Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginners advies gevraagd?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginners advies gevraagd?

Hey,

Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Martijn en ben nu mezelf aan het orienteren. En overweeg om te beginnen.

Ik heb geen ervaring en hoop op deze manier meer te weten te komen.

Zelf dacht ik aan software op mijn computer (ik beschik over een windows laptop, mac laptop en een imac) en misschien later of als het een aanrader is een mengpaneeltje. Dit om de kosten een beetje laag te proberen houden.
    Ik heb besef van wat goede software kost....

Uiteraard wil ik ook graag weten waar en/of hoe ik kan leren draaien/mixen. Zijn er boeken, tutorials, websites etc? Aanraders?

Kortom elk advies, tip, website voor tutorials, webshop etc. is welkom.

DJing For Dummies leer ik op het moment veel van, als beginner.

Deze websites heb ik als favorieten staan:

DJResource Forums is where you learn new things and find solutions for things related to DJing and Producing. DJResource, your ultimate source for information about DJ-Equipment, Pioneer DJ gear and so much more.

This is a discussion forum powered by vBulletin. To find out about vBulletin, go to http://www.vbulletin.com/ .

Comment

Vind zelf het gewoon kloten het fijnst werken. Dus gewoon uurtjes maken. Natuurlijk lees ik af en toe si wat nou ik me er meer in verdiep wat ik dan uitprobeer maar grootste deel heb ik tog gewoon geleerd (en ben ik aan het leren) door heel veel te draaien.

Als je tog meerdere laptops hebt kun je trouwens en leuk mengpaneeltje kopen en op elk kanaal een laptop met traktor. Werkt best fijn.

En als je geld nodig hebt verkoop je windows laptop. Tegenwoordig zijn er zelfs legale mogenlijkheden op op je macbook een dualboot te maken. Heb je windows en mac in 1 en kun je je laptop verkopen :)

Comment

Beste Jobbieboy,

Bedankt voor je post, ik heb je website bekeken. En heb enkele vragen...ik hoop dat je deze voor mij wilt beantwoorden.

Kun je me vertellen welke software ik het beste kan kiezen, is dat wat jij gebruikt? Traktor? en welke versie?

Bij het aanschaffen van een mengpaneeltje waar moet ik dan op letten, of kan ik het beste zonder beginnen?

Mixen en draaien van muziek wordt dat gewoon gedaan met muziek cd's die je gewoon in de winkel kan kopen? en knip je de geluidssporen...of hoe werkt dit een beetje? of speciale orkest banden?

Uiteraard zal ik veel expirimenteren,....maar een goed begin is altijd welkom...

Comment

Meer advies?

Elk advies is welkom?

Comment

op een forum krijg je niet altijd binnen 2 uur antwoord, maar dat terzijde. Begin gewoon te kloten met virtual dj of traktor. En je kan er later een mengpaneel bij zetten. Waar ik ook veel aan heb gehad is www.djtutor.com. Hij heeft bijna 1000 videos, grotendeels over djíng.

Suc6

Comment

Ik gebruik zelf traktor.

Als je weet dat je door gaat met het draaien kun je het best een mixer kopen. Dat draait veel lekkerder dan met de pc.

Let op het goede aantal kanalen (ik heb 2 kanaals omdat dat genoeg is en ik daardoor effecten e.d. kan betalen)
              Let er bij budgetmixers vooral op dat je mid low en hi kan instellen. Verder weet ik niet egt waar je bij budget spelers op moet letten. Ik zou gewoon revieuws zoeken. (bijv aboutdj.nl)

En succes ermee

Comment

Working...
              X