Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vinyl of cd??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vinyl of cd??

Ik draai nu al ruim 1 jaar op school met de spullen voor school :roll:
    maar nu wil ik toch graag mn eigen gear gaan kopen
    Nou vraag ik me af wat ik zal gaan kopen vinyl of cd?
    ik vind het beide leuk
    en wat zal ik dan gaan kopen :?:
    ik dacht zelf aan of numark axis 4 of de Reloop RP-4000 M3D

alvast bedankt

Re: Vinyl of cd??

Als je het beide leuk vindt, neem je toch allebei?

Beide spelers zijn aardige spelers.

Comment

Nou dan krijg ik mn geld probleem....
      zo'n groot budget heb ik niet
      uhhm van beide 1 of draait dat niet?
      ik zal in het begin toch vooral thuis draaien

Comment

Ik weet niet hoe veel platen je op dit moment al in je bezig hebt, anders zou ik aanvankelijk met cd spelers beginnen als je nog maar weinig platen hebt en thuis wilt oefenen.

Comment

Vinyl is duur, kijk maar rond op vinylshops. Voor het thuis oefenen is cd veel goedkoper! (Voor oefenen is illegaal toch niet zo erg..(A)) En cd's/nummers legaal downloaden kom je goedkoper uit dan vinyl! Dus met een budgetprobleem is dat zeker handig! Wat ook nog een oplossing kan zijn is een timecode vinyl oplossing. Er zijn al redelijk goedkope pakketen te verkrijgen.

Comment

Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar ik heb geen idee wat timecode is :oops: , heb er al over gezocht op internet maar kan het niet vinden :oops: Iets met de computer draaien geloof ik, maar ik zit er vast helemaal naast  :roll: volgens mij is het iets dat je dat timecode ding gebruikt en de muziek van je pc:P
            Met de computer draaien ga ik iig niet doen, draaien doe je met gear en niet met computer, dat kan iedereen 8)
            Nee als ik draai wordt t of echte platen echte cd's en niet computer gedoe :P

Ik heb nu 2 platen dus schiet niet echt op....
            maar dat komt wel
            maar anders kan ik ook 1 numark ax4 en 1 reloop rp 4000 m3d

Comment

Dan kun je alsnog maar 2 platen gebruiken ;)

Mocht je geen timecoded vinyl willen gaan gebruiken en de analoge dj worden (waar ik zelf ook fan van ben) dan raad ik je toch aan om lekker met cd's te beginnen; goedkoop en handig.

Mocht het dan bevallen stap je vanzelf wel over op platen of duurdere cd spelers.

Comment

Met timecode, bestuur je dj software met bijv. echte platen, of cd's. Zo kun je dus alles (legaal) downloaden, en het dan alsnog via je cd/vinyl afspelen. Dit gaat via een kastje dat je decks met je pc en mixer verbindt

Comment

okee :idea:
                  Bedankt, timecode wordt het niet.
                  Maar toch Spreken vinyl en cd me beide aan, zal ik anders gwn 1 axis 4 en 1 reloop rp 4000??
                  dan heb ik beide en dan kan ik met beide mixen, als ik dan na een tijdje weet van ja dat is het leukste dan koop ik er daar nog een 2e van bij... :roll:
                  arrgh ik weet het niet   :cry: alles is leuk:P 2TT's spreken me ook erg aan.  8) en platen kun je gewoon kopen, zo duur zijn ze ook weer niet. T gaat denk ik 1 cd 1 TT worden
                  Iemand een betere TT voor me niet meer dan 200 t liefste en echt max 250 ik dacht zelf aan reloop rp 400 m3d

Comment

Vinyl heeft inderdaad wat, en goeie tables zijn in verhouding met cd goedkoper. Maar zelf even een jingletje, of zelfs een paar nummertje branden, gaat niet... Ik begin gewoon met cd. Wil ooit nog wel eens timecode neerzetten.. mja.. geld...

Comment

Idd geld geld geld en nog eens geld. wrm kan ik nou nooit eens een miljoentje winnen??? :cry:
                      ik weet het dus echt niet

HELP (A)

Comment

Believe me, als je goedkoop wilt, koop een dubbelaar van 200-250 euro. Die gaat na een tijdje veel gebruik wel moeilijk doen. En koop een spindel van 50 cd's, brand 6-9 nummers per cd, en je kan leuk beginnen, scheelt een hoop geld.

Comment

Originally posted by Stefjuuh";p=" View Post
                          Believe me, als je goedkoop wilt, koop een dubbelaar van 200-250 euro. Die gaat na een tijdje veel gebruik wel moeilijk doen. En koop een spindel van 50 cd's, brand 6-9 nummers per cd, en je kan leuk beginnen, scheelt een hoop geld.
                          Nee geen dubbele cd speler:S
                          die vind ike cht so sucks, draai er nu al 1 jaar mee :roll: (alleen niet thuis)
                          Cd Spindles heb ik ook genoeg van en een cd map ook ;)
                          het gaat me alleen om wat voor een gear ik zal gaan kopen en dat gaat dus waarschijnlijk 2 table top cd splers worden
                          timecode heb ik niets aan want ik heb geen laptop :x

Comment

2 tabletop cd speler is een goede keuze.

Ik raad je af om 1 cd speler en 1 platenspeler te nemen zoals je hierboven ergens noemde. Dan zit je altijd met de problemen shit ik wil dat ene nummer inmixen want dat loopt zo lekker maar die heb ik alleen op lp of alleen op cd.

Ik zou dus wel 2 keer hetzelfde kiezen.

Comment

Dubbeldeck kun je dan wel niet alles vinden maar zoals 'n wijsgeer ooit sprak:

"als je het kan op de minste apparatuur kun je het zeker op de beste"

ik heb hier thuis 'n denon dn 4000 staan en geloof me: als je daar op kan beatmixen kun je 't overal op;)

heb ook 2 800's maar die komen de flightcases nooit uit, worden alleen on the road gebruikt.

Comment

Working...
                              X