Announcement

Collapse
No announcement yet.

5 kanaals mixer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 5 kanaals mixer

Hey, ik ben op zoek naar een 5 kanaals mixer, ik heb gezocht maar niks gevonden. Ik ben op zoek naar iets voor 'eigen kamer gebruik' en kleine feestjes tot 100 man. Ik ben nog een beginneling dus een heel geavanceerd apparaatje hoef ik niet. Er moet een computer, dubbele cd speler en 2 draaitafels aan worden gesloten.
    Wat raden jullie mij aan? Mijn budget is ongeveer 200 euro.

ik zat te denken aan deze:

Die is dus 4 kanaals, er zijn 5 lijn ingange, en 3 phono ingangen, wat dus neerkomt op 8 ingangen. Die per kanaal dan weer te switchen zijn, dus max 4 tegelijk. Doen, of niet doen, ik heb er geen ervaring mee, meningen zijn verdeeld over dat apparaat. Als je hem netjes afdekt, doet ie gewoon waar hij voor is. Zeker met een klein budget, is het een nice mixer.
    Maar, budget = budget

Comment

Heeft deze dan wel 7 'echte' kanalen?

Is dit misschien iets?

Comment

ik tel 5 faders dus 5 kanalen ;)

Nog even voor de zekerheid opgezocht of 1 fader niet een master is
        en met een groot plaatje

zie je zelfs boven elk kanaal Ch - nummer staan Ch is channel en het nummer gaat tot 5.

Met een beetje research moet je er dus zelf ook achter kunnen komen ;)

Comment

Oke bedankt ;) Wat is trouwens een 'master kanaal'?

Comment

Idd, ze zetten bij die laatste 7 neer, omdat ze de mic. channels ook meetellen.

Wat betreft de master:

Zoals de naam zegt, die bepaalt de master uitgang. Zo kun je dus met trim/gain zorgen dat je kanalen precies goed staan op je VU meters, maar dan kan je toch de master lager draaien, zodat t niet te hard staat in de zaal. Voor jezelf duidelijk dat ie op 0db staat zegmaar.

Comment

Tog heb ik liever rechtsboven een potmeter voor de master. Dan zit die nooit in de weg :)

Comment

Jaja, je gebruikt um volgens mij ook niet zo vaak..:p
                (Geen ervaring mee)
                En btw, jij zei toch dat ik (jobbieboy) zo aant lulle was dat djm-400 kwam, check je eige sig ff.. :P

Comment

Originally posted by Stefjuuh
                  Jaja, je gebruikt um volgens mij ook niet zo vaak..:p
                  (Geen ervaring mee)
                  En btw, jij zei toch dat ik (jobbieboy) zo aant lulle was dat djm-400 kwam, check je eige sig ff.. :P
                  Nu je het over sigs hebt.. In de jouwe staat een link naar een foto.. Waarom staat op die foto nog geen DJM400? :P

Comment

Omdat ik hem zaterdag (hopelijk, beetje geneuzel, maar wel lekkere korting) in medemblik ga ophalen. Momenteel staat mn kamer heel anders. Heb ander bureau, waar ook nog een verhoogd dj gedeelte moet komen, mja, moeten gaten in de muur, en mn stiefvader heeft nooit tijd om dat ding erin te hensen. Of het is hier weer een retezooitje!

Comment

whaha ik post het niet overal he :roll:

En ik zij er ook nog is bij dat het ook wel iets was om trots op te wezen :D

Comment

whaha ik post het niet overal he :roll:

En ik zij er ook nog is bij dat het ook wel iets was om trots op te wezen :D

En mijn woorden waren niet zo negatief als ik me goed herinner was het iets van J

ij zegt ook overal dat je een djm 400 hebt he Maar tis ook iets om trots op te weze :P

Comment

jah.. dat klopt wel, maar tis gewoon jah.. kan t woord er niet voor vinde.

Btw, t blijft duren, nu zegt hij, hij komt begin volgende week waarschijnlijk pas.. 8O

Comment

Is de vmx-1000 een beetje goeie mixer voor een 'slaapkamer dj'?

Comment

Working...
                            X