Announcement

Collapse
No announcement yet.

Freeware mixer met opnamemogelijkheid gezocht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Freeware mixer met opnamemogelijkheid gezocht

Beste mensen, ik ben op zoek naar twee dingen:
    1 – een eenvoudig, freeware opnameprogrammaatje à la windows geluidsrecorder. Met de mogelijkheid tot knippen en plakken, een equalizer en wat geluidseffecten. Zeg maar een eenvoudige versie van CoolEdit.

2 - een eenvoudig freeware mengpaneeltje voor de PC dat ook kan opnemen. Ik heb Mixxx gevonden, maar die kan niet opnemen. Ik heb ook de Kramixer geprobeerd, die is prima, maar daarbij krijg meteen een vervelend adware progje meegeïnstalleerd.

Het moet allemaal freeware zijn, want ik ben psycholoog en geef les aan sporters en ik wil de programa’s kunnen aanbevelen zodat ze zelf hun visualisatieoefening kunnen maken. Daarvoor moeten ze hun tekst inspreken, die oppeppen zodat het een beetje klinkt en dan mixen met muziek die ze prettig vinden en het eindresultaat opnemen. Daarna kunnen ze hem afdraaien voor de wedstrijd.

Een alternatief voor een mixer die kan opnemen is om Mixxx te gebruiken in combinatie met een programmaatje om alles op te nemen dat uit de speakers komt, zoals Polderbits Sound Recorder. Weet iemand of zoiets bestaat in een freeware versie?

Hopelijk heeft iemand een goeie tip.

Re: Freeware mixer met opnamemogelijkheid gezocht

een opneem en edit programma dat gratis is is audacity. google maar ej zult het zo vinden. Zelfs voor mac en linux ook dacht ik dus dat moet lukken.

Verder kan je dat programma wat jij noemt blijven gebruiken aangezien je als je tegelijkertijd met audacity opneemt ook je mix kunt opnemen. Het programma zelft heeft dus die functie niet nodig.

Comment

Working...
    X