE! :D

Comment

Welkom op dit forum.

Ik zou zeggen begin gewoon met virtual dj. Na een hoop oefenen kom je er vanzelf. Je kunt op youtube naar tutorials zoeken maar ik heb het ook zonder gedaan. Het duurt misschien iets langer maar zelf ontdekken is leuker vind ik.

Verder zou ik trouwens als naam gewoon DJ Darren John nemen ;) Succes ermee.

Comment

Originally posted by jobbieboy
        Verder zou ik trouwens als naam gewoon DJ Darren John nemen ;) Succes ermee.
        Ja...klinkt heel erg lekker die naam...gewoon zo houden.... :lol:

Comment

In virtual dj, gewoon een hoop kloten, wat veel helpt is shortcuts instellen voor bijv effect links, effect rechts, cue links, cue rechts, play l + r, stop l + r, enz. Verder gewoon veeeel klooien, en natuurlijk de tips gebruiken die je ook leest over het normale draaien met platen, of cd's

Comment

Dj Darren John klinkt inderdaad lekker :D

Ik ben owk begonnen met virtual Dj gewoon veel oefen en desnoods een heel goedkoop mixertje kopen ,

Greetz, Sdr

Comment

Virtual DJ, ik ben er niet trots op dat 'k weet hoe 't werkt mjah let op

Loop maken: activeer op 1 van de twee decks [vanuit welke je wilt loopen] de loop funtie, vervolgens kun je in het sample menu als je op loop klikt deze loop opnemen, je hoeft maar 1 keer te klikken ,de geactiveerde loop wordt dan overgenomen [dus of 4,8,16 etc beats]

Sample: klik 1 keer op sample, het actieve deck wordt opgenomen totdat je weer op sample drukt.

Voor de rest raad ik aan als je vdj wilt gebruiken om shortkeys te maken [dus bv je pijltjestoetsen voor je crossfader, let er wel op dat 'n soort pitchfunctie hier standaard meegeregeld wordt, dus verander dit!]
              en bv spatiebalk voor play, Ctrl voor stop, dan heb je alles op 'n rijtje zitten.

Als je echt wil gaan draaien raad ik je ook aan geen virtual dj te gebruiken :lol:

Comment

Originally posted by djtimm
                Virtual DJ, ik ben er niet trots op dat 'k weet hoe 't werkt mjah let op

Loop maken: activeer op 1 van de twee decks [vanuit welke je wilt loopen] de loop funtie, vervolgens kun je in het sample menu als je op loop klikt deze loop opnemen, je hoeft maar 1 keer te klikken ,de geactiveerde loop wordt dan overgenomen [dus of 4,8,16 etc beats]

Sample: klik 1 keer op sample, het actieve deck wordt opgenomen totdat je weer op sample drukt.

Voor de rest raad ik aan als je vdj wilt gebruiken om shortkeys te maken [dus bv je pijltjestoetsen voor je crossfader, let er wel op dat 'n soort pitchfunctie hier standaard meegeregeld wordt, dus verander dit!]
                en bv spatiebalk voor play, Ctrl voor stop, dan heb je alles op 'n rijtje zitten.

Als je echt wil gaan draaien raad ik je ook aan geen virtual DJ te gebruiken :lol:
                Juist, ongeveer wat ik ook zei :roll: , snap alleen niet wat je nou precies met die sampler wil, je kan ook gewoon de loop drin houde.. :lol:

Comment

ja dat kan ook, vind 'k persoonlijk zelfs fijner......

maar ja, de functie zit er wel dus hij zal wel ergens goed voor zijn dan :P

Comment

Working...
                  X