Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hulp nodig ivm effect

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp nodig ivm effect

Hallo allemaal, alvast bedankt om mijn topic te lezen.
    Ik draai nu al zo'n 7 maand en het begint aardig te lukken maar op dit moment beperkt het zich vooral tot gwn de beats juist te plaatsen en bepaalde stukken in de liedjes gebruiken voor een leuke overgang te maken maar mijn vraag is de volgende : elke keer als ik naar een grote dj ga luisteren heb ik de indruk dat ze steeds een zelfde effect gebruiken, ik weet niet goed of ik het een effect mag noemen maar soms bouwen ze zo'n geluid op in hun liedje en op het hoogtepunt komt een andere plaat. Deze effecten zitten niet altijd in het liedje of toch niet in de versies die ik heb :) , als je niet goed snapt op wat ik het heb luisteren even naar Tiga - You gonna want me ( Tocadisco remix ) , dat liedje eindigt met zo'n effect. Nu mijn vraag naar jullie toe is de volgende, hoe wordt zo'n effect ingevoegd ? Gaat het hier over extreem knoeien met mijn EQ, een sample of het gebruik van extra effect apparatuur ( ken ik niet zoveel van ).
    Ik wil dit graag weten omdat ik het gevoel heb dat als ik draai het meestal wat 'stilvalt' tussen mijn liedjes door snap je, ik mix graag mooie overgangen. Zo min mogelijk hoorbaar maar dat lukt me alleen goed als de bassen van de beide liedjes sober zijn. Moest ik dat effectje hebben zou ik het af en toe kunnen toepassen bij de wat moeilijkere liedjes en zou er ook meer tempo in mijn mixen zitten denk ik. Alvast bedankt !
    Hopelijk snappen jullie het effect dat ik bedoel.
    Alvast sorry als het een ongelofelijke stomme vraag is :) ik zit er al een tijdje mee, ik heb draaien op mezelf geleerd en heb dus niemand om het aan te vragen.

Re: Hulp nodig ivm effect

Ik heb you gonna want me er even bij gepakt maar ik heb geen idee welk effect je zou bedoelen.

Als je gewoon effecten als flanger e.d. bedoelt kun je kijken naar mixers met ingebouwde effecten (veel mixer in de pioneer djm serie) Anders zou een effecten unit ook kunnen.

kun je anders ff een klein sampletje maken van het stuk dat je bedoelt?

Comment

Originally posted by jobbieboy";p=" View Post
      Ik heb you gonna want me er even bij gepakt maar ik heb geen idee welk effect je zou bedoelen.

Als je gewoon effecten als flanger e.d. bedoelt kun je kijken naar mixers met ingebouwde effecten (veel mixer in de pioneer djm serie) Anders zou een effecten unit ook kunnen.

kun je anders ff een klein sampletje maken van het stuk dat je bedoelt?
      ok heb ff snel sample gemaakt, wat ik zoek is nog wat harder dan dit echt zoals het hier op het einde van het effect is maar ik krijg hem niet upgeload : Upload fout: Kan de bijlage niet uploaden naar ./modules/Forums/files/sample_effect_140.rar. krijg ik altijd maar opnieuw. Ik heb geen host dus. Ik kan het effect niet echt een naam geven, je kan het min of meer beschouwen als zo'n opbouwende 'wind' als het ware.

Comment

Ik heb ff dat flanger effect van je opgezocht en daar heeft het wel wat van weg alleen klinkt het niet zo 'instrumentaal' als de flanger die ik op wikipedia vond http://en.wikipedia.org/wiki/Flanging , als er versch versies van bestaan dan zou het wel eens dit effect kunnen zijn. Hoe voeg ik zoiets toe ?

edit: heb net flanger plugin gedownload om ff te checken wat het precies is maar denk niet dat het dat is tenzij ik gwn de juiste instellingen mis

Comment

Flanger klinkt best anders als je het op een nummer toepast. Je kunt ook even naar phaser kijken.

Verder kun je trouwens op veel mixers de level depth aanpassen. Zo kan het ook iets anders klinken.

Comment

Phaser lijkt er al stukken meer op maar het klinkt te 'high tec' , het is wel het juiste soort effect alleen kunnen ze het veel meer laten opbouwen bij het effect dat ik bedoel. Enig idee waarom ik hier gwn niet mn sample kan droppen ;D

Comment

upload hem gewoon even via rapidshare.com ;)

Comment

alvast bedankt als je de tijd neemt om hem te downloaden.

Comment

Hij doet t niet bij mij

Comment

lijkt in het begin wel beetje op een filter. Dat geluid helemaal aan het einde zou ik niet kunnen benoemen

Comment

Ik heb er even naar geluisterd, klinkt als een combinatie van effecten een stukje phasing met filtered reverb eroverheen. klinkt als KAOS pad werk.

Comment

Misschien bedoel hij het axe effect  8O

Effecten zitten idd op de djm's.

Comment

Dit soort effecten vind je dus echt niet terug op een DJM... Daar zitten een paar leuke ingeblikte effectjes op maar om de meer complexere effecten te maken gebruiken de meeste DJ's outboard equipment (Sorry ik heb de term ook niet verzonnen, OK?) Daarom zit er op een goed mengpaneel ook een voorziening voor een effect-loop waarover je dus een geselecteerd signaal richting de effect apparatuur kan sturen en na bewerking (met een beetje geluk) ook weer in het signaal in kan mixen.

De KAOS pad van Korg is heel geliefd voor dit soort dingen omdat ie relatief klein is (past in de slingbag) en toch hele mooie mogelijkheden heeft.

Comment

Working...
                          X