Announcement

Collapse
No announcement yet.

aparatuur(boxen)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• aparatuur(boxen)

ik heb een vraagje ik wil graag een dj-set aanschaffen
    maar ik weet niet hoe het precies zit voor de uitgangen naar de boxen :roll:
    kun je daar alles op aansluiten zoals dolby surround of bijvoorbeeld computerboxen?
    want zit krap bij kas om nieuwe boxen aan te schaffen + versterker

alvast bedankt!

Re: aparatuur(boxen)

Hoi Fabi en welkom op dit forum!

Wat betreft je uitgang naar je boxen heb je meerdere mogelijkheden, afhankelijk van het mengpaneel wat je koopt.
    Een beetje kwaliteit mengpaneel heeft tulp- en xlr uitgangen. (xlr is een microfoonkabel)

Maar je zult toch een versterker nodig hebben als je boxen passief zijn (geen draadje voor stroom)
    Of je moet een powered mixer aan willen schaffen, maar deze worden in de DJ wereld weinig gebruikt.

Er zal altijd een signaal naar een versterker moeten of een box met een ingebouwde versterker (actief).
    Ik weet niet wat je onder dolby surround verstaat? Als dat 'n set is met een dvd speler, dan kun je de analoge tulpingang daarvan gebruiken.

Zijn het echt puur PC boxen (dus geen tulpaansluitingen) dan moet je creatief gaan doen met tulp-minijack en daar weer een female verloopje tussen. Veel kwaliteitsverlies.

Ook zijn er vast wel nieuwere mengpanel die een digitale uitgang hebben, maar dat weet ik niet zeker, weet niet hoe dat in zijn werk gaat en of het kwalitatief wel zo goed is.

Comment

dus als ik het goed begrijp hebbe de meeste mixers een tulpuitgang
      en dus heb ik bijvoorbeeld boxe nodig met ingebouwde versterker + tulpingang

bedankt he :D

Comment

Ja goed begrepen.

Zulke boxen heten actieve speakers. Maar voor de prijs kun je haast weer beter 'n losse versterker kopen.

Maar dat is natuurlijk aan jou.

Er zijn ook leuke monitoren setjes met 1 actieve monitor en een passieve die daaraan gelinkt wordt.

Comment

Working...
        X