Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vraagyes;;

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraagyes;;

Heeee!

Ok,, ik ben nieuw en wel een beetje bekent met het "wereldjee"
    Na velen topic's en apparatuur bekeken te hebben, heb ik besloten zelf ook apperatuur aan te gaan schaffen.
    Myn preciese prijs weet ik niet nog.. :O
    Maar;; het idee was dit een beetjee;;

2x Numark axis4 of 9..      ( samen ong 400/500 euro)
    en als mixer;; Gemini PS626x Professional 3 Channel Stereo Mixer (rond de 110 euro)
    Lijkt me wel een goede combo.
    Maar;; kan ik daarmee eigen gebrande cd's gebruiken  (ik draai niet in clubs fzoo,, alleen thuis)
    en kan ik daarmee beginnen? of moet ik nog dingen bijkopen.
    Is daarmee een mogelykheid om het op de computer aan te sluiten?

Owja; als het me toch niet zo bevalt; krijg je de apparatuur snel verkocht? en met veel verlies of maar een beetje?

Elke tip/antwoord is welkom(A)

Re: Vraagyes;;

als het goed is kan je gewoon gebrande cd's gebruiker
    en je moet ook boxen hebben en versterker..
    kan ook dure cd-speler zijn..
    moeten wel 2 van die plug dingen aan de achterkant zitten

mvg Dj_jb

Comment

Originally posted by dj_jb";p=" View Post

mvg Dj_jb
      Ok thx:D

Is het ook mogelyk om alleen de mixer te gebruiken en dan met virtual dj fzoo? ;)
      Of met een ander programma? (A)

Comment

Originally posted by rikk";p=" View Post
        Originally posted by dj_jb";p=" View Post

mvg Dj_jb
        Ok thx:D

Is het ook mogelyk om alleen de mixer te gebruiken en dan met virtual DJ fzoo? ;)
        Of met een ander programma? (A)

als je virtual dj gebruikt heb je helemaal geen mengpaneel nodig..

Comment

Het setje wat je eerst voorstelde is al veel netter dan het idee om virtual dj te gebruiken.

Numark heeft met de Axis nette cd spelers op de markt gebracht, de 9 weer net wat netter dan de 4, maar om te starten is er niks mis met een Numark axis 4!

Gebrande cd's zijn geen probleem MITS ze van een fatsoenlijke kwaliteit zijn!
          Koop dus geen rotzooi cd's van 100 voor 5 euro.

Verder heb je iets waar geluid uit kan komen nodig.
          Vaak zit er op een dvd speler met dolby surround set of een beetje luxere stereo toren al een analoge ingang.
          Daar kun je je set op aansluiten.

Ga niet meteen dure grote boxen kopen als je het ook anders kan, scheelt je 'n hoop geld en een hoop gezeur met de buren ;)

Met de mixer zou ik voor een JB systems MX4 MK II gaan, deze is 150 euro.
          JB systems is over het algemeen echt een B-merk, maar zijn mixers zijn zeker waard voor hun geld!

Over de Gemini mixers zijn de meningen nogal behoorlijk verdeeld namelijk....

Comment

Originally posted by rikk";p=" View Post
            Heeee!

Ok,, ik ben nieuw en wel een beetje bekent met het "wereldjee"
            Na velen topic's en apparatuur bekeken te hebben, heb ik besloten zelf ook apperatuur aan te gaan schaffen.
            Myn preciese prijs weet ik niet nog.. :O
            Maar;; het idee was dit een beetjee;;

2x Numark axis4 of 9..      ( samen ong 400/500 euro)
            en als mixer;; Gemini PS626x Professional 3 Channel Stereo Mixer (rond de 110 euro)
            Lijkt me wel een goede combo.
            Maar;; kan ik daarmee eigen gebrande cd's gebruiken  (ik draai niet in clubs fzoo,, alleen thuis)
            en kan ik daarmee beginnen? of moet ik nog dingen bijkopen.
            Is daarmee een mogelykheid om het op de computer aan te sluiten?

Owja; als het me toch niet zo bevalt; krijg je de apparatuur snel verkocht? en met veel verlies of maar een beetje?

Elke tip/antwoord is welkom(A)
            Als ik op dit beginnersforum rond kijk, dan zie ik steeds een nieuwe topic die geopend wordt met dezelfde vraag. Ik wil je absoluut niet afblaffen, maar kijk en lees eerst eens wat er allemaal al voor je is geweest. Denk dat je dan al antwoord op je vraag zou hebben gehad.

Maar goed...om op je vraag ook een antwoord te geven Ik ben zelf een groot voorstander van vinyl, maar ik maak uit je vraag op dat je met cd's wilt werken. Ik denk dat het setje die je voorstelt een leuk begin kan zijn! Virtueel DJ, is leuk om te spelen, maar  om de skill's onder de knie te krijgen, zou ik toch voor je spelers en mixer gaan. Verder kan je bijv bij een zaak zoals Feedback, goed en duidelijk advies krijgen en heb je ruime keuze's aan mogelijkheden! Ook in de prijsklasse waarin jij zoekt!

Succes!

Comment

Working...
            X