Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Komt iemand me nou nog helpen met dat Pioneer cdj 100s pitchen? :twisted:
Voelt het pitchen hetzelfde als bij een pioneer cdj1000?
de pioneer cdj 1000 pitcht niet met dat wiel maar met pitch control
het wiel is voor scrasthen dat heeft een vriend van mij vertel(A)
Klopt wat je zegt over dat de jogwheel voor het scratchen is, maar dan moet wel de vinyl mode aanstaan! Als hij uigeschakeld is dan werkt de jog als pitchbend. Als de vinyl mode ingeschakeld is kan je het jogwheel gebruiken voor pitchbend door aan de ring van de jogwheel te draaien ipv bovenop de jogwheel.
Maar of hij nou hetzelfde pitcht? geen idee. Heb nooit een cdj100s in m'n handen gehad.
Klopt wat je zegt over dat de jogwheel voor het scratchen is, maar dan moet wel de vinyl mode aanstaan! Als hij uigeschakeld is dan werkt de jog als pitchbend. Als de vinyl mode ingeschakeld is kan je het jogwheel gebruiken voor pitchbend door aan de ring van de jogwheel te draaien ipv bovenop de jogwheel.
Dit klopt idd! Voel wel degelijk een verschil tussen pitchen op een 100s en een 1000. De 1000 voelt veel degelijker aan dan de 100. Verder moeilijk uit te leggen, moet je zelf ervaren. Maar er is prima op te draaien!
Dit klopt idd! Voel wel degelijk een verschil tussen pitchen op een 100s en een 1000. De 1000 voelt veel degelijker aan dan de 100. Verder moeilijk uit te leggen, moet je zelf ervaren. Maar er is prima op te draaien!
Thanx! Ik hoop dat het snel aan te leren is. Binnen 60 minuten, ahem.
Absloluut niet, het jogwheel van de CDJ1000 reageert heel anders dan die van de CDJ100. Niet verbzingwekkend overigens want de techniek is totaal anders. Trek het jogwheel van een CDJ100 maar eens voorzichtig los, je ziet dan dat het een veredelde draaiknop is. Het jogwheel van een CDJ1000 is echter over de hele diameter voorzien van sensors.
Comment