Announcement

Collapse
No announcement yet.

tips gevraagt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• tips gevraagt

hey,

ik ben nu al een tijd aan het mixen op de pc
    met o.a atomixmp3
    en gebruik later mixmeister en of magix om beetje bij te werken
    ik kan best veel al maken en heb ook een midi keyboard waar ik overigens nog niet veel
    mee heb gedaan.

mijn vraag is hoe kan ik zorgen dat ik met me koptelefoon vooruit hoor
    oftewel dat ik voor loop op speakerz. zag ergens staan iets over een geluidskaart ? maar welke ..
    en wat kost het  :?  

daarnaast had ik nog een vraag , wat zouden jullie me aanraden kwa programma's
    of helemaal geen porgramma's maar een leuke mixer ... en aan hoeveel $$ moet ik dan denk

mvg XerXes (16jaar)

Re: tips gevraagt

je bedoelt dat je de "stille" plaat kan horen. Kan heel simpel, ligt eraan wat voor poorten je in je pc hebt. Als je een pci poort over hebt, koop dan een goedkoop geluidskaartje, kun je via de instellingen zo selecteren voor je koptelefoon!

Comment

ja de stille plaat
      heb helaas een laptop :( en dus geen pci poort vrij neem ik aan
      'koop dan een goedkoop geluidskaartje' aan welke moet ik dan denke ?
      hoe zie ik dat ik goede heb

Comment

Met een laptop heb je een externe geluidskaart nodig, Die kom je zowiezo niet tegen in het hobby assortiment, het beste is dan ook om dan maar meteen een goede professionele kaart te kopen die geschikt is voor het DJ werk.

Kijk eens naar die van Native Instruments, of de U46 Mk2 DVS van MixVibes, wordt meteen de software meegeleverd. Loop eens bij Feedback voorbij in Rotterdam en laat je daar adviseren.

Comment

Er zijn ook goedkopere USB geluidskaartjes, maar pas hier mee op; ze zijn heel snel kapot. (stond ik 1 keer mee te lightjockeyen kwam er iemand die er tegenaan liep kapot kaartje.......)

Dus dan maar beter even een keer goed geld uitgeven!

Comment

Goedkope kaarten hebben een grotere latency.. Het geluid hoor je dus later, als je op playknop drukt en dat is lastig mixen. Koop daarom een wat professionelere bij Feedback of zo. Hebben ook vaak al meerdere uitgangen en vaak een latency van maar 2 ms.

Comment

thnx allemaal
              owja raden jullie dj lessen aan ? of zelf proberen/leren
              en tips vragen via forum en zo beter worden ?

Comment

Zelf proberen lukt ook ik zou je geld in apperatuur en nummers stoppen. Die lessen zijn volgens mij pas van de laatste tijd en daarvoor zijn er ook een hele hoop goede dj's ontstaan.

Als je het mij vraagd zijn lessen een beetje overbodig. Zou best handig kunnen wezen als je een hoop geld hebt maar met iets meer geduld kan je het ook allemaal prima zelf uitvinden. En het scheelt je ene paar honderd euro ;)

Comment

Zelf proberen, youtube kijken, lessen nemen kan wel een keertje leuk zijn, sta je ook bij "echte" gear. Heb er zelf geen ervaring mee.

@sergio, heb je niet echt last van als je VDJ oid gebruikt, je kan namelijk toch ZIEN of hij goedloopt, gaat er meer om of je loopje e.d. wel een beetje klopt!

Comment

ben opzoek gegaan naar geluidskaart en ...
                    maar software is niet zo geweldig je kan heel veel
                    maar is toch niet zo leuk als zelf doen neem ik aan............

wat raden jullie aan om mee te beginne ?
                    wat wel redelijk is en redelijke mogelijkheden
                    maar wat zo weinig mogijk kost

trouwens zijn er opleidingen richting dit ?
                    audio etc ...

Comment

Originally posted by xerxes";p=" View Post
                      ben opzoek gegaan naar geluidskaart en ...
                      maar software is niet zo geweldig je kan heel veel
                      maar is toch niet zo leuk als zelf doen neem ik aan............

wat raden jullie aan om mee te beginne ?
                      wat wel redelijk is en redelijke mogelijkheden
                      maar wat zo weinig mogijk kost

trouwens zijn er opleidingen richting dit ?
                      audio etc ...
                      Opleidingen zat; er is zelfs een dj-school. Maar dat laatste vind ik persoonlijk de grootste grap van de laatste jaren! Je houdt ervan om dit te doen, of je moet wat anders gaan zoeken! Zo'n school kan je nooit leren hoe het is om direct op kritisch publiek te reageren, of welke muziek je nou eigenlijk het leukst vindt; dat gedeelte zou ik dus gewoon zelf aanleren (dj-en). En ja, dat kost tijd, moeite en frustratie; zo zijn we allemaal begonnen.

Wat productie betreft; je hebt hier in NL een heleboel opleidingen in diverse richtingen; o.a. in Hilversum, A'dam en Rotterdam. Bijv. SAE instituut; maar daarvoor moet je ff Googelen, of verder rondvragen.
                      Je kunt zelf in ieder geval zorgen dat je alvast een soort basis krijgt, door vallen en opstaan, en vooral tips van mensen die ook hiermee bezig zijn. Maar daarvoor moet je dus eerst ergens beginnen, want dan pas kun je gerichte vragen gaan stellen ;)

Alles zelf leren kan ook; maar kost gewoon meer moeite en tijd; tis maar net wat je liever doet, en hoe graag je zoiets wilt doen.

Succes.

Comment

thnx , ik ben er nog over aan het denken
                        om wat echte spullen aan te schaffen maar daar ben ik
                        nog niet zo zeker van.

Comment

Working...
                        X