Announcement

Collapse
No announcement yet.

een beginner heeft enkele vragen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• een beginner heeft enkele vragen

Hallo!

Ik ben nieuw op het forum en geintereseerd in muziek en alles wat erbij hoort :) dus ik hoop dat ik hier met mijn vragen terecht kan! alvast bedankt voor te antwoorden :D

Ik heb een klein mengpaneeltje op het oog, een http://www.numark.com/dm950    numarkdm950
    Ik heb gezien dat je die bij de dealer kan kopen aan prijzen van 60 euro en tweedehands zelfs vanaf 30 euro :o
    zeer goedkoop en ik denk ook geschikt voor een beginner die er echt nog niets van kent! (zoals ik dus) (nuja;, ik denk dat deze geschikt is althans. Moest dat niet zo zijn gelieve me dan ook te helpen bij de keuze van een mengpaneel :))

het is de bedoeling dit paneeltje op mijn pc aan te sluiten (want daar staan mijn mp3's op)

Nu is mijn vraag(en): Hoe moet ik dit aansluiten aan mijn pc? welke kabels/software moet ik hiervoor gebruiken?
    Welk programma moet ik gebruiken voor het afspelen van mijn muziek? (ter vervanging van cd-spelers dus)
    moet ik ook een koptelefoon erbij aanschaffen?

en moet ik voor het geheel te laten werken een extra geluidskaart aanschaffen?

Re: een beginner heeft enkele vragen

Hoi Magarana,

dit is een leuk mengpaneeltje om mee te beginnen.
    Wat je hierbij nog nodig hebt om via je computer te draaien

- een 2de geluidskaart (als je computer geen surround kaart heeft)
    - 2 kabels van minijack naar tulp
    - een programma waarmee je kan "draaien" zoals Tracktor of Virtual Dj
    - een koptelefoon om voor te kunnen luisteren.

Via het programma stel je voor elk van de "cd spelers" in aan welke geluidskaart (of welke uitgang op een surround kaart) ze gekoppeld moeten worden.

Vervolgens vanuit je geluidskaartje een minijack kabel naar Tulp in op je mengpaneel, dat doe je met allebei je geluidskaarten, als je slim bent koppel je je linker cd speler op je scherm aan je 1ste kaneel en je rechter aan het 2de.

Koptelefoon sluit je aan op je mengpaneel.
    Vanuit je mengpaneel de output gebruiken naar een geluidsinstallatie.

succes ermee!

Comment

dankjewel voor je antwoord djtimm!

maar toch nog een vraagje
      welke geluidskaart kan je me het beste aanraden? het mag echt niet te duur zijn, ik ben echt een totale newbie

Comment

ik raad de Maya44 usb aan hij staat op www.bax-shop.nl voor 89 euro.

Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.

Mvg Marc

Comment

een USB geluidskaart kan makkelijk zijn, maar ook snel kapot gaan.
          Gebruik je altijd 1 vaste pc dan is het misschien ook een idee om een PCI kaart in te bouwen.
          Voor hetzelfde bedrag zijn PCI kaarten nog altijd net iets beter in kwaliteit dan USB.

Het heeft allebei zijn voor-en nadelen natuurlijk, PCI is lekker makkelijk ingebouwd en veilig, USB is makkelijk als je 'm op meerdere pc's wilt gebruiken of je computer niet open wilt gaan halen

Comment

Loop eens gewoon een van de betere muziek winkels binnen, zij kunnen je exact vertellen wat je nodig hebt + ijzersterke garantie!

Comment

Ja dat is waar, je betaalt wel wat meer maar zie eens wat je er voor terug krijgt dan.

Comment

Working...
              X