Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginner (alweer een :P)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginner (alweer een :P)

Heey hallo

Mijn naam is Wesley.
    Ik ben zeer geintresseerd in dj gear. Dit komt omdat ik vooral met softwares hebt geklooid :P, maar nu leek het me eens leuk om met echte hardware te gaan werken :). Â*Ik had de Numark fusion 111 in het oog. Alleen ik weet niet of dit nou een geschikte keuze is als je met cd wilt gaan werken. Nou vroeg ik me ook af, speelt dit ding ook gebrande cd'tjes af (dus mp3 op cd en dan branden)? Ik heb namelijk geen zin om steeds na de shop te gaan (lui) Â*:lol: Dat terzijde. Hier is een link http://www.bax-shop.nl/ Ik vond hem er wel praktisch uitzien met zo'n flightcase, maar ja ik heb niet superveel verstand. Ook zag ik hem hier voor 300 euro staan, goedkoper bij andere, maar is dit wel een goede zaak. En is 300 niet teveel om aan je eerste set uit te geven?

In ieder geval wil ik jullie alvast bedanken voor hulp Â*:D

Groetjes Wesley

Ps: ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar nog niet alles was duidelijk vandaar deze topic.

2e Ps: Weten jullie nog goede dj gear zaken in Zuid-Holland, waarin ik mss dj gear kan uitproberen
    Last edited by edwin; Wednesday-18-11-2009, 13:06.

Re: Beginner (alweer een :P)

De Numark Fusion 111 heeft volgens mij geen mp3 support, maar ik heb wel is gehoord dat ze wel sommige nummers afspelen, als ik jouw was zou ik nog eve doorsparen zodat je een goede set kan kopen die wat beter is.
    als je em natuurlijk wel koopt, of in de toekomst een betere, dan is het best als je zelfgebrande cd´s thuis in je kamer gebruikt maar natuurlijk niet op feesten, is strafbaar.

Conclusie: de numark fusion 111 is een goede beginners set, maar als ik jou was zou ik nog eve doorsparen.

Mvg. Marc

Comment

Bedankt voor je tips

over dat feesten draaien begrijp ik, 't was puur voor thuis :P. Stel dat ik op feestje ga draaien, dan koop ik ze gewoon. Alleen hoe ruim kan ik dat nemen, dat ze soms wel mp3's afspelen?

iig bedankt

Wesley

Comment

De axis 4 spelers schijnen goed te werken. Alleen geen mp3, maar je kan natuurlijk ook gewoon "normaal" branden
        Last edited by edwin; Wednesday-18-11-2009, 13:06.

Comment

hij support wel CD-R, dus inprensiepe zou ie het wel moeten doen, maar je kan ook gewoon je mp3 nummers naar een ander bestand conventeren, wav ofzo en dan branden.dat is ook zo in de auto als je geen mp3 in je auto hebt.

Mvg. Marc

Comment

Bedankt stef :)

maar ik had nog paar vraagjes aan jou (ben echt beginner dus moet nog veel leren  :oops: )
            1) Wat is het verschil tussen die axis 4 en fusion 111? (cker mixer, kan ook helemaal fout zitten :P)
            2) Bij normaal branden versta jij je muziek van legale site kopen (bijv beatports of dance-tunes) en dan op cd branden?

Comment

wat dagt je van deze? http://www.htfr.com/more-info/MR244332        erg compact, anders zou ik ook zeggen ga voor de Axis 4! die is inderdaad een stuk beter als de numark fusion 111, je kan ook kijken voor de numark fusion 949.

Mvg. Marc

Comment

Die is wel wat goedkoper :) :P.

zag hem op andere sites was ie ongeveer 300 euro dus wel betaalbaar, maar is deze touch sensitive ?

Comment

numark fusion 494 hoor ik overal dat het een goede is vooral voor beginners
                  en een van de meest verkochte, alleen jammer dat geen mp3 is en geen scrating
                  voor de rest volgens mij niks op aan te merken.
                  weet iemand een goede maar goedkope mp3/cdj table top (set voor beginner wel )
                  zag denon maar die ging al rond de 1000 en idj2 of cortex maar
                  hoor niet zo veel goed over deze dinge klopt dat ?
                  wil rond de 500 uitelijk 750 uitkomen (2 cd/mp3 spelers en mixer) 2hands kan.

wat raden jullie me aan ?

Comment

maybe moet je je eige topic maken xerxes dan krijg je eerder hulp, deze topic is van westbest.

Mvg. Marc

Comment

Mixer verschil zie ik niet direct, alhoewel toploads mij niet lekker lijken te werken. Met normaal branden bedoelde ik, als je in een brandprogramma, gewoon aanklikt, ik wil een audio cd maken. En je sleept er dan je mp3tjes in, dan maakt hij er automatisch een normale cd van, die dus in principe in elke cd speler afgespeeld kan worden.

Comment

Nog een belangrijk vraagje :P.

Stel ik neem die numark fusion 494 (spreek me wel aan). Kan ik dat ding dan op mijn Jvc ux-h33 aansluiten?
                        alvast bedankt

hier nog een plaatje

Wesley

Comment

Wannabe beginner!

Een echte had gewoon lekker naar een winkel gegaan of gebeld.

Comment

@ Joey

kan je reden geven waarom informeren op forum fout is?  :?  
                            Natuurlijk kan ik ook winkel of bellen (wat ik cker ga doen), maar ik d8 op deze beginnersforum kan je ook wat vragen stellen, want daar is deze forum voor (d8 ik). Ook weet ik niet goed bij welke shop ik zou moeten beginnen met informeren, omdat ik totaal geen ervaringen heb met die shops, vandaar mijn begin hier.

Wesley

Comment

Er zijn een aantal van ons, die er niet bepaald blij van worden.. Al deze beginnervragen. Serieuze beginnervragen worden dan ook wel beantwoord. Maar, als je setje een (lijn)ingang heeft, kan je hem erop aansluiten.

Comment

Working...
                              X