Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vinyl of cd??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Vinyl of cd??

Okee miss is dubbeldeck ergens wel handig
    maar ik ga voor vinyl
    platen zijn naar mijn mening gwn zoveel mooier om mee te werken, en wat is nou leuker?
    een plaat of een los mp3tje van je computer die je maar weer op een schijfie brand?
    dan kost vinyl niet heel veel meer
    mp3 €1-2
    vinyl 2e hands op marktplaats rond de 2 euro per stuk = 3 nummers per plaat
    dan koop je miss een grote set van 200 platen ofzo ben je altijd ong net zo duur uit

Comment

mp3 voor 1-2 euro is recent. 2e handsplaten niet. En, voor timecoded is laptop niet vereist! je moet alleen wel je pc meesjouwen..!:P

Comment

Twee verschillende spelers is (voor thuis) zo erg nog niet. Draai wel eens bij iemand die een cd-speler en een platenspeler heeft. Je platen zou je nog kunnen digitaliseren, dan houd je alleen het probleem over voor een mix van cd naar cd.

Pakketten van 200 platen kopen van €2 per stuk, gaat je alsnog €400 kosten hè...
        Ben zelf liever meer geld kwijt voor nummers die ik allemaal leuk vind, dan goedkope nummers waar ik niks mee heb (het blijft een passie/hobby immers).

Als ik de situatie zo bekijk: koop gewoon 2 (goedkope?) table tops. Later koop ik je er 1 (of gelijk 2) platenspelers bij en ondertussen begin je alvast een platencollectie te verzamelen.

Je wilt veel, maar financieel niet in staat om alles te kopen, dus zul je eerst keuzes moeten maken of sparen natuurlijk.

Comment

@ Etack

Als ik je reactie lees waarin je zegt dat je op Marktplaats platen kan kopen omdat er toch nog 3 nummers op staan, geeft mij de indruk dat je gewoon veel muziek wilt verzamelen om goed mee vooruit te kunnen.

Als je het mij vraagt, sluit ik me helemaal aan bij Ra_ver. Een dj krijgt zijn publiek aan het bewegen door al zijn passie in de muziek die hij draait te leggen. Als ik opzoek ga naar nieuwe releases, dan ga ik daar minimaal een uur vooruit trekken. Ik heb een stapel platen en ga ze een voor een beluisteren en koop wat ik zelf goed vind en waarvan ik zeker weet dat t een goede aanvulling voor mijn collectie is. Soms sta ik in de winkel 10 platen te beluisteren en kom ik thuis met maar 1 aankoop. M.a.w. je kan beter rustig aan verzamelen wat je echt goed vind, dan een grote aankoop doen, waar je misschien maar aantal platen van echt gebruikt. Dat is ten eerste zonde van je geld en ten tweede schiet je er niets mee op.

Voor een goedkope (nieuwe) draaitafel, kun je ook bij Feedback kijken. Die hebben draaitafels die beneden de 200 euries kosten, zelfs direct drive. Je moet dan niet te veel eisend zijn, maar om te beginnen is het zeker niet verkeerd. Sterker nog, als je er goed mee omgaat heb een paar Numarks waar je goed mee uit de voeten kan!

Ik raad je af om met een CD en een draaitafel te werken. Als je toch naar Vinyl wil gaan, is het zinloos om dan een cd speler te kopen. Natuurlijk kan dat allemaal wel, maar je kan je dan wel echt gaan toespitsen op het draaien met Vinyl. Of andersom met cd's natuurlijk. Maar dat is mijn advies, anders blijf je toch een sorrt van rommelen en dubben. Kun je beter in een keer ergens voor gaan!

Succes!

Gr Niels

Comment

Working...
          X