Announcement

Collapse
No announcement yet.

Goede foxtrotten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Goede foxtrotten

Besten :wink:

Weet iemand goede nummer van foxstrotten? (zoals bv paloma blanca)
    Als beginnende DJ heb ik deze natuurlijk nodig en kan ik er naar op zoek gaan.

Alvast bedankt voor de hulp 8)

Greetz

Zoiets als deze:

Eric Clapton - Layla
    Foreigner - Cold as ice
    Queen - Killer queen
    Henry Mancini - The Pink Panther

Ben niet heel erg thuis in de dansmuziek, dus vergeef me als ik het mis heb.

Comment

Bedankt :wink: Nog nog.. ??

Comment

Originally posted by williamvdb
        Bedankt :wink: Nog nog.. ??
        Op de zoekknop drukken... ik heb laatst nog een link gepost hierover...

Comment

ik vind het niet? :?

Comment

Originally posted by williamvdb
            ik vind het niet? :?
            Scroll naar boven > klik op Search > Typ "foxtrot" in de bovenste regel > kijk verbaast > zeg: "hey, nou zie ik wel 2 topics?!"

Moeilijk he, jongens? :roll:

Comment

ziet er naar uit dat dit forum niet geschikt is voor de TMF generatie... :twisted:

vooruit dan maar... http://www.deejayforum.nl/forums/mod...303&highlight=

zou het topic moeten zijn.

Comment

ik kan me vergissen, maar volgens mij is elke plaat met een 4 kwarts ritme geschikt voor een Foxtrot; slechts een kwestie van het gewenste tempo ;)

Comment

Als ex-Stijldanser kan ik je verzekeren dat niet alles geschikt is als foxtrot...

Comment

Originally posted by LorddeWorde
                    Als ex-Stijldanser kan ik je verzekeren dat niet alles geschikt is als foxtrot...
                    Heb me in een ver verleden ook aan stijldansen gewaagd ja ;) En ik weet dat niet alles geschikt is; maar theoretisch gezien is er slechts een "cleane" 4/4-maat nodig voor een foxtrot.

Als ik al zie dat menig electronische muziekliefhebber op de dansvloer met z'n poten in de knoop komt bij een afwijkende breakbeat-track, of een "rammelplaat" a la James Holden, is me duidelijk dat dit bij stijldansen ook voor problemen kan zorgen; maar nogmaals; theoretisch gezien moet elke op 4/4-opbouw gebaseerde track met geschikte snelheid lukken.
                    Sommige dingen werken beter dan andere, uiteraard ;)

En de hierboven genoemde track "Layla" van Clapton is volgens mij niet echt de meest geschikte plaat voor een foxtrotje......

Maar ik ben geen expert op stijldansgebied, en dat wil ik graag zo houden. Just trying to help.

Comment

Nee idd ik ben ook een leek en kom niet verder dan paloma blanca en ammarilo maar layla kan ik sowieso 'n weinig dansbaar nummer noemen, laat staan een foxtrot..........

Comment

Re: Goede foxtrotten

Layla is een verdraaid goede slow-fox om te dansen anders... probleem is wat in de volksmond een foxtrot heet in stijldanskringen een quickstep genoemd wordt. En elke 4/4 maat maakt nog niet dat het dansbaar is als een quickstep. Denk maar aan alle 4/4 Latijns-Amerikaanse ritmes, zoals een jive... Jive bunny kan je dansen als een foxtrot, maar de rest van de dansvloer zal verdomd raar naar je kijken

Comment

Re: Goede foxtrotten

Welke stijl zoek je: classic dance/top 40/nederlandstalig/schlager/enz
                          let wel op als je cd koopt dat als er foxtrot opstaat dit heel vaak een slow-fox dedoeld wordt.
                          Verder is er een verschil zoals LorddeWorde al aangaf tussen slow-fox en foxtrot (= quickstep).
                          Dus ook even duidelijk zijn welke je bedoeld

enkele voorbeelden:
                          Dancing Queen - ABBA
                          I Could Have Danced All Night - Jamie Cullum
                          Dance the night away - the maverics
                          Foxy Foxtrot - Nico Haak
                          Stiekem gedanst - Toontje Lager

enz.

Comment

Working...
                          X