Announcement

Collapse
No announcement yet.

mixer+laptop

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• mixer+laptop

bestaat er zo iets als een mixer die een geluidskaart in zich heeft ofzo?
    wand bij een laptop kun je niet ff een geluidskaart erbij zetten....
    hoop van wel :D wand een mixer kan nooit kwaat aan te schaffen later als het me wat lijkt
    kan ik alijd nog cdj ofzo kope

mvg XerXes

Re: mixer+laptop

Volgens mij hebben die Hercules consoles dat. Al ben ik niet thuis in de consoles. Maar een externe geluidskaart met usb aansluiting is tog ook een optie?

Comment

Ik denk dat je antwoord hier hebt:

dus waarschijnlijk moet je inderdaad een externe geluidskaart kopen

maar zal nog even doorvragen want ik weet het ook niet zeker

Comment

oke dan.
        ik zal ga ook maar eens gaan vrage in winkel wat ze zoal hebben

Comment

ff vraagje tussendoor, de behringer bcd2000 heeft toch een ingebouwde geluidskaart? dus die kan je via usb toch gewoon aansluiten aan je pc en dan je koptelefoon erin gooien?

Comment

waarom wilt iedereen toch met laptop en een muis??

neem dan Final Scratch oid..

op de Horecava zag ik wat moois, 2 cdj's aangesloten op een Laptop met virtual dj, en een Time code CD

Comment

Tjah, en met cdj-400's heb je niet een timecoded meer nodig! En als je met VirtualDj oid gaat mixen is een console idd het beste, er zijn tegenwoordig flink wat van die dingen te vinden!

Comment

Maar ik heb er nog geen 1 gevonden die beter werkt dan de cdspeler zelf. Alleen Ableton live, maar dat is weer helemaal anders. Voorlopig geloof ik nog niet in tijdcode en consoles. Paul van Dyk is ook de enige top dj die met ee laptop draait. Hij werkt met Ableton.

Comment

Hmm.. Lijkt me leuk om nog ns een goedkope timecode vinyl neer te zetten thuis! (mixvibes...?)
                  Maar verder.. k zie teveel chillheid in die cd's om vinyl te gebruiken!

Comment

Digitaal mixen is nog niet volwassen genoeg om echt serieus kans te maken
                    En dan nog, ik denk dat iemand die kan mixen met cd spelers of Vinyl veel meer skills heeft dan iemand die 'n pc gebruikt........

Voor dat eerste wil ik best betalen , voor dat tweede niet.....

Comment

Wat voor skills? Het gelijk leggen van een plaatje, scratchen en spelen met faders? Maakt niks uit waarmee je draait, als je het kan dan heb je de skills. Want dan zou het verschil in mengpaneel ook uitmaken of iemand meer skills heeft dan de ander. Want het blijft eigenlijk gewoon het zelfde.

Het enigste digitale Dj aparaat waar van ik denk dat het kan werken is de Vestax VCI-300.

Comment

Met virtual dj maak ik aardige leuke mixen, snelle overgangen, en af en toe leuke dingetjes erin. Met echte cd spelers lukt me dat toch iets minder..:p Die skills dus...:p

Comment

Ja daar doelde ik dus inderdaad op, iemand die het heeft geleerd om met platen of cd's te mixen kan in mijn ogen meer dan iemand die met 1 knopje de beats gelijk zet en dan gaat mixen.

Natuurlijk heeft de digitale dj ook skills op het gebied hoe dat hij dat doet en platenkeuze, maar ik betaal liever voor iemand die dat echt met cd spelers of platen kan.

Comment

Virtual Dj is crap! Die bpm knoppen lopen niet eens strak. Maar als je met digitale hardware werkt zoals de VCI-300, FS of Ableton moet je nog steeds beatmatchen. En bij bepaalde genres zijn de vette mixes net zo belangrijk als de platen keuze. En daar kan computer zeker bij helpen. Maar persoonlijk vind ik met cd's live draaien stuk leuker dan de laptop.

Comment

even een vraagje over de bcd2000 in combinatie met de laptop en VDJ:

Alles aangesloten en alles werkt op 1 ding na: de crossfader werkt heel vreemd:
                              In plaats van dat je het "mixt" is het na het midden van de fader in een keer BOEM het geluid naar het andere deck...
                              Ligt dit aan een instelling ofzo?
                              mvg,
                              Le

Comment

Working...
                              X