Announcement

Collapse
No announcement yet.

beginnen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• beginnen

hallo ..

ik zal mij eerst even voor stellen ik ben thomas ben bijna 19 jaar en ben net begonnen met beetje muziek draaien
    ik doe het nu nog via virtual dj maar ik ga binnen kort een dj console kopen en wil zo uit breiden , het lijkt me gewoon heel mooi om in een discotheek te draaien iedere keer als ik op stap ga dan zie ik de dj en denk ik dat wil ik ook dus vandaar dat ik nu een beetje begin .heb al een paar keer achter een kleine draaitafel gestaan dat ging best goed vind ik zelf . maar is virtual dj een goed programmatje om mee te beginnen ??
    ik wil jullie vragen hoe jullie zijn begonen

groetjes thomas

Re: beginnen

Hoi en welkom op dit forum natuurlijk, waar voor elke dj nog wel wat te leren is!

Virtual dj is een leuk programma om muziek makkelijk te kunnen mixen en een bijbehorende consule maakt het nog makkelijker en leuker. Echter is Virtual Dj en meer van dat soort programma's een slechte afspiegeling van de werkelijkheid, die toch wel wat anders is dan klik liedje zoeken en goedzetten en een schuifje open draaien.

Daar zijn de meningen ook wel over verdeeld natuurlijk en met name in het begin is zo'n programma een leuk alternatief omdat apperatuur erg duur is, zeker als je nog niet weet of je er mee door wilt gaan ja of nee. Een paar dingen die je moet bedenken als je een programma als dat gebruikt zijn wel:
    - in het echt ben je wat langer bezig met nummers zoeken
    - in het echt is het mixen ook anders dan enkel de bpm meters gelijk zetten en op play drukken
    - in het echt is dj een hele dure hobby waar je de eerste jaren geen geld mee zult verdienen (het is niet alleen een mengpaneeltje, maar ook cd spelers, een fatsoenlijke koptelefoon, want je hebt maar een gehoor, cd's of platen en als je dat allemaal hebt gaat er iets kapot en moet dat weer vervangen worden enzovoort)

Het is niet zo dat ik je wil ontmoedigen natuurlijk, het is en blijft een hele mooie hobby en als je er talent voor hebt kun je ver komen en sta je op een dag misschien wel in een van die discotheken waar je nu komt!!

Mijn tip hierin is dan ook: ga lekker met Virtual DJ aan de slag, koop 'n consule en ontdek of je het leuk vind ja of nee, ga vervolgens met een Dj mee op stap en als dat nog steeds bevalt denk dan eens na om zelf "echte" spullen te gaan kopen! (en daarover zijn meer dan voldoende tips hier te vinden)

Zelf ben ik min of meer noodgedwongen begonnen toen 'k met 't eigen bedrijf in licht en geluid wat ik toen had een schoolfeest ging doen en we geen dj's konden krijgen. Achteraf bleek draaien heel goed te bevallen en ben ik begonnen met meer te draaien, van het een kwam het ander en sinds dien werk ik voor 'n ander licht en geluid bedrijf als dj en binnenkort wordt ik vaste vrijdag avond dj in een kroeg hier in de buurt (zit in de apres ski wereld vandaar de kroeg;) )

Veel succes hier op het forum en met je dj carriere!

Comment

oke dus vlink oefenen en kijken of ja het mij leuk lijkt om hier verder in te gaan ik stard volgend jaar ook de op leiding geluid en licht technicus in leeuwarden ik heb al wel een in de soos bij ons muziek gedraait maar dat was ook met een dj programma niet echt mixen . de dj console die ik wil kopen is een hercules volgens mij.

greeetzz

Comment

Kan heel goed. Met virtual DJ kun je wel heel goed de timing doorkrijgen enzo, maar het echte mixen is serieus heeeel anders.

Ik wens je veel succes!

(ben ook begonnen met VDJ, nu overgestapt op echte cdspelers)

Comment

ja het gaat ook al een stuk beter met mixen eerst had ik dat je ineens 2 beaten door elkaar hoorde heb ik nu niet meer ,van veel oefene leer je blijkt nu wel weer

Comment

Ja die Heracles zijn standaard de beter oplossing voor Virtual Dj, weet je in ieder geval zeker dat 't werkt en is best 'n leuk apparaatje voor die 100 euro.

En inderdaad, oefenen oefenen oefenen, t is soms net sport :lol:

Comment

Ik heb precies hetzelfde.
              Altijd al met grote ogen naar die dure apperatuur gekeken.
              Nooit de optie gehad om het te kunnen schaffen, andere interesse etc.

Nu al tijdje aan de de gang met VJ.
              Nu doet de kans zich voor om bij de studentenvereniging waarbij ik zit, een dj curcus te doen.
              Lijkt me tof.

Comment

Altijd doen als je de kans krijgt!

Tijdens zo'n cursus leer je natuurlijk veel bij en ontdek je nog meer wat je goede en minder goede kanten zijn!

Comment

Working...
                X