Announcement

Collapse
No announcement yet.

mixmeister fusion

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• mixmeister fusion

hee mensen

Ik grebuik nu het programma mixmeister fusion. nu heb ik alle tutorials die bij de software zelf zitten al bekeken en ik heb ook op internet hierna gezoch. Nu is mijn probleem dat ik maar 1 goede site kan vinden en die is in het engels, nu is engels opzich niet zown groot probleem maar ik kom er niet uit.

zijn er mensen die site's hebben met tips over dit programma of die zelf de tijd willen nemen om het een en ander uit te leggen, wat ik tot nu toe snap is vooral de basis.. dus gewoon wat plaatjes aan elkaar mixen maar hoe krijg je meer effecten en dergelijk om een proffesioneel klinkende mix in elkaar te krijgen?

thanx

otb hier op het forum kan je hier wel wat over vertellen denk ik die gebruikt mixmeister maar misschien zijn er wel meer leden

kan je zelf alleen maar iets vertellen over de sony range ;)

Comment

Ja...ik gebruik Mixmeister al ff...maar weet niet wat je precies wilt gaan doen. Effecten kan je onder elke track afzonderlijk zetten (faden, flanger, reverse, etc) of onder hele mix (parametric eq, processor, etc)

Gebruik je trouwens het HELE (gekochte) programma of de demo ??
      In de demo kan je maar 20 min mixen dacht ik.

Ik zelf ben altijd wat aan het experimenteren, want TEVEEL effecten maakt het dan weer overdone...net iets te veel van het goed. Vooral vocalstukjes lenen zich voor effecten. Verder is samplen kwestie van juiste stukje zoeken en gewoon doorkopieren....reverse is ook iets erg gaafs in mixmeister. je kunt ook eens zien naar plug-inns...Blue line of zo.....kun je nog meer leuke dingen doen.

maar...de basis mix moet wel goed zijn, anders ben je met die effecten de slechte overgangen aan het verstoppen.

Maar ik hoor het wel.

Comment

hee, ik had de demo en dan kan je volgens mij zo langs als je wil maar om de paar minute ofso hoorde je reclame er door heen dus nu heb ik het volledige programma..

Jah teveel is niet goed maar ik ben nu gewoon wat aan het uitproberen om erachter te kome hoe de effecten klinken en dergelijk ;)

reverb had ik al ontdenkt jah.. klinkt soms wel leuk :D maar wat ik vooral bedoel dat je soms ook een stuk tekst hoor en dat je dan hoort te horen: we can do en dat je dan hoor weeeeeee we we we weee we we wee.. als je het zo snapt (A) ik hoorde in een remix van relaxed de hele tijd.. relaxed.. re re relaxed.. reeeeee relaxed.. os is die gewoon veel knippen en plakken?

alvast bedankt!

Comment

In de oude versies van MM moest je dat inderdaad knippen en plakken (dit heet trouwens samplen). In Fusion kun je een stukje selecteren en dat dan oneindig plakken.....veel makkelijker en het zit strak in elkaar. Staat trouwens ook op die tutorial films van Mixmeister zelf......

Comment

jah dat weet ik.. maar is dat dan allemaal geknipt en geplakt? gesampled dus ;) lijkt me dat het dan niet zo strak klinkt ? of gewoon veel oefenen ?

thnx

Comment

Originally posted by DaNny
              jah dat weet ik.. maar is dat dan allemaal geknipt en geplakt? gesampled dus ;) lijkt me dat het dan niet zo strak klinkt ? of gewoon veel oefenen ?

thnx
              Dat klinkt erg strak...als je maar juist knipt...en veel oefent ja.....

In Fusion is dat iets makkelijker...gewwon kopierfunctie...

Comment

Working...
              X