Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zeg et me maar

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Zeg et me maar

Hey allemaal!
    Ik ben nu een beginnende DJ en zal denk ik wat spullen nodig hebben voor een drive in.
    Ik heb wel wat ervaring opgedaan op geleende spullen, zodat ik kon zien of ik het want vind.
    Het is nu dus tijd om zelf wat dingetjes aan te schaffen.

Ik had al een behoorlijk goede geluidsset, een normale cd-speler, discman microfoons, enz.. en een mengpaneel (http://www.behringer.com/MX602A/index.cfm?lang=eng).
    Dit is niet echt een DJ mengpaneel maar meer een zang mengpaneel. Zodoende heb ik er niet echt veel aan aangezien er geen vooraf afluister mogelijkheden op zitten enzo..
    Lampen had ik al wel genoeg (par 56's, moonflowers, strobos, laser enz..)

Wie kan mij zeggen wat ik nog nodig heb?
    Ik dacht zef dat de bcd2000 wel een ideetje was, zodat ik spelers en een mengpaneel tegelijk heb.
    Anders moet ik toch al snel losse spelers (met que, search, scratch, loop en pitch enzo erop) en een ander mengpaneel kopen...

Ik heb niet zo veel geld te besteden en ik wil ook niets met vinyl!!

Re: Zeg et me maar

Ik zou helemaal geen drive-in show beginnen. Je moet heel veel investeren aan geld, onderhoud en tijd in vergelijking met draaien in horeca gelegenheden. Daarnaast is de concurentie heel hoog van bedrijven met hoge kwaliteit. En ik zou gewoon je gear van de a merken kopen zoals dateq, pioneer of denon.

Comment

Om "zomaar" bij een horeca gelegenheid te mogen draaien moet je wel wat in huis hebben.
      Veel dj's starten dan inderdaad ook met een drive-in show, richt je daarbij dan niet op schoolfeesten of iets dergelijks want daar zul je de spullen niet snel voor hebben.

De weg die de meesten bewandelen is eerst een huiskamer feestjes dj, dan komen er familie feesten bij en dan gaat het balletje rollen tot je wat bekender bent en dan kun je wel op een kroeg of discotheek afstappen.

Ik geef Joey gelijk dat je het beste a-merk kunt kopen, maar ik maak al op dat dat niet in je budget ligt.
      Toch wil ik je hierin wel 1 tip meegeven: Koop niet een alles-in-een ding zoals je nu van plan bent.

Het is namelijk zo dat op het moment dat er iets kapot gaat je hele apparaat weg kan en als je losse cd spelers en 'n mengpaneel hebt je alleen maa losse onderdelen hoeft te repareren/vervangen.

Daarnaast staat dat ook professioneler.

Hier op het forum zijn genoeg vragen en adviezen te vinden op het gebied van goedkoop dj spul

Comment

Welke idioot gaat er nou een complete drive-in show huren als die een feestje in de huiskamer geeft xD.

Comment

Ik kan dus beter met zoiets beginnen (vond ik toevallig):

(alst aan mij ligt mag die die dvdspeler en versterker eruit halen, maja)

Dus gewoon goede kwaliteit mengpaneeltje, cd spelers en een pc/laptop aansluiten. Zelf wat feestjes geven en jezelf bekend maken. Van dat geld van eventuele ingehuurde party's betere (meer) spullen kopen en hogerop komen??

Had iemand btw nog gekeken of ik iets kan met het mengpaneeltje dat ik al heb?
          K heb t ooit zomaar gekrege van m'n pa, hattie ergens gevonden, maar volgens mij kan et beter voor een paar tientjes op een verkoopsite..:P

Comment

Dat mengpaneeltje wat je nu hebt is geschikt voor Podcasten en op te nemen.
            Dus aan jou of je het wilt verkopen of niet, zal niet veel meer opbrengen.

Het setje wat je laat zien is wel ongeveer wat je zou moeten zoeken maar wel erg behoorlijk basis. (lees: slecht)

Ik denk dat het plezier in draaien hiermee vrij snel over is.

Kijk nog wat verder zou ik zeggen, probeer ook eens Numark cd spelers bijvoorbeeld. (cdn22 of cdn35)

Comment

En als mengpaneel?
              (niet te duur graag)

Wat dachten jullie hiervan:

mooie cd-spelers en een heel aardige prijs..
              Jammer dat het mengpaneel maar 2 sporen heeft :?

Comment

Dat setje wat je stuurt is qua mengpaneel redelijk.
                De cd spelers zijn van een merk waar ik nog nooit van heb gehoord (en ik heb al heel wat merken door m'n handen gehad)
                Wil natuurlijk niet zeggen dat het niks is, maar ik denk dat je qua cd spelers toch zeker even net wat meer door kan sparen.

Stel je neemt een Numark CDN-35, deze zit rond de 370 euro nieuwprijs.
                Mengpaneel raad ik je dan een JB-Systems MX 4 MKII aan, deze kost 150 euro nieuwprijs.

Dan ga ik nu even voor je zoeken op Marktplaats en vind ik het volgende

Het mengpaneel voor 100 euro (is nog niet op geboden dus je kunt er wellicht nog wat van afhalen)

De cd speler voor 275 euro (laatste bieding is 260 euro)

Dus dan zou je in totaal voor 375 euro "klaar" zijn, op een hoofdtelefoon en eventuele microfoon na.

Dan kun je wel zeggen dat je een nette set hebt.

Vervolgens kun je als het bevalt eerst doorsparen voor een nieuw mengpaneel en dan cd spelers enzovoort enzovoort;)

Comment

Ok bedankt
                  Ik ga gewoon ff naar een aantal winkels toe om het een en ander te testen..
                  Daar kan ik me ook even goed laten adviseren.
                  Als het bevalt onthoud ik het merk en type om te kijke of er iets op marktplaats te vinden is.
                  Zoniet dan maar gewoon nieuw..!

Comment

Ja nieuw is altijd wel het beste, garantie en geen dingen die achtergehouden worden door de verkoper.

succes ermee in ieder geval!

Comment

Working...
                    X