Announcement

Collapse
No announcement yet.

voor ALLE nieuwe leden/beginners dj's

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• voor ALLE nieuwe leden/beginners dj's

jongens, (en soms meisjes) hartelijk welkom hier op het forum,

Zelf hoor ik bij de Oude forum garde dus kan jullie wel van alles uitleggen/vertellen,

als 1e: Geloof het of niet.. dj wezen zit in je of niet.. als je 'het' Niet hebt ga dan niet verder infersteren en verkoop alles wat je hebt. dan is het alleen maar zonde van het geld..

Het is niet zoals Vakkenvullen bij de AH, dat kan iedereen.. dj 'wezen' niet!!

Je hebt gevoel voor muziek nodig, en dat kan je NIET leren..

Punt 2:
    gebruik de zoek knop aub!, alle vragen die jullie stellen heb ik al eerder voorbij zien komen,

Punt 3:

"welk mengpaneel/cd speler/tas/ of kameel kan ik het beste kopen?"

daar is geen antwoord op, als alle dj's 1 mengpaneel het beste zouden vinden zouden er niet een paar 10000 verschillende type mengpaneels wezen,

kijk naar hoeveel je te besteden hebt, wat je ermee wilt, of dit je 1e mengpaneel word.

uitleg:

kijk naar hoeveel je hebt te besteden: een Goed professioneel mengpaneel is tussen de 800 en 2000 euro, (ecler,pioneer,dateq)
    wil je dat een Basic mengpaneel je hele leven mee gaat? Koop een Dateq appollo, LPM 7.2
    waarom?  hebben vrijwel geen onderhoud, en word zo goed als heen electronica in gebruikt, maar ijzer/koper/alluminium

wil jij de nieuwe chuckie worden? koop dan een Ecler (nuo 3,4,5), Pioneer djm 400/600/800 Omdat hier effecten banken en ongein inzitten.

wil je gewoon thuis lekker op je slaap kamer beetje leren, en stel je geen eisen? dan is een Simpel onbekend merk mengpaneel van 50 a 100 euro al voldoende voor wat jij zoekt. (Reloop heeft leuke pioneer imitatie mengpaneeltjes voor paar 100 euro)

Cd spelers

Je moet een keuze maken tussen een Dual player, en een Single Player..
    uitleg: Single Players zijn enkele cd spelers, DUAL zijn 2 in 1..

ook hier geld hoeveel geld je eraan uit wil geven en wat zijn jou eisen?
    ik ben zelf niet zo bekend met Denon e.d, voornamelijk met Pioneer..

wil je je 1e cd speler aanschaffen die wel de Basics heb van Professionele?
    Kijk dan eens voor een 2e hands setje: Pioneer cdj 100s,

WANT.. heb jij geen dj in jezelf zitten.. kan je beter een dj set van 200 euro hebben staan, dan van 4000 euro of hoger.

>OJA!!<
    Dj word je niet in 1,2,3 jaar!.. het is een LEVENS HOBBY, bedenk dat goed!, en word geen dj om te sjansen bij de meiden: "ik ben dj" want veel meiden knappen daar op af.. want bij meiden staan dj's bekend als "players"

of omdat je don diablo zo goed vind draaien, ja.. omdat hij daar ze HELE leven al mee bezig is,

Hoop dat het zo even iets duidelijker is :oops:

Re: voor ALLE nieuwe leden/beginners dj's

Het zou handug zijn als het een sticky post werd, als er al niet zoiets is.
    dan zouden er veel minder vragen zijn (teminste minder noob vragen)
    Dus een hoop minder werk  :wink:
    Niet dat ik geen noob ben  :oops:

Mvg. Marc

Comment

Een heel goede post! Nu maar hopen dat mensen dit inderdaad ook lezen en er iets mee doen!

