Announcement

Collapse
No announcement yet.

hallo een paar vraagjes

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hallo een paar vraagjes

hallo allemaal

ik had en paar vragen en hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven

ik ben niet zo een echte DJ als jullie hier want ik maak gebruik van mijn pc om te draaien ik gebruik het proggie viritul dj

Nu het volgende ik heb al eens eerder gedraaid in een klein zaaltje en toe nklonk het geluid aardig maar niet schokkend

ik gebruikte gewoon een audio versterker dus tja,maar wat is nu het belangsrijkste,de versterker ? de geluids kaart van de pc ?

ben hier niet helemal uit

ik heb een klein budget zo een 500 euro waar van ik een set speakers er bij wil kopen ,heb nu en set van 89 euri per stuk niks schokkends maar komt aardig geluid uit,en een versterker

heb wel een beetje op internet gekeken voor nieuw of 2e hands maar nogmaals heeft dit ook met me geluids kaart te maken of is de versterker alles bepalend

mocht een van jullie nog ietsw leuks hebben hoor ik het graag

groeten DJ (tobber) Rob   :lol:

Re: hallo een paar vraagjes

Hoi Rob,

De kwaliteit van je geluid is zowel afhankelijk van:
    - je speakers
    - je versterker
    - je geluidsskaart

Oftewel: alles is bepalend voor je uiteindelijke sound, zelfs het gebruik van kabels.

Met de geluidskaart die standaard in een normale pc zit kom je niet erg ver, met kabels gekocht bij de Praxis ook niet.

Nu is het natuurlijk onzin om alle 3 in een keer te gaan vervangen.
    Kijk wat er nu het beste is en laat dat lekker zo.

Bedenk dat als je nieuwe speakers koopt je ook een fatsoenlijk bijbehorende versterker nodig hebt.
    Andersom; koop je een nieuwe versterker dan is goede speakers daarbij ook wel een must.

Wil je geen last hebben van het speaker/versterker verhaal koop dan lekker actieve speakers.

Voor een nieuwe geluidskaart kun je kijken bij de bekendere dj shops of 'n betere computerzaak.

Comment

Re: hallo een paar vraagjes

Het lijkt mij dat je het beste als eerste stap naar de versterker en speakers kan gaan kijken.

Als ik zo hoor hoe je draait gaat het er tog niet om dat je het mooiste geluid ooit hebt.

Ik zou dus 500 euro stoppen in speakers en een versterker en redelijke kabels. Vervolgens doorsparen voor een goede geluidskaart.

Comment

Working...
      X