Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hulp met Draaitafels a.u.b

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp met Draaitafels a.u.b

[Mod edit: links aangepast]

Hallo iedereen,

Ik Zou graag timecoded willen mixen op mijn pc, ik heb hier ene goedkope manier op gevonden maar ik zit een beetje met de kabels. Wat ik begrepen heb: je sluit je mixer aan aan je geluids kaart en je geluids kaart sluit je aan aan je pc? weet niet of ik gelijk heb verbeter me maar.
    Ik heb Virtual DJ Pro dus ik ga geen Duur Pakket  van 700 euro kopen  :P

mijn vraag:
    zou iemant mij kunnen helpen met welke kabels ik nodig heb om mijn mixer aan mijn geluidskaart te krijgen zodat ik timecoded kan mixen en scratchen. en ook graag waar ik ze kan kopen.

Mijn Mischien toekomstige setup:
    Mijn DJ Set:
    ------- DJ SET -------
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Mijn video Kaart:  

------- VIDEOKAART -------

Mijn time coded vinyl:

------- TIME CODED VINYL -------

Van serato. (het worden mischien tcv's van vdj)

Mvg. Marc

Re: Hulp met Draaitafels a.u.b

In De tijd die ik heb moete w8ten op een andwoord ben ik al verder geholpen maar zit ik met een laatste vraag

Zijn dit de goede kabels waar ik over mijn eerste berichtje over sprak? : http://www.bax-shop.nl/bax-shop.nl/b...iew.asp?i=6013

Comment

Jawel :)

Voldoen prima, maar het is maar net hoe hoog je eisen liggen. ;)

Comment

Licht eraan of je een tulp uitgang/ingang op je geluidskaart hebt zitten.

Anders heb je mini-jack naar tulp kabels nodig.

Comment

Kej super bedankt :D

oke nog een vraagje, heb ik ook tulp kabels nodig om mijn mixer aan mijn versterker aan te sluiten?

Mvg. Marc

Comment

Ja, is afhankelijk van je versterker.

De meeste huis tuin en keuken versterkers hebben tulpingangen, de wat duurdere of professionelere xlr.
            In dat geval moet je dus een tulp-xlr kabel hebben.

Ook kan het zijn dat je mixer alleen maar xlr uitgangen heeft.
            Dus ff goed kijken wat je nodig hebt;)

Comment

Kep ff op de site van mijn versterker gekeken, er staat: Output Connector Schroef/Speaker/XLR      
              dus ik heb XLR nodig?
              Ik heb zelf even gekeken naar mijn versterker, er staat Speeker Out en dan 4 jah ehh gaten waar je in kan pluggen, Ik gok ok iets van wat ik eerder heb gehoord XLR Female en XLR Male. Dus moet ik die hebben? en werkt het dan?
              http://www.skytronic.nl/product/product.php?s=172.010 dit is mijn versterker, er staan er 4 op die site maar het is de goedkoopste en de laagste van het rijdje.

Deze kabel had ik zelf als gezien, http://www.bax-shop.nl/bax-shop.nl/b...ew.asp?i=14456      werkt dit dus als connectie tussen mijn mixer en versterker?

heeft iemant een voorkeur voor een XLR kabel? laat please zien met site :P

Mvg. Marc

Comment

Een XLR kabel loopt altijd van Man naar Vrouw (Male - Female) en heeft 3 connectiepunten en is rond van vorm.

Je moet nog even goed kijken naar je mengpaneel of daar dus ook een XLR out op zit en er op je versterker een XLR IN in zit, de UITGANG van je versterker gaat immers naar je speakers.

Dus wat je moet weten voor de juiste kabels:

- de UITGANG van je MIXER
                - de INGANG van je VERSTERKER

bij New Line hebben ze Proel kabels, deze zijn enigzins betaalbaar en hebben wel een Neutrik Plug (andere merken plug is goedkoper maar ook een stuk mindere kwaliteit)

Maar goed dat moet je zelf weten, ik ben iemand die qua kabels en flightcases liever iets goeds koopt dan troep.

Comment

Trouwens ik heb het verkeerde getypt over de puts in mijn versterker. ik had de outputs getypt, maar er zitten nu tulp kabels in de Line IN,

Op mn mixer zit dit: RCA Master and Record outputs

Nu Ben ik in de war :O
                  Tiss lastig kben namenlijk een mega noob in dit soort dingen.

Dus ik heb wel XLR Kabels nodig (male, Female) of niet?

zo ziet de achterkant van de mixer er uit, ziet er naar uit dat ik tulp kabels nodig heb want ik zie geen XLR ingangen?
                  Ik neem aan dat ik dus tulp kabels nodig heb.
                  Please neem een kijkje :)

Mvg, Marc

Comment

Hey Marc

Je hebt dus tulp kabels nodig om van je mengpaneel naar je versterker te gaan.
                    Deze gaan dan van de RCA Master naar de line in van je versterker.

En dan nog over me mixer op je geluidskaart:
                    Als je geluidskaart tulp uitgangen heeft ook tulp kabels.
                    Heeft deze die niet dan worden het mini-jack naar tulp kabels.

Dus: vergeet alles over XLR!! :P

Comment

Oke ik heb m´n soundcard ff bekeken en daar zitten ook 4 in- en 4 uitgangen met RCA aansluitingen.

Nu ben ik klaar  :D   SUPER BEDANKT DJ Timm!

Mvg, Marc

Comment

Nog ff een ander vraagje :P

Ik heb in veel Scratch filmpjes een soort scratch sample gehoord waar ze A yeah ofzo scratchen, weet iemant hoe ik daar aan kan komen? ik heb al gegooglt maar kwam niet veel soeps uit.
                        2 filmpjes waar ze het in gebruiken:

http://nl.youtube.com/watch?v=UJqQJ4p_p4M       (rond 1:26)
                        http://nl.youtube.com/watch?v=hcuGSQKYTjg        (rond de 55 seconden maar hij scratcht er al de heletijd op)

Dus kan iemant mij helpen om die sample of meerdere samples te krijgen?

(edit) ik heb ook geen idee wat elementen zijn kan iemant mij dit uitleggen?
                        (edit2) ik heb ook geen verstand van naalden en Cardrigdes , wat voor naalden moet ik kopen voor mijn
                        Gemini TT-02 mk II?

Dacht ik eindelijk klaar tezijn :P

Mvg, Marc

Comment

Working...
                        X