Announcement

Collapse
No announcement yet.

vynil of cd?????help.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vynil of cd?????help.

Hallo daar,ik zal me ff voorstellen.De naam is arnold en ik wil even wat advies/mening horen.
    Na zo'n 9 jaar niet te hebben gedraaid wil ik weer gaan beginnen,ik heb de skillz nog een beetje in de vingers zitten,maar op gebied van techniek loop ik ver achter.
    Ik heb me nooit meer echt verdiept in de scene,natuurlijk weet ik wel wat er qua muziek populair is onder de dj's maar echt  
    de ins en outs zijn aan me voorbij gegaan.
    Er is door de jaren heen natuurlijk een hoop veranderd zeker met de komst van de cd speler,en daar licht mijn dilemma.
    Ik draaide dus platen en daar zit mijn gevoel dus in,ik weet niet beter analoog te draaien. Ik zit nu dus te twijfelen tussen cd's of vynil,analoog of diditaal.Ik heb door de jaren heen door mijn passie voor muziek een redelijk indrukwekkende cd verzameling opgebouwd....ik heb echt geen plaat meer in huis. Wie kan mij adviseren...moet ik weer terug naar mijn oude vertrouwde technics of moet ik voor cd spelers gaan? Wat het beste is zijn de meningen over verdeeld,ik ben allleen op zoek waar de meeste mogelijkheden in zitten.Alvast bedankt voor de reactie. Gr Arnold

Re: vynil of cd?????help.

Als ik jou was zou ik voor (ik durf het bijna niet te zeggen omdat ik al 17 jaar met vinyl draai) CD's gaan. Dit, omdat het toch de (nabije) toekomst zal zijn. Het zal even een omschakeling zijn om nu met CD spelers te gaan draaien, maar je zal na een tijdje merken dat het niet veel moeilijker zal zijn als met vinyl. Plus dat je met de huidige generatie spelers (kijk naar de Pioneers), meer kan dan met een Technics draaitafel.

De meeste mogelijkheden zitten op dit moment dus in het draaien met CD's.

Ik blijf zelf gewoon vinyl kopen en draaien tot het niet meer kan ....  :lol:  :wink:

Comment

Of Ga met je draaitafels op je pc draaien met timecoded vinyl, dan sleep je gewoon je gedownloade muziek of geripte muziek in virtual dj of een ander programma en dan draai je met je draaitafels en alle effecten zitten bijv. op virtual dj.
      je hebt alleen wel wat extras nodig:

Timecoded Vinyl (als je met virtual dj gaat draaien moet je timecoded vinyl van virtual dj hebben)

Geluids kaart (voorbeeld: maya44 usb) Aanrader! moet volgens mij iets van 4 outs of inputs hebbe, weet niet zeker.

draaitafels met mixer natuurlijk :P

kabels om je versterker met je mixer te koppelen en kabels om je mixer aan je geluidskaart te koppelen

als je virtual dj neemt moet je ook Virtual DJ Pro hebben, er zijn wel verschillende opties kwa programmas.

Mvg. Marc

Comment

Originally posted by DJMusicX";p=" View Post
        Of Ga met je draaitafels op je pc draaien met timecoded vinyl, dan sleep je gewoon je gedownloade muziek of geripte muziek in virtual DJ of een ander programma en dan draai je met je draaitafels en alle effecten zitten bijv. op virtual DJ.
        je hebt alleen wel wat extras nodig:

Timecoded Vinyl (als je met virtual DJ gaat draaien moet je timecoded vinyl van virtual DJ hebben)

Geluids kaart (voorbeeld: maya44 usb) Aanrader! moet volgens mij iets van 4 outs of inputs hebbe, weet niet zeker.

draaitafels met mixer natuurlijk :P

kabels om je versterker met je mixer te koppelen en kabels om je mixer aan je geluidskaart te koppelen

als je virtual DJ neemt moet je ook Virtual DJ Pro hebben, er zijn wel verschillende opties kwa programmas.

Mvg. Marc
        Ik denk niet dat deze meneer echt 'n virtual dj type is, zeker niet als ie praat over z'n oude technics;)

Comment

Oogkleppen afdoen en naar alle andere dj's kijken. En wat zie je dan? UDG cd mappen . Ik denk dat de boodschap wel duidelijk is.

Comment

Working...
          X