Announcement

Collapse
No announcement yet.

Boxen??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Boxen??

Ik ben van plan om 2x Axis 4 te kopen maar heb zelf nog geen boxen.

Heeft iemand een namen van boxen die redelijk goedkoop zijn (ik heb 150 te besteden aan boxen).

Ik weet het niet zkr maar bij cd-spelers heb je toch boxen nodig met versterker of ingebouwde versterkers?

Ik heb nog geen ervaring met dj-en dus heb er nog nie veel verstand van. vandaar dat ik het vraag! ;)

Re: Boxen??

Hey Fabi,

Al een goede keuze qua cd spelers gemaakt!
    Veder heb je ook een mengpaneel nodig, wil je kunnen mixen.

Als jij voor 150 euro aan speakers klaar wilt zijn wordt het wel erg lastig om iets fatsoenlijks te kopen.
    Als je ergens 'n oude versterker aan kunt komen kun je kijken naar bijvoorbeeld DAP speakers, leuke speakers voor weinig geld. Moet je zelf 'n versterker kopen dan zou dat ook wel kunnen binnen je budget, maar echt power en kwaliteit heb je dan niet.

Comment

nja ik hoef ook niet egt power te hebben want het is voor thuis he

maar wat is een normaal bedrag qua speakers + versterker dan?

Comment

Op bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/ staat een leuk setje (actief dus geen gedoe met versterkers) voor 222,-
        Verder kun je bij DAP/JB Systems bij Nederlandse winkels kijken.
        Met bekabeling en alles ben je 250 altijd wel kwijt.....

Comment

Hey!
          ik dacht ik stel mijn vraag hier, dan scheelt t weer een topic. Ik heb ongeveer 300 euro te besteden ( jaja vakantiegeld binnen deze maand), ik zat hieraan te denken :

Het leek me wel tof om wellicht later nog een speaker dr op aan te sluiten.

Nou zijn mijn vragen  : Kan ik deze speaker wel gebruiken met mijn mixer (die geen XLR uitgangen heeft) ? Ik ga er eigelijk vanuit dat ik de microfoon jack ingang kan gebruiken.

&

Is dit wel geschikt voor thuisgebruik ? Ik ben zoiezo opzoek naar iets actiefs, en omdat goedkoop duurkoop is ben ik ook wel bereid wat geld r aan uit te geven, maar  t liefst niet meer dan 300 euro.

Comment

Jb Systems is een B-merk maar kwalitatief wel goed, zeker als het alleen voor thuisgebruik is.

Wat voor mixer heb je? Want dan krijg je wel een creatieve oplossing, ik ga er dan van uit dat je Mixer TULP uitgangen heeft, welke jij samen gaat voegen tot 1 mini jack en die weer gaat verlopen naar een grote jack?

Zou kunnen, of het je geluid ten goede komt durf ik niet te garanderen.

Verder denk ik dat het voor thuisgebruik meer dan goed is!

Bedenk wel dat je met 1 speaker altijd MONO geluid zult hebben.

Comment

Thanks voor de snelle reactie!
              Ik heb een Numark dm1002mk2 mixer. Mijn mixer heeft idd tulp uitgangen, en ik heb een kabel die dan samenvoegt tot 1 grote jack.

Ik heb trouwes ge-wiki'd naar wat Stereo precies is. Het verschil zit m dus in de ruimteljike luisterervaring ( of hoe je t ook zegt). Maar is dat verschil dan ook groot genoeg om te overwegen een stereo-setup te nemen ? Ik heb geen hok als woonkamer, maar zo groot is ie ook weer niet.

Comment

natuurlijk is stereo geluid veel beter als mono, een hoop DJ's vergeten dat je met panning (het verschuiven van links naar rechts en omgekeerd van het signaal) ook hele leuke dingen kunt doen in je mix.

Comment

En daarbij klinkt stereo beter! Sommige nummers zijn al zo gemaakt dat er een verschill tussen links en rechts zit, nu voeg jij die samen tot 1 speaker dus zal er niks wegvallen. Maar het effect is dan wel weg....

Comment

Is het trouwens niet een optie, als je tog alleen thuis draait een logitec computer speaker set te kopen. Wel weer een extra verloopstukje maar als neem je zon 6,1 ding met losse baskast heb je voor ik schat 70 euro tog voor thuisgebruik een heel leuk setje dat ook erg hard kan.

Deze besparing levert dan weer 70 euro ongeveer aan cds op :)

(overigens was het setje van die vriend van me ene keer in de aanbieding voor slechts 40 euro dus dan zit je helemaal goed)

En in een kleine kamer is dat echt voldoende. En klink mooier lijkt mij dan mono.

Voor uitbreidingsmogelijkheden is die van jou natuurlijk beter maar alleenvoor thuis is dat tog niet nodig.

Gellof mij ligt hier meer dan 1500 watt aan speakers maar je gebruikt dat thuis tog nooit ;)

Comment

Hmm ok denk dat ik dan toch maar voor een setje ga. Heeft er iemand aanraders als t gaan om 1 set actieve luidsprekers voor rond de 300 euro (mag ook wel ietsje meer zijn) ?

Comment

ProDipe PRO 5
                        Samson Rubicon R5A
                        Alesis M-One Active
                        Samson Resolve A8
                        EMU PM5

Genoeg goede monitor speakers in die klasse

Comment

Ik zoek eigenlijk juist geen Monitor speakers. Ik zal nu waarschijnljik voor veel mensen iets raars zeggen, maar ik ben dus al een tijdje met drumcomputers ed bezig en heb dus op een gegeven moment mijn hifi set geruild voor een set monitors. Het zal vast aan mij liggen, ook omdat ik misch niet genoeg me erin heb verdiept hoe ik ze moest plaatsen en omdat mijn kamer daar gewoon niet geschikt vooor is, maar ik vond die monitors veel minder lekker om mee te werken.

Comment

op een goede set monitors hoor je alles... ook de dingen die je liever niet wil horen. ;-) Natuurlijk moet je je monitors eerst goed opstellen en instellen, maar daarna hoor je echt wel de verschillen.

Comment

En daarbij is er ook wel 'n verschil tussen 'n hifi set en echte monitors.

Ik denk dat ik wel begrijp wat je wil zeggen: Ik moest in het begin erg wennen aan Monitoring, maar na verloop van tijd wil je eigenlijk niet meer zonder....

Comment

Working...
                              X