Comment

ik hoop ook dat ze er wat aan hebben:)

Comment

Aan hebben sowieso, als ze er maar wat mee doen ;)

Misschien is 't nog maals een tip om het heel beginnersgebeuren weg te plaatsen uit waar het nu staat, dus echt 'n eigen deel op het forum met daarbinnen iets van

- snelle vragen en snelle antwoorden (waarbij de "ouderen" antwoorden geven)
          - tips voor de beginnende dj (waarbij deze post als sticky gebruikt kan worden)
          - ervaringen van beginnende dj's (waar alle beginners dus hun ervaringen kunnen delen en lekker zelf kunnen kletsen)

Comment

Goed gedaan, Tomazos!

Sticky erop en hopen dat ze het lezen en gebruiken :)

Comment

kies mij tot moderator  :lol:

Comment

volgens mij lezen ze dit niet zo..

miss om bij 'stomme/domme' vragen ze hiernaar te verwijzen:)

Comment

Ja ik heb het gevoel dat het aantal 'stomme domme' vragen wel minder wordt, 'k weet ook niet of het nieuwe leden aantal wel even hard blijft groeien?

Als dat niet is, dan is het gewoon tijdelijk erg rustig :P Anders heeft het toch wel enigzins effect...

Comment

Leuk stukje, ik ben even een tijdje weggeweest, tournee en zo, dus ik lees het nu pas... mijn commentaar:
                    "wezen" zijn kindertjes zonder ouders, ik neem aan dat je het werkwoord "zijn" hier bedoeld ;-)

Er bestaan GEEN domme vragen, alleen domme antwoorden... ik laat even heel diplomatiek in het midden hoe je vragen van domme mensen dient te classificeren.

En het verhaal over aantrekkelijk zijn voor de dames, de meeste meiden vinden het inderdaad heel interessant als je DJ bent totdat ze erachter komen dat je dus elk weekend op sjouw bent... en dat er altijd wel een paar leuke meiden bij de boot staan die het machtig interessant vinden zo'n DJ... Living in the fast lane, zelfs de dames gaan in high rotation ;-)

Comment

Re: voor ALLE nieuwe leden/beginners DJ's

Originally posted by LorddeWorde";p=" View Post
                      de meeste meiden vinden het inderdaad heel interessant als je DJ bent totdat ze erachter komen dat je dus elk weekend op sjouw bent...
                      idd, daarom liepen mijn relaties altijd stuk, omdat ik bijna elke dag aan het draaien was..
                      maargoed, tijd loont, heb nu een meisie die dat snapt en me zelfs succes wenst als ik de deur uit ga :D

Comment

heb het gelezen en search maar kwam niet egt tot het antwoord wat ik zoekte :P

Comment

Waarschijnlijk allemaal goed bedoeld, maaruh iedereen moet ergens beginnen toch!
                          Dit verhaal is niet bepaald motiverend...je kan het ook hebben over wat voor kippenvel gevoel  je van een goede set kan krijgen :?  Muziek mixen gaat om emotie creeeren, dat kun je inderdaad of niet....maar iedereen heeft ook moeten leren lopen eeej...

grtz

Comment

Ja daar heb je gelijk  in, maar de voorgeschiedenis van deze post was dat iedereen die hier nieuw kwam zomaar een nieuwe post  startte, zonder te zoeken. Daarbij was er ook een hele groep die dacht  er te komen door Virtual Dj te gebruiken,  en daar werden heel veel  mensen hier behoorlijk gek van.

Daarnaast bedoelt hij hier niet dat iedereen bang moet worden, maar dat je goed na moet denken voor je zomaar honderden euro's uit gaat geven en  uiteindelijk nergens uitkomt.    

Misschien dat je het nu wat beter begrijpt ;)

Comment

Ik moet zeggen..
                              Ben nieuw op dit forum en vind dit een g e n i a a l bericht..
                              er zijn teveel idiots die gaan dj'n voor alles behalve de muziek..AAAH wordt daar gek van  :evil:

Comment

Working...
                              X