Announcement

Collapse
No announcement yet.

Opneem probleem.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Opneem probleem.

Hallo, ik probeer een nieuwe mix op te nemen maar het lukt me niet meer.

Ik heb 2 uitgangen op mijn djm 400. Daarbij zit een stereo/mono switch. Ik dacht dat deze op stereo zou horen maar als ik nu de opname kabel daarin stop klinkt het geluid door mijn speakers voor geen ene meter meer. Het is veel zachter. Ook als ik hem op mono zit gaat de kwaliteit weg en ook wert de helft van me speakers dus niet meer. Maar hoe kan ik nu wel naar 2 bronnen (mijn pc en versterker) geluid sturen?

voor opnemen gebruik je de Record Out aansluiting van je mixer en de line-in van je opname apperaat. Let wel op dat je kabels het juiste verloop hebben, dus met rood-wit tulp naar een STEREO mini-jack.
    Je versterker zit op je mixer op Master Out of hoe dat bij DJM 400 ook mag heten.

Comment

Das het probleem. Mijn vleder mixer had een record uit. De djm 400 heeft gewoon master out met daarnaast 2 uitgangen.

En het verhaaltje van line en en line out is me al meer dan 6 jaar duidelijk dus daar ligt het probleem niet.

Dit is een plaatje van mijn achterkant:

Comment

In dat geval moet ik je toch even doorsturen naar onze pioneer kenners.

Comment

Volgens mij, maakt het niet uit of er wel of geen record out staat, is volgens mij ook gewoon line. Het is alleen makkelijker voor het ordenen. Wat je ook kan doen, is de uitgang van de mixer, op de line in van je pc stoppen, en dan op je pc, in de geluidsettings, de line opengooien, die dan weer naar je boxen gaat. Dus:

Cdspeler(s) ---> Djm 400 ---> Pc line in ---> pc line out (dus via je settings) ---> speakerset..

Comment

Dat valt inderdaad te proberen maar het probleem is dat ik ook wel is muziek wi luisteren als mijn pc uit staat. Verder gebruik ik overigens op 1 kanaal ok mijn pc dus als de line out dan naar mijn versterker gaat wordt dat ook lastig.

Comment

2de pc erbij zetten..? :roll: Nja, beetje overdreven, we wachten wel even op iemand die het weet..:p..

Comment

Als niemand hier nou een antwoord op weet zat ik te denken. Wat nou als ik me djm op een kanaal gooi van me oude mengpaneel. En de master out naar me versterker en de record out naar me pc

Al wordt dat irritant en een hoop extra stroom voor niets. Ook ben ik dan dat 100% zuivere geluid van de djm kwijt vrees ik.

Betere oplossingen dus?

Comment

maakt geen fuck uit of het stereo is of mono voor de geluidssterkte of het harmonisch mooier is kun je het over hebben :lol:

maar denk dat je het moet zoeken in de instellingen op je pc

naar 2 bronnen sturen kan ja makkelijk je hebt er immers een dubbele uitgang opzitten en gewoon stereo zetten ;)

Comment

Originally posted by jobbieboy
                    Als niemand hier nou een antwoord op weet zat ik te denken. Wat nou als ik me djm op een kanaal gooi van me oude mengpaneel. En de master out naar me versterker en de record out naar me pc

Al wordt dat irritant en een hoop extra stroom voor niets. Ook ben ik dan dat 100% zuivere geluid van de djm kwijt vrees ik.

Betere oplossingen dus?
                    zoveel vraagt een mengpaneel niet hoor.. :roll: Kijk maar op de achterkant van je djm..

Comment

@marcello

Op het moment dat ik me pc inplug klinkt het ook door me versterker niet meer. Dus er zit ook iets in me djm die dat doet vrees ik

@ Stefjuuf

Das waar maar door mij is de stroomrekening al bijna verdubbeld XD En alle beetje maken het erger. En op eengegeven moment zulle ze denk ik wel is zegge dat er wat moet gebeuren als de rekening maar blijft stijgen. Verder weet ik bij god niet hoe ik dat nu mooi inbouw in de burt van me apperatuur.

Comment

Dus, je speakers van 1000watt, of extra mengpaneel van 25 watt.. dat telt aan..:O, vooral als je t alleen tijdens het opnemen gebruikt..

Comment

Originally posted by Stefjuuh
                          Dus, je speakers van 1000watt, of extra mengpaneel van 25 watt.. dat telt aan..:O, vooral als je t alleen tijdens het opnemen gebruikt..
                          Als ik het alleen tijdens het opnemen gerbuik moet ik het buiten het opnemen om aleemaal rechtstreeks aansluiten en dan blijf ik bezig.

Verder is het niet het stroomprobleem maar vooral dat ik in mijn hguisdige opstelling nergens plek heb voor een mengpaneel erbij.

Verder vind ik van PIONEER gear dat ik best mag verwachten dat ik het gewoon rechtstreeks aan kan sluiten.

Mocht dit egt niet lukken zoek ik wel een snoertje dat van 1 uitgang er 2 maakt.

Comment

als je m aansluit is het al mis

wat gain je wat stuur je uit wat heb je ingesteld op de versterker en wat voor kabels heb je?

Comment

Ik zet om me djm het geluid gewoon zo als normaal. Zodat de kanalen en de master net niet de rode lampjes raken.

1 van de master out gaat naar een line in van me versterker. Dit gaat via een gewone (goedwerkende) tulp

1 van de master out gaat via zon mooie dure blauwe 30 eurokabel van tulp naar minijack naar mijn pc. Ook met deze is niets mis.

Comment

Working...
                              X