Announcement

Collapse
No announcement yet.

An absolute beginner

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• An absolute beginner

Hallo!

Ik vermoed dat mijn oproep niet echt nieuw is voor jullie, maar ik waag het toch... Ik wil me wat materiaal nieuw kopen, voornamelijk voor thuisgebruik. Niets fancy, niets professioneels, gewoon uit grote liefde voor muziek beluisteren... (En eigenlijk ook om stiekem wat rustig te oefenen om misschien ooit eens een beetje te kunnen draaien op feestjes...)

Ik raak er zelf niet uit en hoop dat jullie me kunnen helpen.

Wat zoek ik?
    Een dubbele CD player, 1 draaitafel, 1 mengpaneel(tje)
    Dat is het... (denk ik).

Waaraan denk ik:
    CD player
    Hoewel er veel modellen bestaan heb ik sinds jaar en dag een zwak voor de zeer simpele Numark CDN 22. Men blijft die maar maken en ik sta op punt die eindelijk te kopen. Mijn enige twijfel: die heeft geen BPM counter. Ik vraag me af hoe "erg" dit is. Zijn er alternatieven voor de ingebouwde BPM teller? Hoe doen jullie dit? Ik zou het heel jammer vinden dit model daarvoor niet te kiezen.

Draaitafel
    Geen idee. Enige goede beginner tips?

Mixer
    Ik zou graag dat de CD player erop aangesloten kan, ook de record player en ik zou het fantastisch vinden om mijn laptop te kunnen linken. Helemaal te gek zouden mp3 spelers zijn... Kan dit?
    Voor de rest, zo simpel mogelijk.

Hebben jullie tips of suggesties?
    Dat zou ik fantastisch vinden!

Heel erg bedankt voor jullie tijd.

Kim

Wat betreft die numark kan ik je niet helpen, ik heb hier een citronic cd 1.2 staan (zie www.bax-shop.nl), deze heeft een bpm TAP, moet je dus zelf tappen. Werkt opzich prima, wil wel ns ineens naar een andere track overslaan.

Budget gear = budget gear!

De draaitafel, neem geen BELT drive, zit belt in die de tafel aandrijft, en die slijt, dus ga voor een direct drive.

Een mengpaneel, weet niet precies wat je budget is, maar de djx 700 van behringen, een 4kanaals kopie van de djm 600 van pioneer, moet je geluk mee hebben dat hij het goed doet, en je moet natuurlijk zorgen dat er geen stof in komt.
    Last edited by marc; Wednesday-18-11-2009, 14:22.

Comment

Maar ik kan je wel helpen met die CDN22..

Er zit idd geen BPM counter in, niet echt een ramp, want op de kleuterschool heb je als het goed is al leren tellen. Wat een BPM counter trouwens niet kan van 9 van de 10 keer zittie er naast. Ik heb zelf wel een BPM counter in m'n mixer zitten (Behringer DJX700) die gebruik ik nooit. Gewoon omdat ik mix op gehoor.

Mijn mening over de CDN22. opzich een fijn dingetje om mee te beginnen. Alleen is het echt het minimum van alles. Hij is ontiegelijk traag, de fader van de pitch is best wel gevoelig voor stof. Maar dat is te verhelpen met een beetje perslucht of gewoon de stofzuiger er een tijdje opzetten. Verder nooit problemen gehad dattie geen cd's leest oid

Comment

Originally posted by drive-in apollo DJ Wessel
        Maar ik kan je wel helpen met die CDN22..

Er zit idd geen BPM counter in, niet echt een ramp, want op de kleuterschool heb je als het goed is al leren tellen. Wat een BPM counter trouwens niet kan van 9 van de 10 keer zittie er naast. Ik heb zelf wel een BPM counter in m'n mixer zitten (Behringer DJX700) die gebruik ik nooit. Gewoon omdat ik mix op gehoor.

Mijn mening over de CDN22. opzich een fijn dingetje om mee te beginnen. Alleen is het echt het minimum van alles. Hij is ontiegelijk traag, de fader van de pitch is best wel gevoelig voor stof. Maar dat is te verhelpen met een beetje perslucht of gewoon de stofzuiger er een tijdje opzetten. Verder nooit problemen gehad dattie geen cd's leest oid
        Stofzuiger.. goeie.. ga ik hier ook eer keertje doen..

Comment

Hey kim,

er zijn natuurlijk talloze oplossingen, sommige zijn goed sommige niet.
          Weet je nu al dat je het niet voor 'n 3 maanden uitproberen gaat aanschaffen maar nog steeds budget wilt blijven dan zou ik toch ook voor numark gaan.
          je hebt de cdn-22, welke hierboven al besproken wordt en een cd speler met pitch en verder niks is [op dit moment om bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/.de maar 200 euro].

zijn iets grotere broer de cdn-35 is dan wel wat duurder maar maakt het ook zeer zeker waard! Seamless loop, hotcue, bpm meter.......

qua mengpaneel kom jij dan toch snel uit bij 'n 5 kanaals, je kunt dan denken aan JB systems MX 4 MKII of Reloop rmx-40 BPM.

Dan zou je zo rond de 550 kwijt zijn, voordeel is dat je dan wel weer ff vooruit kan de komende tijd!

Comment

helemaal mee eens; als het je bevalt, en je hebt er een goed gevoel over, kun je beter ietsje meer investeren, waardoor je meer plezier hebt van je apparatuur.

Comment

Working...
            X