Announcement

Collapse
No announcement yet.

waar zal ik mee beginnen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• waar zal ik mee beginnen?

Hallo,

Ik wil met mixen beginnen, zelf heb ik al een PS-676 pro2 mixer van Gemini, die het naar mijn idee nog wel aardig doet.
    Zelf lijkt mij de Numark Director D² wel wat, aangezien al mijn muziek op een externe HD staat, en het meteen 2 spelers in een zijn (voor €449). :D

mijn vraag is dus, heeft iemand ervaring met de D² (mij leek de pitchcontrol wat klein) of is het beter om te beginnen met een setje CD spelers?
    mijn budget ligt nu rond de 500, ik weet dat daar weinig goeie spelers voor te krijgen zijn.

Na een tijdje sparen kan ik deze "set" dan uit berijden met een mp3/CD-speler (de reloop RMP ziet er wel vet uit :o), en een andere mixer.

Een ander voordeel van de D² is dat je hem aan de computer kan hangen, en kan gebruiken om CUE of traktor mee te kunnen besturen

8)

Re: waar zal ik mee beginnen?

Ik heb geen idee of die Numark wat is.
    Maar als het binnen je budget ligt, en als de specificaties aan jou eisen voldoen, dan kan je em rustig kopen, denk ik.

Kijk, bijna niemand begint gelijk met PRO DJ spullen. Vrijwel alle dj's die ik ken zijn begonnen met wat ze op hun weg tegen gekomen zijn. Ik ben zelf ook begonnen met de goedkoopste rotzooi die er maar te krijgen was op dat moment. En als ik nu (17 jaar later) naar mijn DJ-booth kijk, ben ik best trots op mijn spulletjes.

Misschien is het juist beter om in het begin wat gear te kopen dat goedkoper is. Als je na een tijdje er achter komt dat draaien toch eigenlijk niet zo leuk is als je dacht, heb je in ieder geval geen godsvermogen uitgegeven aan je apparatuur.  :idea:

Dus, de conclusie is .... "Ligt het binnen je budget, KOOP HET!!!"

Comment

Re: waar zal ik mee beginnen?

Er zijn talloze cd spelers op de wereld, van goedkoop en slecht tot goedkoop en goed.
      Als je voorkeur nu al duidelijk uitgaat naar 'n mp3 dan denk ik dat de Numark Director D² zeker wel een aanrader is.

Zelf heb ik zo'n ding (een iets oudere versie volgens mij) in m'n handen gehad en was het wel leuk om mee te werken.

Toch gaat mijn voorkeur meer uit naar de 'ouderwetse' cd, hier heb ik hele goede ervaringen met de Numark CDN35, een cd speler die zeer zeker wat waard is voor zijn geld!!

Wat betreft de Reloop RMP: ik zou dan als ik jou was voor de RMP2 gaan ,de  slot-in en de on board effecten maken dat 't geld zeker wel waard! Ik heb er nog nooit mee gewerkt, wel overwogen om ze in het verhuur assortiment te doen, maar uiteindelijk is deze keuze op de pioneer cdj200's gevallen, maar dat terzijde.

Als je op marktplaats kijkt zie je dat de RMP's niet al te veel worden aangeboden, en dat is gunstig voor de verkoopprijs mocht je er ooit weer vanaf willen. Gemiddeld worden ze 200 euro goedkoper verkocht dan de nieuwwaarde, dus een verlies wat nog wel te overzien is.

Zoals ik in het begin al zei, zijn er verschillende goedkopere cd spelers, van slecht tot goed.
      Omdat ik ook in de verhuur werk heb ik al veel cd spelers voorbij zien komen.

Voor jouw budget is er van alles, als beste komt dan toch Numark uit de bus. Met een beetje geluk krijg je op internet nog 'n denon dn4500 (met mp3) of denon dn4000 (zonder mp3) op de kop getikt.

Ik heb ook eens KoolSound gehad, maar alsjeblieft alsjeblieft, laat dat voor wat het is, dat was 'n dubbeldekje voor 300 euro en elke euro die eraan uitgegeven was is rotzooi!!!

Succes ermee!

Comment

Working...
      X