Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dj Stap 1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dj Stap 1

Hallo pro dj mensen en andere.

Ik ben een van die vele die het willen gaan proberen.
    En jullie zullen vaak genoeg dit soort (misschien) nutteloze topics hebben gezien.
    Maar toch! heb ik een paar vragen van de pro's.
    Want ik ben echt helemaal totaal nieuw! en ik ben van plan om gewoon lekker wat te gaan hobbyen.
    De vragen!

1. Weten jullie misschien een goede bron site? voor dingen zoals:
    - Apparatuur
    - Tips
    - Platen
    - Andere noodzakelijke dingen

2. Wat zijn jullie tips misschien?
    3. Wat heb ik ongeveer misschien nodig?  Ik wil er niet al teveel geld aan uitgeven.
    4. Tips Tips?

Als dit een van die vele topics is dan gooi hem maar gewoon weg ;).
    Ik wacht op de eerste reacties :).

Grtz

Re: Dj Stap 1

1 www.aboutdj.nl vind ik een erg handige site.
    2) Lees gewoon dit forum en andere fora en het internet een beetje en je komt vanzelf achter een hoop informatie :)
    3) Wat is niet veel geld? Al kan ik je aanraden nog even door te sparen want fatsoenlijke gear kost nou eenmaal een hoop geld.
    4) Gewoon blijven oefenen en cd's kopen, luisteren enz. Dan kan je een eind komen.

Comment

1 Ik begruik ook altijd about dj er staan we goeie reviews vind ik en de forums zijn ook wel chill, gebruikers gedoe van new - line gebruik ik ook wel eens.
      2 Misschien als er ergens in de buurt dj cursussen worden gehouden, heb ik ook gedaan, best veek van geleerd, verwacht niet dat je na 1 cursus meteen hele setjes kan draaien, maar oefening baart kunst;)
      3 keuze maken waarmee je wilt draaien
      1-computer
      2-cd
      3-vinyl

3.0 voor alles heb je zoizo een versterker nodig en boxen en kabels of course
      3.1 weet ik niet veel over maar iig een computer midi controler
      3.2 2 cdj's en een 1 mengpaneel
      CD's lijken me ook handig, pas wel op met gedowloade muziek, die mag je niet zomaar gebruiken, eigen gebruik wel en privé feesten ook, anders heb je legale muziek nodig
      3.3 2 TT's en een mengpaneel
      Goeie TT's zijn goedkoper dan CDj's maar uiteindelijk ben je meer kwijt doordat platen duurder zijn dan cd's

computer is dus de goedkoopste

4 oefenen oefenen oefenen
      Je bent het of je bent het niet, als je na tig cursusen en jaren oefenen er nog geen zak van kunt, kun je miss beter stoppen, gevoel voor geluid heb je of heb je niet

suc6

Comment

Nog een aanvulling:
        Voor prive feesten mag ook GEEN illegaal gedownloade muziek gebruikt worden.

Het is zelfs zo dat op het moment dat je in de auto een gebrandde cd op hebt staan en er rijd iemand mee hij deze cd eigenlijk niet mag horen...

Een cursus is leuk om te volgen, maar voor het geld kun je beter wat zoeken op het internet en zelf uitproberen, want cursus of niet, je moet het echt ZELF leren, dat doe je niet ff in een paar uurtjes.

Dan nog tenslotte: Het is een dure hobby, als je er niet te veel geld aan uit wilt geven is dat in het begin verstandig maar bedenk dat het wel steeds meer geld gaat kosten.

Maar ook opleveren natuurlijk als je het goed doet;)

Comment

Working...
        X